![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dokumentaren om Ryanair går på tv2 kl 22.30 i kveld
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Den må vi få med oss, takk for tipset
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Newcomer
|
![]()
Saa dokumentaren her i England tidligere aar. Skremmende greier!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Dette programmet har vel vært debattert her tidligere hvis ikke jeg husker helt feil.
Selv er jeg svært skeptisk til slike programmer, som åpenbart er ute etter å lete frem ting å lage skandaleprogram av. De har neppe intervjuet folk som sier de liker å jobbe i firmaet. De har vel neppe lett fram de positive sidene ved firmaet. Alt negativt skal frem. Jeg vil påstå at i ethvert firma, flyselskap eller andre, at du vil finne missfornøyde ansatte som er drittlei av jobben sin, sjefen sin, og firmaet de jobber for. Og som kan komme med masse informasjon som vil virke negativt for andre. Jeg er en mann med flyskrekk. Jeg har gått kurs. Men når jeg har satt meg inn i et fly fra Ryanair, vet jeg at flyene er topp moderne. Jeg vet at ALLE er ute etter å ta Ryanair på alvorlige sikkerhetsbrister, og jeg vet at de aldri ville tatt sjansen på å gamble med sikkerheten. Det ville bety slutten for de. Og det ville de ikke risikere. Når jeg flyr Ryanair, føler jeg meg trygg. Du kan sikkert finne et og annet eksempel som ikke er bra. Men det kan man med alle. SAS fløy med feil bremser på flyet sitt i lang tid. Andre vet ikke hvem de har ombord, barn som har kommet seg ombord i flyet, som ikke har billett. osv osv. Jeg skal se programmet, men er i utgangspunktet svært skeptisk til konseptet med å infiltrere journalister i et firma for å finne skitt. IMM
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Aj aj aj...
Aldri flydd med Ryanair og skal sikkert og visst ikke gjøre det heller!!!! Ble nesten flau på vegne av en hel flybransje her jeg lå og så programmet! Var ikke rent få sms som tikket inn fra venner som måtte "mobbe" litt. . . HUFF!!! ![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg skulle reise med Ryanair i sommer, men kom aldri ombord på flyet pga problemer på innsjekk. Det selskapet får ingen penger av meg mer!!! USERIØST SELSKAP, og tror dokumentaren stemmer ganske bra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Godt dokumentarprogram. Jeg tror det gir et generelt inntrykk av holdningene i dette selskapet. Her er det råkjøring over en lav sko. Det er mange måter å tjene penger på.
De er for øvrig ikke alene å drive f. eks. kabinansatte hardt med lange økter. Både Monarch og Britannia/Thompson er kjent for det samme gjennom mange år. Det var Monarch som for 30 år siden innførte at de kabinansatte også skulle ta "cleaning" av kabinen etter hver landing. Saken er at så lenge jentene står i kø der borte på øya for å få disse jobbene blir det ikke bedre arbeidsforhold for dem.Det er jo vanvittig å se hvor mange som er villig til å jobbe for knapper og glansbilder bak i kabinen der over. Det er nok litt status å jobbe for unge mennesker i flyselskapene der over på øen. Men de blir som regel ikke lenge i selskapene. Det er stor gjennomtrekk i disse jobbene og mange får bare jobb 6 måneder i året , altså under sommersesongen. Det samme gjelder piloter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dokumentarprogr. var bra, men det de dokumenterte var mindre bra kan man si..
Det er jo ikke rart det er stor gjennomtrekk der, de forholdene der hadde ikke jeg jobbet under heller, ikke hadde jeg godtatt en slik lønn heller. Det er skremmenes at de bare fortsetter slik som dette også, er ikke lenge siden en bekjent av meg fløy Ryanair, hvor de kom tilbake å sa at ene kabinansatte satt å sov ![]() Nei, Ryanair har aldri vært første valget, og kommer nok aldri til å være det fremover heller.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja der fikk man vel frem hva man får tilbake for BILLIG biletter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Jeg har aldri reist og kommer neppe til å reise Ryanair, men slike ensidige dokumentar- programmer har lite til overs for. Ingen nyanser kommer frem, alt blir bare negativt.
Ble f eks ganske irritert over denne mannen som åpenbart skulle provosere kapteinen mot slutten av programmet. Han krevde at det skulle serveres gratis drikke til alle ved forsinkelsen, da dette hadde blitt gjort av andre flyselskaper. Hallo, Ryanair er og blir Ryanair. Hvis du forventer noe gratis der har du misforstått. Etter min mening er det direkte uansvarlig å gå inn i FR- fly uten å ta med en vann/brus flaske. Dette gjelder forresten på de fleste fly, særlig hvis man vet man fort blir tørst. Men gjelder LCC som FR i særdeleshet. Noen konfrontasjonene virket dessuten noe provosert frem og konstruerte. Men for all del; Ryanair må selvsagt tåle kritikk, synes bare dette tok litt av...
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Tja, skal du fly fra UK så får du ikke lov å ta in noe flytende i kabinen. Men det var selvfølgelig ikke tilfelle når dokumentaren ble laget.
Edit: Husket nettopp at det nødvendigvis ikke er sant. Du kan ikke ta noe flytende fra landside til airside, men det du får kjøpt airside er vel lov å ta inn i kabinen, men ikke til USA. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Nå er heller ikke Ryanair min favoritt. Men er vi så sikre på at ikke noe lignende skjer med andre flyselskaper også da?
Jeg mener, hvorfor skulle dette bare skje hos Ryanair? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Uansett hvilket selskap (om det er flyselskap eller annen type bedrift) du infiltrerer med skjult kamera og lydopptak, og du finner de riktige menneskene, og stiller de riktige spørsmålene, så kan man få de svarene og den kritikken man er ute etter.
Ryanair har kommentert og tilbakevist mange av påstandene i dokumentaren. Alle brev og korrespondanse mellom Ryanair og tv-selskapet finnes her: http://www.ryanair.com/site/NO/inpage.php?partner=DISPATCHES Og det finnes faktisk mange fornøyde ansatte i Ryanair, men de blir selvfølgelig ikke intervjuet i en slik dokumentar. CAA har vel heller ikke foretatt seg noe etter dokumentaren, og da er vel alt i orden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Synes ikke tv-selskapet klarte å finne særlig mye med tanke på hvor lenge de var undercover. Som nevnt av andre - Går du undercover og leter etter negative ting finner du antakelig noe i alle selskap. Lite seriøs måte å lage dokumentarprogram. Jeg er ikke skremt fra å bruke FR.
En runde i PFU for dette programmet ville vært interessant. Roar |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg var ikke imponert over hva de hadde å komme med i denne filmen.
Jeg vet ikke sikkert, men skulle tro at man ved å infiltrere to journalister ville finne brudd på rutiner i alle selskaper. Hva tror dere andre? IMM
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg har full tillit til Ryanair både før og etter åha sett programmet.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Noen kveld/nattbilder fra i kveld | gilera | Bilder & foto | 10 | 16-11-2010 21:00 |
TV2 nyhetene i kveld klokken 21. | Piddien | Flyforum | 2 | 12-08-2010 21:16 |
FYI: A380 på TV2 N nå i kveld neste 20 min.... | zico77 | Flyforum | 4 | 18-07-2006 21:35 |
Ryanair caught napping (dokumentar) | flapjack | Flyforum | 20 | 07-03-2006 11:11 |
Ryanair får pepper i Channel 4-dokumentar | CK | Flyforum | 0 | 07-02-2006 21:48 |