![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,937
|
![]()
Lufthansa gruppen har i dag annonsert en ordre på totalt 40 widebody maskiner. 20 787-9, samt ytterligere 20 A350-900, som de alt har i flåten. Samtidig vil de i 2022/2023 selge 6 av 14 A380 maskiner tilbake til Airbus
https://newsroom.lufthansagroup.com/...5-391be31d4600 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,937
|
![]()
I Lufthansa sine pressebilder vises A350 maskinen kun i Lufthansa farger, mens 787-9 vises i Lufthansa, Swiss og Austrian sine
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,319
|
![]()
Kan virke som kjøpet har vært planlagt lenge...for Austrian vises jo her med gammel design.
Last edited by EB; 13-03-2019 at 15:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,937
|
![]()
Med A350 har de ikke noe valg, men på 787 maskinene har de valgt Rolls-Royce motorer
https://www.rolls-royce.com/media/pr...-aircraft.aspx Quote:
Last edited by Someone; 13-03-2019 at 22:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2010
Posts: 935
|
![]()
Så Lufthansa gir slipp på en del Airbus 380 også … trist ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,399
|
![]()
Nesten halve 380-flåta ut, da er det vel bare et spørsmål om tid før resten ryr ut?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Newcomer
Join Date: Sep 2018
Posts: 25
|
![]()
Veldig synd. A380 er beste flyopplevelse.
Kanskje verdt en annen tråd, men for meg, flyopplevelse: A380>A350-900>B767 Last edited by Jon_Noj; 14-03-2019 at 00:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2012
Location: Oslo
Posts: 775
|
![]()
Egentlig litt underlig at de "erstatter" A380 med et større antall B787 og A350. 380`ene har nok vært svært anvendelige på ruter og destinasjoner som krever volum(HKG, SIN, JFK etc) og hvor muligheten for hyppig frekvens ikke har vært aktuelt. På nettopp slike ruter hvor volum er viktig, ville jeg anta at B777-x ville være den mest nærliggende maskinen å erstatte 380 med.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,937
|
![]() Quote:
Det kan godt være de setter inn 777-9 (eller 747-8) der hvor A380 forsvinner også settes disse inn andre steder. Eventuelt øker frekvenser Dessuten, kan man oppnå høyere profitt hvis de ved å fly mindre fly kan øke yield, ved at de ikke trenger å selge de siste setene billig for å fylle flyet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,457
|
![]()
Dette er svært trist. Jeg har selv to turer med Lufthansa A380. A380 er en fantastisk maskin å være pax på.
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,937
|
![]()
Lufthansa nærmest bekrefter at Swiss og Austrian også skal få gleden av disse og mye av ordren er for å kunne øke kapasiteten fra ZRH, VIE og MUC.
Lufthansa hevder også talet er nådd for FRA, men her ligger jo også den pågående konflikten mellom FRA og Lufthansa som et bakteppe https://www.flightglobal.com/news/ar...rt-con-456956/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,937
|
![]()
Lufthansa har økt ordren på 787-9 og A350-900 med 5 maskiner hver. A350-900 maskinene skal først levering i 2027-2028, mens 787-9 maskinene kommer alt i 2022. Visstnok skal dette vær 5 maskiner som alt er bygget, men som skulle til andre eller et annet selskap
https://www.lufthansagroup.com/en/ne...flugzeuge.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,255
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,400
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
De fem B787 ble opprinnelig bygged for ANA, men ANA foretrekker GE på alle fremtidlige leveranser.
MSN 1023, 1033, 1076, 1083, 1091 - alle med RR føner Likevel kan man også tyde det som en stort signal til marked. Dersom prisene er rett, dvs lave nok, så har LH Group de finansielle muligheter for opportuniske kjøp. Personlig vil jeg ikke være overrasked om man også evaluerer 2nd hand muligheter for B787 som en erstattning av heile 767/777 flåten i OS. AerCap har jo heftig flørted imot LH da DY valgte å legge ned sine langdistanse satsing ...
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,937
|
![]() Quote:
Angående AerCap, så er vel nå samtlige 787 de hadde hos Norwegian vel på vei til Norse, pluss de to som gikk til NEOS? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2012
Location: Oslo
Posts: 775
|
![]()
Det hadde vært en særdeles god løsning! Austrian sin Long Haul flåte er aldrende og befinner seg i et spenn på 19-29 år. På høy tid med flåtefornyelse selv om det er snakk om "secondhand/gjenbruk" av forholdsvis nye maskiner.
Last edited by FBI2012; 06-05-2021 at 09:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,634
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,937
|
![]()
Frankfurt-Toronto er planlagt som deres første 787-9 rute, når første maskin mottas i vinter
https://airwaysmag.com/airlines/luft...-boeing-787-9/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,400
|
![]()
Og Lufty’s første 787-9 er ute av fødestuen …
![]() Sent from my iPad using Tapatalk Pro |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Lufthansa bestiller 25 A350-900 og 20 B777-9X | Someone | Flyforum | 52 | 10-05-2022 06:34 |
Emirates bestiller A330-900 og A350-900 | Someone | Flyforum | 9 | 18-11-2019 16:16 |
SriLankan bestiller A350-900 | Peppep | Flyforum | 2 | 02-05-2013 19:36 |
Lufthansa bestiller flere A380, samt A330, A320 og E-195 | Someone | Flyforum | 2 | 29-09-2011 22:17 |