![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Med en Nespresso i k(r)oppen kan jeg ønske god morgen fra Røros Hotell. Klar for en ny uke med arbeid. Satser på at det blir tid til en bra tur til fots i ettermiddag... Ha en bra start på uken der du er.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
God morgen fra Ensjø.
Her er det avrelsedag for store og små - hvor en liten 5-dagers til Italia står på planen. SAS til Milano i ettermiddag og uthenting av en bil med modellbetegnelse litt tidligere i alfabetet enn SudCaravelle sin X7. Det er i alle fall bestilt enn Q7 så får man se hva Hertz hoster opp til en som er med i den indre sirkelen til selveste presidenten ![]() Ha en finfin start på uken!
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Mornings her fra Øerne. Den medbrakte Bialettien har putret ferdig, så snart er jeg litt mer i vater. Får vel lage en slagplan for dagen etterhvert. Ha en fin dag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tomleskolt
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
God morgen fra Stavanger. Frokost og kaffe er unnagjort og nå går det i TV og nettsurf.
I dag går turen tilbake til Bergen for å jobbe en vakt i dag og en i morgen så er det fri til fredagen. Ha en super mandag ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
God morgen fra Karlstad. Dagen ble starter med en løpetur langs Klarelven etterfulgt av dukkert i bassenget for å avkjøle seg litt. Overskyet i Karlstad i dag, men det klarner nok opp utover dagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Free Luigi
|
![]()
I går ble dagen tilbrakt med ca 6 timer på ræva i en bil med bokstav helt forrest i alfabetet - 800km tur/retur. But hey what's all that, når vi fikk møte vårt nye familiemedlem. Det gledes
![]() Det er forøvrig enda imposant hvor stor forskjellen er på øst og vest, og hvordan DDR-tidene enda henger igjen i samfunnet. Have a nais one ![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
God formiddag fra kontoret - her er det bare meg og en annen på jobb.
Herlig sommerstille egentlig - men denne lille brisen i Oslo kunne værgudene ha tatt vekk, gjør ting litt kjøligere med shorts... og til Polaris - grattis med nytt familiemedlem, regner med at du tenker på infrastruktur hva gjelder DDR tiden? Veiene er vel av en dårligere standard i øst enn i vest i Tyskland? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
Zenkju! Nei, infrastrukturen er stort sett helt fantastisk i østen - siden vi i vesten betaler solidaritetsskatt som går til gjenoppbyggingen av østen. De har autobahns som er i god standard, store oversiktlige kryss og generelt asfalt av høy kvalitet. De har gode svømmebasseng og generelt okei offentlige fasiliteter. De har ganske god råd, sånn sett. I Tyskland betaler jeg først skatt av lønna mi, deretter må jeg betale sykeforsikring, pensjonsforsikring og pleieforsikring (de er en fast prosentsats av lønna) - til slutt kommer solidaritetsskatten. Og for de fleste tyskere også kirkeskatt (men som jeg slipper unna). Det jeg merker er tilstanden på husene. Man kan betale solidaritetsskatt til felleskassa så mye man vil, men det hjelper ikke de lavtlønnede folka i østen til å bygge på egne hus. Folk har spartansk innredning inne. Husene og innsiden minner meg litt om Engelske suburbs. Sånne depressive triste greier fra underste arbeiderklasse. Slik som i England, så opplever man også en del "ekstreme meninger" i disse områdene også. AfD er veldig sterke i Sachsen Anhalt, f.eks.... Alt henger sammen. I tillegg ligger industrien midt i byene, det er generelt tung, gjerne kjemisk, industri overalt - det er gigantiske industrialiserte jorder og landbruk. Men det er jo forskjellene i verden som gjør det interessant å reise, så ![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
|
![]()
Ny vovvov, Polaris? Grattis
![]() Stille og rolig her i vestsørøst. Kona har dratt på jobb og resten sover. Skjønt stille ... nå har de tre firbente bestemt seg for å leke racerbane ... Fri i dag. Lite planlagt og lite skal gjøres. I morgen tidlig skal guttungen kjøres til flyplassen, og han skal få teste den nye terminalen på Everett. Litt misunnelig, egentlig. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
God dag fra bartebyen!
Arvingen fikk eget rom (på isolat) med seng og bad som har både dusj og separat badekar. Luksus! Tøfler mangler dog. Og romservice er mye bedre her enn i Portugal, og gjelder også pårørende. Fått både kaffe og mat. Man kan klage mye på helsevesenet og alt, men sammenlignet med andre land har norge utrolig mye på stell. Ha en strålende dag! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
God ettermiddag fra Flytoget. Her er man på vei til et lite stint med WF, nærmere bestemt Ørsta/Volda. Får satse på fint flyvær over fjellene. Fikk en gledelig/skremmende mail i dag, årets CT er allerede i boks. Ha en strålende uke
![]() Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
Her går dagene og hadde en nydelig middag på JBs lenger nord i Deerfield Beach i går. Nå er det seks timer basseng på programmet og middag i Fort Lauderdale i kveld. Bare 19 dæager til vi skal hjem så vi må ni-nyte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
God mandag fra Røros | EB | Flyforum | 31 | 01-05-2019 13:38 |
God tirsdag fra Røros | EB | Flyforum | 10 | 09-04-2019 18:29 |
God søndag fra Røros | EB | Flyforum | 4 | 24-03-2019 21:10 |