Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 18-09-2006, 10:34   #1
Jan
ScanFlyer Gold
 
Jan's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
Default Kaos i CPH

http://ekstrabladet.dk/forbrug/article225557.ece
http://borsen.dk/650.95224

Tror snart NB er godt igang med dette :RIP




__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry).
Jan is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2006, 10:42   #2
Ludde
ScanFlyer Silver
 
Ludde's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: World
Posts: 661
Default Re: Kaos i CPH

Är det icke Nordic Aero som har hantering på NB.
För lite c/i personal ser det ut som.
Ludde is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2006, 12:20   #3
Jan
ScanFlyer Gold
 
Jan's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
Default Re: Kaos i CPH

Den er go nok med nordic Aero ja !

Fra take off.
Sterling sadler om
I dag åbner Sterling sin lavprisrute København-Aalborg – samt snart fra Aalborg til London Gatwick og spanske Malaga. Men Sterling er med et trecifret millionunderskud i krise. Indtoget i Skandinavien gik ikke efter drejebogen - og ændrer selskabet strategi.
Sterling tabte 187 mio. kr. i årets første halvår. Den islandske opskrift var ellers enkel: Skab et skandinavisk modstykke til Easyjet ved at sammenlægge Maersk Air og Sterling, skær i omkostningerne, udnyt flyene maksimalt og ekstra ydelser til kunderne, skriver Jyllands-Posten.

Ifølge Sterlings forretningsplan skulle selskabet få et overskud på 250 mio. kr. i 2006.
Men SAS angreb sidste år og stjal en stor del af lavprismarkedet. Sterling er lukket som en østers om trafiktal. Siden SAS begyndte med lavprisbilletter, er Sterlings oplysninger helt tørret ud.

En anden ting er modstanden fra personalet. Mens Sterling-medarbejderne var vant til lavpriskonceptet, modsatte Maersk Airs-medarbejdere de forringede løn- og arbejdsvilkår, Sterling-medarbejderne havde accepteret.

Et tredje område, der har kostet millioner, er stigende priser på flybrændstof.

Men de seneste måneder har hovedkonkurrenten, SAS, haft så megen succes, at det har hævet priserne. Det har givet luft til Sterling, der også har hævet sine priser.

Men midt på sommeren stod det klart, at Sterling måtte ændre strategi. I juli smed dets islandske direktør, Almar Örn Hilmarsson, to af de fem direktører ud. Konsulentfirmaet Qeep deltager nu i hvert ledelsesmøde og har indflydelse på den daglige drift. En af de første beslutninger var at lukke basen i Helsinki.

Samtidig har Sterling opfundet nye ydelser. Sterling har en SMS-besked med bookingnummeret til 15 kr. og en afbestillingsforsikring til 79 kr. Kun de, der afbestiller ydelserne, undgår at betale. Metoden er formentlig i strid med dansk forbrugerlovgivning, skriver avisen.

I Tyskland vil Air Berlin og Lufthansas lavprisselskab, Germanwings, ekspandere til Skandinavien. Ryanair og Easyjet har bebudet, at Skandinavien og Danmark er øverst på listen for udvidelser.

__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry).
Jan is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2006, 13:23   #4
Jan
ScanFlyer Gold
 
Jan's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
Default Re: Kaos i CPH

Ser ud til NB og Air Berlin ikke har helt samme opfattelse
http://ekstrabladet.dk/forbrug/article225747.ece
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry).
Jan is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2006, 13:27   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,051
Default Re: Kaos i CPH

Blir neppe NB på meg når jeg skal hjem til jul.

Hvem hånterer forresten DY på CPH og er de også rammet (med tanke på at de har code-share med NB)?
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2006, 13:37   #6
PP
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
Default Re: Kaos i CPH

Quote:
Originally posted by Someone

Blir neppe NB på meg når jeg skal hjem til jul.

Hvem hånterer forresten DY på CPH og er de også rammet (med tanke på at de har code-share med NB)?
Novia handler Norwegian på CPH.
__________________
Kommende flyvninger:
--------------------

PP is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2006, 13:45   #7
PP
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
Default Re: Kaos i CPH

Måske Sterling/Nordic Aero i morges havde mere travlt med at opstarte deres indenrigsoperationer i terminal 1, end at håndtere deres kunder i terminal 2?

Under alle omstændigheder er det dårlig omtale for Sterling, som i nedenstående artikel fra Ekstra Bladet påstår at de kunder som blev afvist i morges lyver og ikke var mødt rettidig op - Hr. Vilner skal passe på med at sige sådan noget hvis det senere viser sig ikke at være sandt

Sterling: Passagerernes egen skyld

Alt i alt minder Sterling vel mere og mere om Nordens Ryanair i deres kundebehandling og forretningspolitik - trist udvikling synes jeg!
__________________
Kommende flyvninger:
--------------------

PP is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2006, 14:04   #8
Jan
ScanFlyer Gold
 
Jan's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
Default Re: Kaos i CPH

I mine øjne er dette et gigantisk selvmål af Sterling,
folk der har betalt for en billet og må smide den i skraldespanden
pga. indcheckningskø flyver nok IKKE med Sterling mere :RIP
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry).
Jan is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2006, 14:52   #9
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,348
Default Re: Kaos i CPH

Ikke alltid at billigste handlingagent er best...
EB is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2006, 15:05   #10
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
Default Re: Kaos i CPH

Quote:
Originally posted by EB

Ikke alltid at billigste handlingagent er best...
Nej det lærte Icelandair på den hårde måde, og NB Handling agent skal nok ikke
bare læne sig tilbage og lade 5 og 7 være lige....Jeg er ret sikker på at andre
selskaber, der handles af samme handling selskab har "noteret" hændelsen
i baghovedet, når kontrakter skal genforhandles

Hilsen
Ole
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
"Kaos" på TRD The Ticketor Flyforum 7 27-10-2007 08:05
Fortsatt kaos imm Flyforum 36 16-08-2006 08:51
Kaos på Gardermoen espeno Flyforum 53 23-05-2006 13:35
Kaos i Widerøe sail4fun Flyforum 16 26-11-2004 22:21
Kaos i Widerøe Trety Flyforum 1 24-11-2004 09:52


All times are GMT +2. The time now is 06:57.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.