Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 15-07-2019, 05:30   #1
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default God mandag fra Røros

Med en Nespresso i k(r)oppen kan jeg ønske god morgen fra Røros Hotell. Klar for en ny uke med arbeid. Satser på at det blir tid til en bra tur til fots i ettermiddag... Ha en bra start på uken der du er.
EB is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2019, 06:42   #2
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Default Re: God mandag fra Røros

God morgen fra Ensjø.

Her er det avrelsedag for store og små - hvor en liten 5-dagers til Italia står på planen.

SAS til Milano i ettermiddag og uthenting av en bil med modellbetegnelse litt tidligere i alfabetet enn SudCaravelle sin X7. Det er i alle fall bestilt enn Q7 så får man se hva Hertz hoster opp til en som er med i den indre sirkelen til selveste presidenten Et par timers kjøring senere skal man være framme på den italienske fruktgården hvor vertskapet skal ha den hjemmelagde middagen klar. Gleder meg allerede.

Ha en finfin start på uken!

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2019, 07:16   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Mornings her fra Øerne. Den medbrakte Bialettien har putret ferdig, så snart er jeg litt mer i vater. Får vel lage en slagplan for dagen etterhvert. Ha en fin dag
Old 15-07-2019, 08:33   #4
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

God morgen fra Stavanger. Frokost og kaffe er unnagjort og nå går det i TV og nettsurf.
I dag går turen tilbake til Bergen for å jobbe en vakt i dag og en i morgen så er det fri til fredagen.
Ha en super mandag
Old 15-07-2019, 09:29   #5
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

God morgen fra Karlstad. Dagen ble starter med en løpetur langs Klarelven etterfulgt av dukkert i bassenget for å avkjøle seg litt. Overskyet i Karlstad i dag, men det klarner nok opp utover dagen.
SK384 is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2019, 10:42   #6
Polaris
Free Luigi

I går ble dagen tilbrakt med ca 6 timer på ræva i en bil med bokstav helt forrest i alfabetet - 800km tur/retur. But hey what's all that, når vi fikk møte vårt nye familiemedlem. Det gledes

Det er forøvrig enda imposant hvor stor forskjellen er på øst og vest, og hvordan DDR-tidene enda henger igjen i samfunnet.

Have a nais one
Old 15-07-2019, 11:10   #7
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

God formiddag fra kontoret - her er det bare meg og en annen på jobb.
Herlig sommerstille egentlig - men denne lille brisen i Oslo kunne værgudene ha tatt vekk, gjør ting litt kjøligere med shorts...

og til Polaris - grattis med nytt familiemedlem, regner med at du tenker på infrastruktur hva gjelder DDR tiden? Veiene er vel av en dårligere standard i øst enn i vest i Tyskland?
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2019, 11:22   #8
Polaris
Free Luigi

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
God formiddag fra kontoret - her er det bare meg og en annen på jobb.
Herlig sommerstille egentlig - men denne lille brisen i Oslo kunne værgudene ha tatt vekk, gjør ting litt kjøligere med shorts...

og til Polaris - grattis med nytt familiemedlem, regner med at du tenker på infrastruktur hva gjelder DDR tiden? Veiene er vel av en dårligere standard i øst enn i vest i Tyskland?

Zenkju! Nei, infrastrukturen er stort sett helt fantastisk i østen - siden vi i vesten betaler solidaritetsskatt som går til gjenoppbyggingen av østen. De har autobahns som er i god standard, store oversiktlige kryss og generelt asfalt av høy kvalitet. De har gode svømmebasseng og generelt okei offentlige fasiliteter. De har ganske god råd, sånn sett. I Tyskland betaler jeg først skatt av lønna mi, deretter må jeg betale sykeforsikring, pensjonsforsikring og pleieforsikring (de er en fast prosentsats av lønna) - til slutt kommer solidaritetsskatten. Og for de fleste tyskere også kirkeskatt (men som jeg slipper unna).

Det jeg merker er tilstanden på husene. Man kan betale solidaritetsskatt til felleskassa så mye man vil, men det hjelper ikke de lavtlønnede folka i østen til å bygge på egne hus. Folk har spartansk innredning inne. Husene og innsiden minner meg litt om Engelske suburbs. Sånne depressive triste greier fra underste arbeiderklasse. Slik som i England, så opplever man også en del "ekstreme meninger" i disse områdene også. AfD er veldig sterke i Sachsen Anhalt, f.eks.... Alt henger sammen. I tillegg ligger industrien midt i byene, det er generelt tung, gjerne kjemisk, industri overalt - det er gigantiske industrialiserte jorder og landbruk. Men det er jo forskjellene i verden som gjør det interessant å reise, så Alt har sin sjarm.
Old 15-07-2019, 12:35   #9
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Ny vovvov, Polaris? Grattis

Stille og rolig her i vestsørøst. Kona har dratt på jobb og resten sover. Skjønt stille ... nå har de tre firbente bestemt seg for å leke racerbane ...

Fri i dag. Lite planlagt og lite skal gjøres. I morgen tidlig skal guttungen kjøres til flyplassen, og han skal få teste den nye terminalen på Everett. Litt misunnelig, egentlig.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2019, 12:40   #10
FlyingDutchman
ScanFlyer Silver

God dag fra bartebyen!

Arvingen fikk eget rom (på isolat) med seng og bad som har både dusj og separat badekar. Luksus! Tøfler mangler dog.
Og romservice er mye bedre her enn i Portugal, og gjelder også pårørende. Fått både kaffe og mat.
Man kan klage mye på helsevesenet og alt, men sammenlignet med andre land har norge utrolig mye på stell.

Ha en strålende dag!
FlyingDutchman is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2019, 15:25   #11
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

God ettermiddag fra Flytoget. Her er man på vei til et lite stint med WF, nærmere bestemt Ørsta/Volda. Får satse på fint flyvær over fjellene. Fikk en gledelig/skremmende mail i dag, årets CT er allerede i boks. Ha en strålende uke

Sent from my iPhone using Tapatalk
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2019, 17:30   #12
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by jcnorway View Post
God morgen fra Ensjø.

Her er det avrelsedag for store og små - hvor en liten 5-dagers til Italia står på planen.

SAS til Milano i ettermiddag og uthenting av en bil med modellbetegnelse litt tidligere i alfabetet enn SudCaravelle sin X7. Det er i alle fall bestilt enn Q7 så får man se hva Hertz hoster opp til en som er med i den indre sirkelen til selveste presidenten Et par timers kjøring senere skal man være framme på den italienske fruktgården hvor vertskapet skal ha den hjemmelagde middagen klar. Gleder meg allerede.

Ha en finfin start på uken!
Jeg er faktisk litt småforelsket i X7 selv om SUV er dragebil hjemme. Mail er sendt til Bilia.

Her går dagene og hadde en nydelig middag på JBs lenger nord i Deerfield Beach i går. Nå er det seks timer basseng på programmet og middag i Fort Lauderdale i kveld. Bare 19 dæager til vi skal hjem så vi må ni-nyte.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DF2B3BA2-2C5F-4D61-85D1-633A7DD6F37B.jpg
Views:	119
Size:	151.3 KB
ID:	47237  

ATH, SFO, NCE, ATH, ATH, BLR, ATH, MIA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules