Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 31-08-2006, 13:44   #1
LN-FOC
ScanFlyer Blue

Default Erfaring med Aeroflot?

Jeg skal fly Oslo - Moskva - Dubai med Aeroflot om en måneds tid. Noen som har erfaringer med dette selskapet, og med Sheremetyevo-flyplassen i Moskva?
LN-FOC is offline   Reply With Quote
Old 31-08-2006, 13:58   #2
sk931
ScanFlyer Rusty

sk931's Avatar

Default Re: Erfaring med Aeroflot?

Har fløjet med SU A320...god oplevelse....Lufthavnen i SVO ???? nightmare on 3rd class..
Bureaukratisk,langsommelig, kedelig og russisk....Skal du skifte fly, hav god tid.
Fotomæssg ved jeg ikke noget om desværre
Hilsen
ole

AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 31-08-2006, 17:02   #3
enspotter
Newcomer

Har flydd Oslo - Moskva med Aeroflot. Sure kjerringer, lite hjelpsomme. Ikke noe bra mat heller...

SVO er mareritt.... Ta deg god tid! Masse byråkrati og treg passkontroll....
enspotter is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2006, 10:43   #4
The Ticketor
ScanFlyer Dusty

Fløy SU til MOW for et år siden. Setebeltet funket ikke, og når jeg påtalte det, så var det bare "ok, you can sit there" og så pekte han på et ledig sete. Hadde det ikke vært noe ledig sete, ja da...

Flyet var gammelt (Tu-154) og slitt, som forventet. Maten var ok.

Immigration på SVO kan være litt av en opplevelse. Jeg sto i kø i omtrent to timer. Så flere pax som endelig kom frem til luken, og som raskt ble sendt tilbake til begynnelsen av køen da de ikke fyllt ut sitt landing card helt korrekt. Veldig gøy for dem, to timer i kø, og så starte å nytt. Jeg begynnte å bli ganske nervøs for mitt landing card, kan jeg si... Av og til dukket det opp en babushka i uniform å pekte og skrek på russisk. Sansynligvis prøvde hun å få litt orden i rekkene, men det var ikke mange som skjønte hva hun sa. Hun dukket vel opp en 4-5 ganger når jeg var der. Var litt komisk faktisk. Så kom jeg endelig frem til luken, og heldigvis var alt i orden. Eller så var det visumet med den Russiske olympiske komité som "sponsor" som gjorde det.

Man har også ett litt mere avslappet forhold til sikkerhet. Når det gjelder sjekk av pax, så var det samme opplegg som her hjemme, ingen forskjell der, som jeg kunne se. Men man hadde også metalldetektorer ved inngangene til flyplassen, men om man gikk gjennom eller rundt dem, det var ikke så nøye. Heller ikke om detektorn ga utslag. Dog kom "spaden" frem noen ganger for en ekstrasjekk, men like mange ganger gjorde den det ikke.

Hjem gikk det bedre, etter jeg endelig hadde skjønt at jeg skulle gå inn der det så ut som det var kun ankommende pax. Flighten var overbooket hjem, og jeg ble oppgradert til business. Skinnsete med god plass, og businesscatering på linje med hvilket som helst annet selskap. Søt og hyggelig russerjente rett ved siden av meg gjorde hjemreisen enda bedre.

Artig å kunne legge til Tu-154 i loggboken (selv om jeg ikke har noen ordentlig loggbok, desverre).
Old 01-09-2006, 12:01   #5
LN-FOC
ScanFlyer Blue

Jeg skal jo videre med en gang, så jeg håper jeg slippper immigration..... og så er det A320 fra Moskva til Dubai...
Old 01-09-2006, 20:34   #6
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Er det pga pris du valgte SU eller for å oppleve et nytt selskap/flytype?
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2006, 20:56   #7
Fry
ScanFlyer Silver

Fry's Avatar

At Tu-14M er gammelt og slitt er slett ikke tilfelle alltid, de fleste tror at flyene er 30 år gamle osv, men fakta er at Tu-154 produksjonen ble lagt ned i år eller ifjor... SÅ flyene (mange av de) er meget nye... At designet og det elektroniske er slik det var da flyet først kom i produksjon er jo en annen sak...
Fry is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2006, 23:06   #8
LN-FOC
ScanFlyer Blue

Valgte Aeroflot fordi de var ganske billige. I tillegg er jeg Skyteam Elite+, så jeg prøver å holde meg innen alliansen.... Alltid moro med nye flyselskap, men har noen andre russere på samvittigheten allerede.
Old 02-09-2006, 11:40   #9
Andreas
Newcomer

Andreas's Avatar

Quote:
Originally posted by LN-FOC

Jeg skal jo videre med en gang, så jeg håper jeg slippper immigration..... og så er det A320 fra Moskva til Dubai...
Jag har inte flygit med Aeroflot på fem år men då var det pass/biljett kontroll för att komma in i transitområdet om det landar många flyg samtidigt och många ska vidare kan det ta lång tid. På min senaste resa så var mitt flyg försenat och jag hade ca 5 min till flyget skulle gå till ARN och det var väldiga köer men då stod det en rysk tant och skrek Szzztåkhåålm Szzztåckhåålm så vi fick gå före alla! Givetvis så försökte några springa in i Taxfreen för att handla sprit men där stod en annan tant och sa nnjet och pekade mot Stockholms gaten!
Andreas is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules