![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2014
Location: Råholt
Posts: 221
|
![]()
Facebook siden Aeronews melder at Air France planlegger kjøp av nye fly
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,298
|
![]() Quote:
For 777-200 maksimere har jo Air France en rekke A350-900 maskiner på vei som kan brukes til erstatning Dessuten er det først og fremst snakk om en ordre for fly til kortdistanse. De har endel fly i Airbus A320 serien som må begynne å skiftes ut innen ikke alt for mange år, selv om de også har endel nyere fly og |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2014
Location: Råholt
Posts: 221
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,298
|
![]() Ja, for eksempel |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,546
|
![]()
det er vel 99,999% sjanse for at det blir a320neo på AF, det eneste som taler imot i mine øyne er at de ikke har bestilt den enda, noe som jeg ser på som underlig. Mer interessant å se på hva KLM lander på, blir det MAX eller overtaler franskmennene dem til å velge europeisk? ville vært tragisk om KLM som siste store nettverksselskap i Europa går over til airbus...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,354
|
![]()
Enig i at AF etter alle solemerker kommer til å velge A320NEO familien.
Turkish har vel ennå ikke forlatt 737. De følger jo fortsatt prinsippet om å handle i begge leire (Airbus og Boeing). Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]()
Jeg skulle så inmari ønsket meg noen dreamlinere, men Toulouse går nok vinnende ut denne gangen også. Nå er ikke Airbus noe dårlig valg, men det var da som %-ete også da! Er det Trumpeffekten?
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,298
|
![]()
Både Air France og KLM har allerede 787 maskiner i flåten og flere er jo på vei.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2014
Location: Råholt
Posts: 221
|
![]()
Aha mye spennende å lese her, ser admin har vært inn å endra overskriften litt. Tommel opp for det, var litt overtrøtt når jeg la ut innlegget. SAS har A320neo og B737-800, for oss passasjerer hva er de største forskjellene inne i cabin? Jeg har bare en tur i Airbus en sliten A321 fra BA ellers 0 erfaring med Airbus som passasjer. Som flyspotter liker jeg A350 men det blir jo en helt annen sak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,520
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,392
|
![]()
Nye sjefen i Air France var vel han som var sjef i Air Canada da de gikk fra A320 til 737Max...så kanskje det igjen kommer 737 i Air France design?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,298
|
![]()
Hvis man ser på Air France sine bestillinger de siste 25 årene så er det like stor sjanse for Boeing som for Airbus.
Motorvalg og Air France sitt nære forhold til CFM og GE er ofte langt viktigere enn produksjonsland |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,546
|
![]()
hehehe, er bare min egen tanke om saken. Som del av Boeing-klanen ønsker jeg jo at det ikke ''bare'' er Ryanair og Norwegian man må ty til om man skal fly 737 i Europa. AF, BA, LH, SK, AB (var i hvert fall godt på veg) har jo alle gått/går over fra 737 til 320. Så hadde jo vært artig om en av ''de store gamle'' i hvert fall holdt igjen på 737 (personlig klassifiserer jeg ikke Turkish eller Aeroflot blant de ''store gamle'' i Europa, synes i hvert fall TK heller passer inn i gruppen med Etihad, Qatar og EK)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 4,256
|
![]()
Når har vel SK i ditt eksempel rundt dobbelt så mange B737 som A320 og setter du deg på et SAS-fly i Norge (eller Sverige for den saks skyld tror jeg) så er det mest sannsynlig en 737 da
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,354
|
![]() Quote:
Espen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
737 kommer jeg definitivt ikke til å savne. Foretrtekker A320 ett hundre prosent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nye store kutt hos Air France | Someone | Flyforum | 21 | 11-10-2015 23:54 |
Video: Nye Air France businessklasse | The Ticketor | Småprat | 2 | 05-02-2014 20:26 |
Air France kutter nye 2800 stillinger | Bergern | Flyforum | 12 | 20-09-2013 20:19 |
Air France rammes av nye streiker | Elling | Flyforum | 1 | 08-10-2010 12:14 |
Air France bestiller nye fly | Someone | Flyforum | 11 | 24-05-2007 21:12 |