![]() |
|
![]() |
#1 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]()
Vi er en bitte liten gruppe som har lagt ut ATC radarbilder på Østlandet.
Fra i dag 25.august 2006 så er vi opp med 2 ATC radarer som dekker ENGM Gardermoen og en som dekker østlandet/sørlandet og noe sørsverige. Du må ta den Gratisprogrammet VNC fra www.realvnc.com - last ned viewer - start programmet og legg inn følgende: Gardermoen ATC radar ! SERVER: 193.217.68.123 Trykk OK __________________________________________________ ______ Skal du se resten av Østlandet/Sørlandet osv bruk: SERVER: 84.209.92.212 OK Les mere om dette på www.takeforum.com/flyspotter Der finner du svar på innstillinger, hvis du får feil ved innlogging. Men nok om det, vi skal plassere ut en til - nærmere bestemt område som dekker fra Kristiansand mot Stavanger og inn i innlandet. Deretter skal denne dekke havet som flyene kommer inn fra Nederland, England/Scotland og selvsagt Danmark mot norskekysten. ( Se bilde) Så spørsmålet til flyvere på Scanair - hvil Mandal være et bedre plasseringsted enn Kristiansand. Dagens atcradar dekker nedenfor OSLOX, så den nye trenger ikke å dekker lengre opp på kyststripa enn litt opp mot OSLOX. Noen som kan hjelpe oss for å velge ca plasseringsted ???? :-p Bruk gjerne epost post@atc-flyradar.com ![]() Mye av trafikken fra Spania, Portugal, Canariøyene, FRankrike, Belgia, Holland - tror jeg kommer via Norskekysten fra Mandal (Kristiansand) opp mot ENGM. Her er ATC bilde fra Nederland og det er mye trafikk som skal til Norske byer !! ![]() Noen som virkelig har noen idèr til plassering. Se her: |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Denne fortjener sticky ...... noen av gutta rundt KRS som kan hjelpe, kanskje??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hva med noe litt lenger nordvest ?. Betydelig trafikk over midtnorge både "lokalt" og interkontinentalt (USA).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Traveler
|
![]() Quote:
Alt kan være kan være intresangt !!! Noen forslag ?? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg får ikke inn APP.
OSL FIR går greit. Hva skal jeg gjøre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
BU9001/V2.0 - APP ser ut til å være nede - med andre ord ingen feil fra deg :-p
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk skal du ha KGL.
Håper den kommer snart. Når det gjelder plassering av origo kan man forsøksvis bruke Lista og skalere slik at man dekker Klonn i vest og Vesta,Ramme, Aalborg i øst?Dermed vil man vel kanskje få med KARLI i syd? Har ikke kartet foran meg,men ta det bare som et forslag. Er det mulig med et "filter" for å selektere trafikk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Traveler
|
![]()
Nå er vi opp å går igjen - feil med intern IPadresse.
Flere forslag til å administrere en slik ATC boks ??? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
For oss som ikke er så veldig up-to-date, kan dere forklare hvor man henter disse radardata?
K |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Her kan man lese mer om ADS-B/Mode S: http://www.auf.asn.au/navigation/adsb.html Utstyret som benyttes er fra denne produsenten: http://www.kinetic-avionics.co.uk/ VNC benyttes til å distribuere kopi av skjermbilde fra basestasjonen og ut til den enkelte. Og som bildet under viser - det er mulig å bygge sammen resultater fra flere basestasjoner i et cluster. Men kvaliteten/mengden av signaler en mottar kan også økes for den enkelte SBS-1 med bruk av bedre antenner/antenneforsterkere - som den tyske agenten for SBS-1 viser: http://www.wimo.com/cgi-bin/verteile...rl=sbs-1_e.htm Håper dette svarer på litt atck
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk for utfyllende svar, KGL.
Slik jeg da har skjønt det vil man da kun ta imot 1090ES-signaler på disse "radarene" og eldre fly med standard transponder vil ikke vise. Kort og greit vil man altså bare stort sett se rutefly/transportfly av nyere dato. Og helikoptere til og fra oljesektorene, siden man driver med ADS her til lands også. K |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Riktig der atck, alle -405er og -505er til SAS Braathens er usynlige siden de ikke montert utstyret enda. Men dette skal endre seg, alle rutefly i Europa skal i løpet av kort tid ha montert det. Interessant lesing er CASCADE-prosjektet til Eurocontrol: http://www.eurocontrol.int/cascade/p.../homepage.html
![]() |
#14 |
Traveler
|
![]()
Takk for god informasjon, Kurt.
Den antennen med ny coax vil nok bedre forholdene betraktelig. Jeg har allerede bestilt det antall jeg trenger for våres 3 SBS-1 bokser. ( Den 3. venter på ny plasering) Tror det 31.3.2007 som alle fly skal ha riktig MODE-S, da blir det mere trafikk i bildene. De som vi ikke er kommer kun i loggen med en stjerne foran og kommer aldri i bilde. Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Synes det er noe merkelig at jeg bare får opp ett fly på radaren som viser hele sørNorge på søndag kl 1430.
Skal det være slik? BF |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Traveler
|
![]()
Jeg har nå kl: 14;40 fire fly mellom Skien og ENGM og et ved OSLOX
Det varierer med fly, men det kommer å går i trafikken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Traveler
|
![]()
Sorry feil bilde: Her kommer østlandet:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Er Gardermoen ATC fortsatt problematisk, eller er det bare hos meg?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Gardermoen virker ikke helt stabil nei...
Endelig noe å fylle "PIP" bilde på 42" med.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Traveler
|
![]()
ADSL boksen har tatt kvelden - han prøver å finne en ny en.
Bare å følge med. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Luftrommet i sørnorge stengt (4 juli) | ENGM 911 | Flyforum | 3 | 04-07-2016 19:48 |
Fine flystriper mellom Sørnorge og Lofoten | keenpilot | General Aviation og sjøfly | 8 | 07-07-2015 21:44 |
A380 over Sørnorge? | RIBRO | Flyforum | 10 | 20-03-2009 19:05 |
Et lite bilde av sørnorge | Utflyttet | Bilder & foto | 11 | 03-01-2009 19:20 |
Heads-Up, julestjerne over sørnorge idag 19 desember. | torer | Flyforum | 7 | 19-12-2008 22:52 |