![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,644
|
![]()
Jeg hadde vert på en liten spotterunde i Europa, og returen var planlagt slik jeg kunne få reise med BA’s nye leketøy, deres splitter nye A350-1000. Da jeg booket var det £100 som skillte imellom Euro traveller og Club Europe, da var det en no-brainer å slå til med Club Europe så jeg fikk testet deres nye Club Suites. Jeg booket kveldsflyet fra Madrid med simpel overnatting på Heathrow da jeg skulle bare sove i fem timer, og ta første flyet hjem til Glasgow, så fikk jeg krysset av A321NEO på samme reisen.
![]() Jeg fikk levert leiebilen tidlig på Terminal 4 og fikk sjekket inn raskt og komt meg avgårde ned i kjelleren til toget til T4S, sattelittpiren. ![]() Hadde spottet denne maskinen tidligere under dagstoppet og gikk helt uti enden som faktisk var et godt stykke. ![]() Jeg tuslet meg tilbake til Iberia loungen som var (mal)plassert midt i tax-freen. ![]() Det var en ganske stor lounge, ganske avlang ![]() Ryggen på setene var plassert så man måtte flytte det litt frem om man ville snu på det uten å dra meg seg setet bakom. ![]() Greit utvalg av mat og drikke, savnet noe varmt eneste ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ikke jeg som ikke hadde lukket kjøleskapet. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Maskinen var 45 minutter forsinket inn, men det gjorde ingenting da jeg ikke skulle rekke noe og det var rikelig med San Miguel i kjøleskapet.
__________________
Mine bilder på Flickr Mine bilder på Jetphotos Mine bilder på Air Team Images Min Youtubekanal Instagram: @rjaviation Last edited by RJon; 21-08-2019 at 20:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,644
|
![]()
Ruslet til gaten 15 minutter før boarding
![]() ![]() ![]() Maskinen som skulle ta meg til Heathrow, knipset dagen før på kort finale til bane 32L ![]() G-XWBA Airbus A350-1000 British Airways Madrid airport LEMD 14.08-19 by Rolf Jonsen, on Flickr. 15. august 2019, 20.40 British Airways BA 265 Madrid – London Heathrow Club Europe 8k G-XWBA Airbus A350-1000 Jeg var den som stillte meg først I køa før saueflokken kom rett etter, siden jeg hadde lyst til å komme først ombord. Måtte vente litt ved døra før alt var klart før ombordstiging. ![]() ![]()
__________________
Mine bilder på Flickr Mine bilder på Jetphotos Mine bilder på Air Team Images Min Youtubekanal Instagram: @rjaviation |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,644
|
![]()
Fant setet hvor jeg skulle tilbringe de to neste timene. Jeg knipset grundig ivei, og var heldigvis ikke den eneste.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Heldigvis er det plass til ledning imellom lokket så man kan se på film under takeoff og landing ![]() Skyvedøra var låst på plass mens vi var på bakken til setebelteskiltet var slått av. Fant ut etter hvert at man må trigge knotten på toppen på et vis for å låse opp. Fant ut at det var best å la være å fikle med den, og heller la kabinbesetningen ta seg av det. ![]() ![]() ![]() Vi kom oss avgårde med forventet forsinkelse, pushet og taxet i et helt minutt til bane 36L. Syns flyet ristet merkbart og motorene lagde noe til lyd mens vi ventet på flyet som var forran oss i køa. Lyden var merkbar helt til vi kom oss et stykke opp i lufta, kanskje motorene måtte komme seg opp i driftstemperatur for at toleransene blir rette inni motoren? Har hatt Virgin sin A350-1000 på trening her noen dager, har stått 20 meter fra maskinen når den taxer, eneste man hører er lufta som blir flyttet, omtrent ingen annen lyd.
__________________
Mine bilder på Flickr Mine bilder på Jetphotos Mine bilder på Air Team Images Min Youtubekanal Instagram: @rjaviation Last edited by RJon; 21-08-2019 at 20:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,644
|
![]()
Da vi kom oss rikelig opp i lufta testet jeg WIFI-tilkoblingen.
![]() ![]() Gikk for pakken på 25Mb på en så kort tur. Hastigheten var bra, men må si at appene på mobilen slukte datamengden raskt opp, så jeg rakk ikke å surfe alt for mye. Det gikk en time før jeg fikk noen servering, det var ganske inneffektivt da de sprang opp og ned midtgangen og skulle ta bestilling og servere før det var nestemanns tur. Det hadde vert mer effektivt å ta bestillingene først og servere etterpå. ![]() ![]() ![]() Bordet gled på en skinne og kunne brettes ut og låses i tre posisioner. ![]() ![]() ![]() Jeg gikk for torsken som smakte ganske fortreffelig. ![]() Det var ganske spennende å spise da bordet var litt for langt unna og det var en liten turbulens hele veien. Setet var ganske komfortabelt å sitte i, men fant aldri en vinkel bortsett fra fullt opprreist som man kunne ligge å se på skjermen uten å måtte bruke puta bak nakken for å bikke hodet i rett retning. ![]() Flighten var for kort til å sette på noe spenende på skjermen, så jeg lente meg tilbake, fulgte med ut vinduet og på fremdriften samtidig som Pink Floyd fyllte mine ører med god musikk. ![]() Snart var vi på Heathrow og det var på tide å sette stolryggen ![]() ![]() ![]() ![]() Vi landet på bane 27R som forventet 45 min etter tiden. Fikk anledning til å ta en tur å kikke i cockpit og hadde en lengre hyggelig prat før jeg tok turen på hotellet. ![]() G-XWBA Airbus A350-1000 British Airways Heathrow airprort EGLL 15.08-19 by Rolf Jonsen, on Flickr
__________________
Mine bilder på Flickr Mine bilder på Jetphotos Mine bilder på Air Team Images Min Youtubekanal Instagram: @rjaviation Last edited by RJon; 21-08-2019 at 20:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,644
|
![]()
Neste morgen var det tidlig opp for å komme seg bort på Terminal 5 igjen for siste strekket hjem.
Det som er genialt med British Airways og Heathrow er at man sjekket inn baggasjen og den kan ligge over natta så man slipper å hente ut baggen med mindre man må. Har forøvrig ikke testet dette på andre europeiske hubber. Tok turen innom Galleries North, har gått forbi mange ganger, men har aldri reist slik jeg har fått komme inn. Fikk meg noe frokost og spaserte en liten runde i loungen før jeg satte meg ned å slappet av litt før jeg ruslet mot gaten. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 16. august 2019, 07.10 British Airways BA 1472 London Heathrow - Glasgow Club Europe 5A G-NEOU Airbus A321NEO ![]() ![]() Trekket på setene luktet nytt, maskinen er bare tre måneder gammel. ![]() Bra med plass. ![]() Vi taxet avgårde på tid ![]() Vi skippet køen på bane 27R og kom oss raskt i lufta ![]() Jeg fikk valget mellom omelett eller english ![]() Vi landet I regnværet I Glasgow 10 minutter før tid. Hva skal man så si om de nye Club Suitene til BA? Jeg bruker å spøke med at de endelig har fått seg ett skikkelig hardprodukt i businessklasse, selv om jeg ikke har prøvd den gamle sovesalen. Setet var godt og privat å sitte i, jeg kunne legge meg ned og ikke nå enden med tærne selv om jeg prøvde. Om bordet kunne trekkes 15 cm nærmere setet hadde det vert noe mindre spennende å prøve å spise, og en vinkling på nakkestøtten hadde vert kjekt når man skal halvveis ligge og se på skjermen. Skyvedørene er kjekt for å hindre innsyn, men har ikke sett på det som et stort problem når jeg har flydd tilsvarende setekonfigurasjon med KLM og Delta. Serveringen var noe preget av ferske kabinansatte og en kort flytur. De kunne med fordel ha tatt bestillingene først før de kom rundt med maten og drikka. Noe å drikke før det hadde gått en time hadde også vert kjekt, men setter det på kontoen for forsinkelse og ferskt crew. Jeg har ikke sjekket, men det blir spennende å se hvordan de priser dette produktet opp i mot for eksempel KLM som har noenlunde lik konfigurasjon i sin Businessclass på 787-9 og 787-10.
__________________
Mine bilder på Flickr Mine bilder på Jetphotos Mine bilder på Air Team Images Min Youtubekanal Instagram: @rjaviation |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,928
|
![]()
Takk for fin rapport. For en som har prøvd dagen BA Business (riktignok en stund siden) så ser jo dette definitivt ut som en god forbedring.
Er det hermetisk sjampinjong på den frokosten der? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,601
|
![]()
Takk for turen, Rolf! Litt rart at ergonomien (tilpasning bord+stol) ikke er helt på plass og at BA surver med service på biz. Er disse biz-båsene noe av det samme som Qatar har med sine Q-suites?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]()
Takk for rapport med strøken bildedokumentasjon, som alltid fra den kanten.
Må si de ser lekre ut de båsene, men som både du og KnutW bemerker, virker det hele litt lite gjennomtenkt. Jeg har egentlig aldri klart å bli glad i BA i C. Tror det er noe med hvordan volumet av C-pax påvirker service.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,930
|
![]()
Tusen takk for super rapport fra ny balje. Ser jo skikkelig bra ut
Setene ligner rimelig mye på AA sine i refurbished 777-200. Foruten veggen.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]()
Takk for knall rapport! Setene er vel Super Diamond med dører. Super Diamond uten dører brukes blant annet av Virgin Australia, Saudia og flere andre.
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||||
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,644
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Takker så mye for hyggelige tilbakemeldinger ![]() Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
__________________
Mine bilder på Flickr Mine bilder på Jetphotos Mine bilder på Air Team Images Min Youtubekanal Instagram: @rjaviation |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,198
|
![]()
Takk for gode bilder som vanlig
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
Takk for denne. Har ikke testet ut den nye Club suiten enda, men forhåpentligvis dukker den opp på en flyvning om ikke så altfor lenge. Ser virkelig bra ut!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2009
Location: Bergen
Posts: 266
|
![]()
Den Iberia loungen såg flott ut. Diplomatico og greier 🤩
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,644
|
![]() Quote:
Quote:
![]() Det er absolutt en flott lounge! ![]()
__________________
Mine bilder på Flickr Mine bilder på Jetphotos Mine bilder på Air Team Images Min Youtubekanal Instagram: @rjaviation |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian med longhaul fra Madrid | Someone | Flyforum | 3 | 02-12-2018 19:55 |
BMI Diamond Club (splittet fra: Tilbud fra TK i C-klasse) | janarne101 | Reiseforum | 4 | 04-11-2011 12:56 |
Bilder fra spottertur til Madrid ++ | VC-10 | Bilder & foto | 17 | 22-09-2010 09:50 |
Hjem fra Hamburg | Bizflyer | TripReports | 9 | 05-07-2007 15:50 |
Ryanair nå også til Madrid fra Torp | litt-amatør | Flyforum | 12 | 11-10-2006 06:28 |