![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
For å teste det siste tilskuddet på OSL-ARN og fordi vi ikke har fløyet Saab 340 før tar redaksjonen i Flypodden turen med Air Leap sin Saab 340. Avgang 20:30 fra OSL
Vi kjører ingen organisert tur, men vil du være med så heng på, som man sier. For å teste ytterlighetene på ruten har vi booket oss hjem med Ethiopian sin 787 morgenen etter https://flypodden.no/2019/05/03/flypodden-pa-tur/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2011
|
![]()
Høres skikkelig kult ut! Dessverre skal jeg til Stavanger en time før samme kveld for flyshowet der dagen etter. Men har lyst til å prøve SAAB'en etterhvert.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Booket Air Leap og Clarion, mulig jeg ser etter litt senere og billigere hjemreise, har et par turer mellom OSL og ARN med Ethiopian allerede, bare gikk ikke av på ARN. Kjedelig at svenskene ikke kjører tog til Oslo på lørdag og søndag, ser de har veldig gode priser
Kan forøvrig gjeste inn folk i OSL lounge til 90 kroner pr snute, så om noen vil drikke mer enn én øl på OSL så er det vel penger å spare Last edited by Henshaw; 03-05-2019 at 19:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Er det forresten servering/salg ombord? Eller er det BYOB?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Free Luigi
|
![]()
Når jeg fløy Saab 340 i hinnahåra daga fra Nextjet så var der null niks (Arlanda-Tallinn). Styrmann sa noen ord om sikkerhet ombord ot dett var dett. Åpen cockpit og feeling av å sitte i småfly... Aldri opplevd så en rusten takeoff før eller siden - med mye padellering
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ikke så stort kjøkken ombord, så ikke forvent deg biff og bakt potet.
Sist jeg fløy 340 var med American Eagle. Da sto valget mellom vann og et par sorter brus. Gangen før var med Crossair og da var det kun lastet sjampis og appelsinjuice. Man kunne også få disse blandet. Ja, også litt sjokolade, da .. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
På Loganair/Flybe var det lite utvalg på 340.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
DAT sitt DOT hadde ingen servering og de «manglet» også en del av seteryggen - eller seteryggen stoppet under skulderhøyde på sin 340 for mange år siden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Er med på turen bort.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ser at jeg greide å booke denne i natt, trolig dypt nede i kveldens siste espresso martini. Sist jeg kjørte Saab, var det en 900.
Desverre er jeg også forventet til Krokskogen halvmaraton dagen etter. Det viktigste er ikke å vinne, men å være påmeldt ![]()
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Har lyst til å prøve denne ruta, men datoen er trippelbooket allerede. Får bli på egenhånd en gang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jo. Av en eller annen grunn var det notert på den 15.. Syns nok det var litt tidlig selv også. Da blir det pilsnere begge veier
![]()
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Glimrende initiativ, jeg tror ikke det passer for min del. Heldigvis har jeg fløyet ET på ruten og jeg har flere turer med 340 med ulike selskaper og én t/r med 2000 med SAS/Braathens regional . Jeg fløy også «søsterruten» på OSL-AAL med Air Norway/North flying. Da var det kaffe på kanne som ble sendt rundt, men ingen Carlsberg :-)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Upcoming flights: APR WAW-MUC LH 319, MUC-ARN LH 320, ARN-VIE OS 321, VIE-WAW OS E95, GDN-ARN FR 738, ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 Last edited by jb1; 05-05-2019 at 14:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Er det free seating hos Leap eller får man sete på check-in? Ikke at det spiller så stor rolle med 1-2 konfig
Tenkte nå mest om om det var mulig få en øl. Tross alt fredagskveld og "man cannot live on bread alone" |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Overnatter på Clarion og tenkte meg inn til byen for lørdagsbrunch . Hjemreise 17.30. Via Amsterdam selvfølgelig
![]()
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid Last edited by Bergern; 15-05-2019 at 19:19. Reason: typo |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
Jeg fikk kaffe og det var tilbud om annen drikke også da jeg fløy DAT/DOT og deres Saab 340. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Feb 2013
|
![]()
Hmmm... Jeg har langfri den helgen og siden jeg kjører Saab 9-3 til og fra OSL fra tid til annen (Flytoget er normal reisemåte til og fra jobb) vurderer jeg å bli med på flytur i en Saab og ta en natt på Clarion. Skal kikke litt på mulighet for hotell i Stockholm en natt eller to til og senere retur før jeg bestemmer meg siden jeg først skal være tilbake på jobb på GG ettermiddagen 19. juni.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
En liten forsmak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air Leap - status og nyheter | LN-MOW | Flyforum | 95 | 24-12-2021 15:31 |
Air Leap starter Stockholm ARN - Oslo OSL | Trdfly | Flyforum | 30 | 08-09-2021 22:03 |
Air Leap til ARN | Someone | TripReports | 8 | 16-06-2019 22:12 |
Air Leap starter Stockholm ARN - Åbo/Turku TKU | Trdfly | Flyforum | 0 | 26-04-2019 16:17 |