![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Beklager at det ikke står god tirsdag, men det er fordi jeg sitter og venter på at ting ordner seg på ICN der målet er å komme meg til Trondheim.
Streik i Tyskland knoter til planlagt rute. Bakkepersonal jobber for det harde livet med omruting men det tar tid, laaaaang tid. Kunne ha sittet i en godstol med bobler i glasset nå fremfor på en hard trestol i check-in området. Håper dere har en bedre start på dagen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det ble ingen omruting... flyr som planlagt, inkludert en forsinkelse som spiser opp mestparten av transfertiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2011
|
![]()
God tirsdag fra Norges deltaby Lillestrøm. Her er man oppe og klar til dyst igjen. Men først litt kaffe.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
God morgen fra Stor Elvdal hotell, Koppang. Nå går bilturen videre til Røros og dagens møtestart klokken 08:30. I Østerdalen er det både kaldt og hvitt...god gammeldags vinter. Ha en tipp topp tirsdag der du er...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Free Luigi
|
![]()
Puh, for en reise jeg har hatt den siste uka.
Tiguan 2.0TDi Golf Variant -1.0 Di Og nå har jeg en Audi Q2 "first edition" kjørt bare 5000km hittil, for de neste 2 ukene Siden jeg er nerdete så synes jeg det har vært interessant, men er glad for at det landet på en Audi Q2 som "permanent" leiebil. Ha en bilinteressert dag ![]()
Spoiler mixer Last edited by Polaris; 15-01-2019 at 11:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]()
God morgen - denne gang fra Groruddalen og det er stille før stormen - det kommer minus 20 og snø underveis i morgen - uff det blir ski vær.
Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Mornings fra stasjonen. Dårlig timing med barnehage og tog i dag, så må vente 10min. En skitur er planlagt i kveld. Ha en en fin dag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
![]() God morgen fra OSL der jeg sitter og venter på SK907 for en kjapp jobbtur i New York. Blir sikkert greit. Første gang på svært lenge at Elefanten har med seg kompis Helge på tur også, så brennvintralla skal få kjørt seg grundig. Foreløpig går det i Samuel Adams ved F18. Skål Ha en fin en!
![]() |
![]() |
#9 |
Free Luigi
|
![]()
Har aldri kjørt noe særlig BMW, med unntak av en jobbtur fra Düsseldorf til Brüssel med en 530. Det var helt kurant. Så det ligger ikke noe hat eller klubbfeeling der. Bare blitt Audi-audi-audi hos meg/oss, gjennom tilfeldigheter
![]() Merker også hvordan bilmerkene sparer penger på de mindre modellene: denne 2017-Q2'en med den aller nyeste faceliften til Audi har mindre skjermer, mindre utstyr og mer "billigfeeling" til seg enn 2016-A6'en våres. Tydelig at bilprodusentene legger mer penger i de dyrere modellene. Merker du forskjell fra miniBMW til stor(SUV)BMW utover that what is obvious?
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
![]() |
![]() |
#11 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
God formiddag fra tiggerstaden. Med 16 turer booket fremover så dukker det stadig opp utfordringer. Har i formiddag vært kasteball mellom United og SAS som peker på hverandre etter endring av rutetider og flighter. Da jeg skulle sikre meg sete hos United lyste det mot meg: ! A modification has been made to your itinerary. Please contact United Reservations to have your ticket reissued. 1) United mente jeg måtte ta endringsønsker(??) via med mitt "travel agency". 2) SAS ga meg mye rart på telefonen på llitt vanskelig svensk dialekt: -Jeg hadde laget et problem siden jeg hadde snakket med United. -Jeg måtte kontakte United igjen og gi dem e-ticketnummer fra SAS, SAS kunne ikke gjøre dette selv. -Jeg burde bare ignorere alt United sier og alt deres systemer viser. 3) United hadde samme e-ticketnummer og sa at jeg måtte kontakte mitt reisebyrå igjen. Om påstander fra SAS om at biletten var OK: "Well, if they say so...". Så codeshare og slikt er det sikrest å unngå fremover. Man skulle tro at samarbeid mellom selskapene ble enklere i den digitale alderen, men det ser jo stikk motsatt ut. Ha en god en alle som sørger for at alle bookinger kun er med ett selskap av gangen.
![]() |
![]() |
#12 |
Free Luigi
|
![]()
Meg kjent så er bil ca 1 milliard ganger mer komfortabelt enn tog, så det er meg revnende likegyldig
![]() [Dessuten skulle vi besøke 3 forskjellige kraftverk ute i gokk ![]()
![]() |
#13 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Trikk? Sykkel?
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 15-01-2019 at 13:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Free Luigi
|
![]()
Du må prøve å oppholde deg litt utenfor byssentrums, roberto! Det er nemlig ikke slik at livet *alltid* er mulig å leve uten bil
![]()
![]() |
#15 |
Flyklapper
|
![]()
Ikke alle steder det er mulig å leve uten bil, nei ..
![]() G'morgen - kald og pen morgen her i vestsørøst. Sitter her med bandasje på kinnet hvor legen skar av en pent stykke i går for å være sikker på at hun fikk med seg all skiten. Så det ser ut som at jeg får et sexy arr på kinnet. Da vil nok damene ligge langflate, tenker jeg. Men nå må jeg sette meg i bilen for å hente inn litt kolonialvarer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Ha en riktig god mandag fra en som akkurat ble ferdig med de 5 første bestillinger av jobb reiser, med svært gode Codeshare til fordel for meg.
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Vel i gamle CO-dager var jeg dum nok å bestille gjennom nettbyrå. Siste gang...
Aldri mer.. Ble en større endring.. Ringte byrået, satt lenge i tlf, uten den overhodet ble tatt. Ringte så CO og forklarte problem og la til at umulig å få kontakt med dette byrået. CO mekka hele saken selv... Nå har jeg UA-nummeret som når jeg ringer gjennkjenner mobilen min. Et par sekunder svarer en "Hello Mr. SQ 777" og alt ordnes raskt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
![]() |
#19 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jaja, rakk ikke transfer på MUC (for de kunne ikke skifte til WAW likevel), så nå blir det en tur til OSL med overnatting der og videre i morgen tidlig.
Vanker vel 2x600 euro også, greit det ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tirsdag | EB | Flyforum | 11 | 20-06-2018 08:03 |
Tirsdag:-) | EB | Flyforum | 14 | 17-04-2018 21:04 |
Tirsdag! | Bergern | Flyforum | 20 | 26-09-2017 16:28 |