![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Nå er det vel noen som har prøvd seg på dette før og det har vel ikke lyktes helt. Men et norsk selskap har nå kommet med en elektronisk bagasjelapp, så får vi håpe de kanskje blir de som lykkes her?
https://www.tv2.no/nyheter/10195784/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Blir bra om de lykkes, men er jo en del ting i veien før dette blir standard, f.eks, kan det ettermonteres sikkert og rimelig eller må det være bygd inne i kofferten fra starten av?
Selv med et e-ink display så er det jo et batteri der, hvor ofte må man lade kofferten? Hva er det som gjør at man får bedre oversikt over hvor kofferten er enn hva man får i dag (og som ikke sluker masse batteri)? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Funker fint dette, og i og med at all bagasjeinfo finnes i flyselskapets app, kan man også tracke den. Ser ikke behovet for permanent system innebygget i kofferten, greiere å kunne flytte lappen fra koffert til koffert alt etter hva man har bruk for på neste tur. Batteribruk er et lite problem, siden systemet kun bruker strøm når man legger inn dagens tag.
To ting må på plass for at dette skal lykkes: Integrasjon med de flyselskapene man pleier å bruke, og lav nok pris til at det ikke betyr noe hvis lappen blir slitt av. Jeg tenker et par hundrelapper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette hadde jo vært en super ting for flyselskapene å tilby som en gratis fordel til sine statuskunder. De er jo også de som ofte reiser mest og er kjappest til å ta i bruk nye løsninger. Og de som er mest opptatt av effektivitet på flyplassen.
Tror det vil ta lang tid å få på plass dersom hver enkelt av oss må kjøpe dette selv i butikken, da blir det fort at man går for den gamle løsningen av gammel vane. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hva skjer hvis skjermen knuser?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og med en pris på 599,- synes jeg det blir uinteressant. I tillegg kommer abonnement hvis man ønsker alle funksjoner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Spesielt uten abonnement for sporing er det jo da bortkastet, siden papirremse på flyplassen er gratis. Så da kommer det hele ned til om man vil ha sporing eller ikke, og er villig til å betale for det |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kunne vært interessant å vist litt mer om hvilke batteri denne bruker. For hvis det er litium, så er det mange selskaper som ikke tillater det i innsjekket bagasje.
Hvis for eksempel batteriet er montert på innsiden av kofferten, og den får seg et slag underveis, så blir det jo fort veldig interessant hva som faktisk skjer når batteriet er skadet, og det potensielt tar full fyr i et lasterom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
Men er det faktisk noen flyselskaper som forbyr innsjekking av elektronisk utstyr som har vanlige litium knappecellebatterier? Det gjør det jo umulig å sjekke inn ganske mye dingser av typen klokker, kalkulatorer, bagasjevekter, pulsmålere og annet småtteri som bruker CR-batterier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
https://www.iata.org/whatwedo/cargo/...um-battery.pdf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ble det noe av dette her?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
一期一会
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ser jo den klare fordelen med å slippe automater og kø, men hvor atraktive vil disse dingsene være på det svarte markedet? Jeg slenger fra meg kofferten og 15 timer senere plukker jeg den opp i Hong Kong. Hvor mange kan potensielt se profitt i å plukke den dingsen av og selge den mens bagasjen er utenfor min kontroll? Jeg skal ihvertfall ikke bruke en eneste krone på det der, før det er en integrert del av kofferten.
![]() |
#14 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det averteres, og jeg merket meg en liten detalj ved dette promobildet. Andre som er like rare i skolten som meg?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Et kjent kallesignal der ja
![]()
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Er vel en lagerlederkonferanse i Østra-Volda, antakelig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Biovita Helsereiser?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er det noen andre som bestilte og som har fått varsel om «Forhåndsmeldt pakke»? Fått forhåndsmelding fra både Posten og heltHjem...
Spennende å se om man får en eller to pakker... Noen som har funnet appen for BagID, eller er den ikke sluppet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
DY hopper på dette. Enda flere tilvalg som man må betale for, da den skal erstatte papirlapp på sikt.
https://e24.no/naeringsliv/i/8BBA0A/...al-bagasjelapp Etter rabatt koster en bagid 1124kr La oss si at den holder 40 reiser før den er kaputt. Å få printet en tag tar meg vanligvis 3 minutter, evt 0 minutter der de har gullskranke, i snitt 1,5 min pr reise. Jeg sparer da 60 minutter, eller en times arbeid på å kjøpe en slik. Eller sagt på en annen måte, jeg har 1124kr pr time i tiden jeg printer ut en vanlig bagasjelapp. Last edited by Dag Viking; 10-07-2021 at 15:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Eldre SAS-bagasjelapp, samleobjekt? | SASasse | Samlerhjørnet | 0 | 08-10-2014 12:14 |
Elektronisk SAS billett på avveie | LN-TAL | Småprat | 6 | 27-03-2013 08:13 |
SAS - elektronisk forhåndsvalg av sete | Herlov | Flyforum | 7 | 06-02-2007 17:48 |
Teknisk spm: Elektronisk utstyr ombord | zico77 | Flyforum | 2 | 02-08-2006 12:30 |
Alt elektronisk utstyr skal nå være slått av... | enml | Flyforum | 11 | 29-06-2005 08:58 |