![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,150
|
![]() ![]() Fra Bombardier.com: Quote:
Last edited by Twin Otter; 06-02-2019 at 14:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,150
|
![]()
Svært interessant. Ved første øyekast virker dette å være en erstatning til aldrende CRJ200 som det fortsatt flyr en god del av i USA hverfall. Tydelig at det fortsatt er behov/marked for regional-jets i 50 seters-klassen hvertfall i USA.
Leste et annet sted at dette i bunn og grunn handler om en CRJ700 med færre seter. Inkludert premium-produkt (F-seter) og egen snackbar ombord. Last edited by Twin Otter; 06-02-2019 at 14:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,253
|
![]()
Denne var jo vel så interessant:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,150
|
![]()
Ligger også et interiørbilde i pressemeldingen. Ser ut som en 1-2 konfigurasjon fremme i flyet mens det er 2+2 lenger bak.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,893
|
![]()
Vel, det er jo i bunn og grunn en CRJ-700 med færre seter og et par justeringer
Dette er jo klassisk eksempel på en suboptimal løsning som tvinges frem når det eksisterer kunstige grenser som scope clauses er skyld i her ved at det oppstår et kunstig behov for et produkt men egentlig ikke ønsker, men som man må ha. Da tar man så en modell som ikke selger lenger (CRJ-700) og gjør den om til en modell som ikke finnes eller ville solgt lenger (CRJ-200) Problemet er samtidig at det egentlig er en nisjobehov for små jetfly på enkelte få ruter, men det egentlig ikke eksisterer et nytt og moderne alternativ i dag. Men en ting skal de ha, her har Bombardier funnet en kreativ løsning på problemet og det holder ytterligere liv i CRJ serien, hvilket mange trodde var død. Selv om vi her virkelig snakker om å «put lipstick on a pig» Ikke rart de får plass til en snack bar, når man hiver ut så mange seter så må man jo fylle den ledige plassen til noe. Dessuten med 50 passasjerer holder det med en i kabinen. Vedkommende kan da servere de i front, men det da blir selvbetjening i economy ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,893
|
![]()
Hmmm, lurer på om vi alle faktisk bommer her. Har forsøkt lese litt rundt og det virker som det ikke engang er snakk om nye fly, men at de skal bygge om 50 eksisterende CRJ-700 maskiner til denne konfigurasjonen.
United kan såvidt jeg forstår nærmest ha ubegrenset med fly under 50 seter, men ved å bygge om disse kan de nå fylle på med flere og nye 70-setere? Ellers er det bilde her av den nye konfigurasjonen ![]() Så her har nok flere av oss blitt lurt |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2012
Location: Boden, Sweden
Posts: 502
|
![]()
Om det bara är omkonfigurering, varför behövs nytt typ-cert?
__________________
/ Peter [url=http://my.flightmemory.com][img]http://my.flightmemory.com/pic/Stromoren.gif[/img][/url] |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,893
|
![]() Det er vel strengt tatt ikke en ny typesertifisering heller |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,150
|
![]()
Det samme har jeg tenkt etter å ha gravd litt dypere virker det mer som en kraftig kabinoppgradering. Skal bli moro å se hva dette her egentlig ender opp i. Men brukte CRJ700 maskiner lever vel ikke evig de heller...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,383
|
![]()
Jo, men det er nok mye av en papirøvelse ...
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,150
|
![]()
Storm i vannglass? Litt fra Reuters:
Quote:
Virker som det blir motsatt ref. artikkelen jeg linker til her. Last edited by Twin Otter; 06-02-2019 at 17:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,628
|
![]()
Jeg gleder meg til å se konfigurasjonen i kabinen på en 777 tilpasset scope clause.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,253
|
![]()
Det får'n si. Nesten så bizjet-følelsen kan bli påtrengende om bord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,383
|
![]()
if it looks like a duck and walks like a duck, it is a duck
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,383
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,893
|
![]() Men vil fagforeningene godta lave nok lønninger og dårlige nok betingelser for at det skal være noe poeng? Men sliter jo nok fra før med høye kostnader per sete på disse operasjonene |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,862
|
![]()
Slik jeg forstår det har United (i motsetning til «de» andre store) to Scope Clauses, den som berører disse 50 seter variantene og en 76 seter. Jeg flyr fra tid til annen med UA Express Embrummer 175 og den har 76 seter. Fra hva jeg kan lese meg opp er det maks 253 UA kan ha av Large Regional Jet - resten må være 50 seter ?
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,893
|
![]() Quote:
Det varierer vel litt fra selskap til selskap, men Delta har vel 3 kategorier - 76, 70 og 50 setere |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,862
|
![]()
Ja de andre har eldre 50 setere, men jeg tenker mer på hva som er på vei inn i flåtene.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,253
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Irkut MC-21 - statustråd | LN-AFG | Flyforum | 59 | 28-12-2024 03:28 |
Charterforsinkelser (statustråd) | LN-MOW | Flyforum | 15 | 06-08-2018 15:54 |
FlyViking - statustråd | jameson82 | Flyforum | 801 | 30-12-2017 14:03 |
Fabrikkbesøk Bombardier ? | sail4fun | Reiseforum | 0 | 20-01-2008 19:51 |