![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
God morgen og gratulerer med dagen:-) Stille og rolig i huset, Nespresso i kopp og kropp. Årets 17. mai «tog» for oss blir i Nordmarka. Ettermiddagen byr på bobler, kake og is her på tomten. Ha en flott nasjonaldag du også - hurra!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
God morgen fra Hvalstad. Om ikke flagget er heist, er det ihvertfall satt opp. En espresso er på vei og så får jeg begynne få på meg bunaden. Første toget på programmet er L1 for å komme oss til frokost hos de gamle.
Hipp hurra ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2011
|
![]()
Gratulerer med dagen! Her skal dagen feires med en tur opp i det blå. To flyturer tar oss til Tallinn i dag. Ha en fin feiring alle sammen!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
God morgen og gratulerer med dagen! Hadde egentlig ikke forventet å våkne såpass tidlig. Men når lyden av salutt fra Ulsnes rakk helt hit så våknet jeg likevel da. Planen for dagen er foreløpig å ta seg en god frokost og ikke minst kaffe og etterhvert komme seg i finstasen. Bunaden skal på for andre gang, og første gang uten hjelp fra mor med disse detaljene. Jeg satser på at den kommer på som den skal. Blir muligens å kikke på litt barnetog i Stavanger før kursen settes til Sandnes der man også skal feire litt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
God morgen fra Oslo. Her sa man ja til å ha 17 mai frokost hjemme hos seg. Og jeg er bakfull etter 16 mai galla på Chateu Neuf. Jaja. Får vel reparere litt. Heldigvis kommer ikke gjestene før 10. Men jeg må vel begynne å kokkelere litt snart
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
God 17. Mai fra Skottland :-)
Her skal dagen feires med å hente campervan på østkysten, ellers er det ingen større planer. Få se om man lager seg noe godt til middag i kveld, og kansje noe godt i glasset attåt. Ha en finfin nasjonaldag folkens :-) Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
![]() |
#7 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
Gratulerer med dagen!
Her blir det snart bunad, og så tog. Heldigvis har skulen til kidden vet nok til (evt er sær) å vere i lokalmiljøet, så vi slepp inn til midtbyn. Særdeles greitt å ha alt i gåavstand. Og det blir vel første året "på ei stund" uten barnevogn også, når eg tenkjer meg om. Rømmegraut etterkvart, og så håpa eg vi gidd å køyre på hytta i ettermiddag.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Gratulerer med dagen fra Gardermoen.
Dagen startet med frokost og litt bobler i en 17. Mai pyntet SAS innenlandslounge. Skal du hit, og spør pent så har de Krone-is på kjøkkenet. Ferden gikk så over til loungen på utland hvor det var smekkfullt og eneste tegnet på 17. Mai var at de hadde funnet frem kransekaka. Om litt blir det feiring med familie i København. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Gratulerer med dagen, fra Snillfjord.
![]() Sola skinner her også, så dette kan bli en god dag. Her har man sin egen enkle tradisjon: altså å kun være hjemme og bare nyte nasjonaldagen i ro og mak- uten noe styr og stress. Faktisk helt greit å kunne nyte 17 mai via TVen, med bl.a toget fra Oslo, mens man småpusler i hjemmet. Foruten det skal man passe nabobikkja i helgen, så det er ikke umulig at nasjonaldagen avrundes med en trenings/luftetur og litt god mat utpå kvelden. En fortreffelig feiring ønskes. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
God fredag fra gullstua på OSL.
"Når hornorkester marsjerer rundt huset allerede på morgenen er det på tide å rømme landet", gammelt jungelordtak. Da jeg tok toget opp til OSL var det morsomt å se forskjellen på de som gikk av og på toget på Oslo S. 95% av de som gikk av hadde bunad eller dress med skøyfe. 5% av de som gikk på var hadde det samme. Lurte på horfor noen i det hele tatt hadde det, men de gikk av på Lillestrøm... som om noen hadde noe å feire der. Quote:
Så er det lang ferd mot noe så norskt som Normandie og jeg skal teste AirMate for første gang så her skal man få med seg hva unge Sheldon har funnet på. Ha en god en alle som denne dagen sikrer seg sine favorittbiter og holder trygg avstend til hornorkester.
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Gratulerer med dagen fra Warszawa. Det har endelig sluttet aa regne etter det som virker som uker med regn. Dagen "feires" foerst paa jobb og saa med barnevennlig mottagelse i regi av ambassaden, det blir nok endel is og kake paa de smaa.
![]() |
#12 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Gratulerer med dagen fra Deltabyen. Bongos Tryllereiser har ordnet flaggfeste og alt er velorganisert som det pleier...
Nå... frokost Ha en fin dag ![]() Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
![]() |
#13 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Nailed it
![]() Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Gratulere med dagen fra München. Ingen bunad, men i sympati skal jeg unne meg en is og ei pølse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Feb 2013
|
![]()
Gratulerer med dagen fra Flytoget retning OSL.
![]() Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Upgrade me....
|
![]()
Gratulerer med dagen fra vestom Shetland. Her fikk vi kjøttkaker til lunsj.
Britene syns vi få Nordmenn ombord som går med 17 sløyfen er noen raringer ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hipp hipp fra Trøndelag!
Første år at jeg ikke har noe "program" på 17. mai. Sovet lenge og skal bare nyte dagen i og rundt huset, fredelig, korpsfritt og det hele. Deilig. Ha en flott nasjonaldag alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
|
![]()
Tenkte jeg skulle spørre hvordan håndverksavdelingen til Bongos Tryllereiser fungerte, men så så jeg bilde nummer to ....
![]() G’syttende fra The Great State of Georgia. Her venter en lang vakt, men har is i frysern. Intet tog her, men Big Big Train har release av nytt album i dag, så det får bli mitt tog. ![]() Flagget har jeg ihvertfall fått opp. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
God 17. mai fra Stockholm! Her er det vanlig arbeidsdag i dag, men det er fredag så det får bli litt feiring i kveld
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Tomleskolt
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
Gratulerer med dagen fra hula i Bergen. Her nærmer vi oss tolv timer på jobb, og det føles veldig greit å jobbe på denne dagen. På formiddagen stilte arbeidsgiver med rømmegrøt og spekemat, eneste som manglet var en flaske Krug. Nå på eftan kom det tilogmed et festmåltid med biff samt kake, så nå er en sprekkeferdig.
Nyt nasjonaldagen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Gratulerer med dagen | Discus | Småprat | 3 | 20-07-2011 19:12 |
Gratulerer med dagen... | EB | Flyforum | 23 | 27-03-2007 18:06 |
Gratulerer med dagen! | TOS | Flyforum | 1 | 25-03-2007 15:01 |