![]() |
|
![]() |
#1 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Det har jo vært noen innslag av nattbilder i det siste. Jahh jeg tittet ut av vinduet 4 oktober på kvelden og så nordlyset, så det var bare å grabbe kameraet og stativet. Resultatet ble som følger (egentlig bedre enn jeg trodde da jeg så på preview-skjermen "i felt"):
(Store versjoner som er 1024 pixler brede er etterhvert tilgjengelig på foto.no - kan bare legge opp 2 bilder hver uke der uten å betale for seg). Storebjørn, og "Orions belte" på innflyging uten landingslys. Merk motoren og propellbladene som er synlige hver gang beacon flash'er. ![]() Så var det å vente til neste landing (fløy landingsrunder). I mellomtiden tok jeg dette: ![]() Så noen uten kommentarer - nå vet dere jo hva som vises... ![]() ![]() Midnattsol? Nei. Orion har noen landingslys som kunne brukes til blitz for foto ved natt-tokt ![]() ![]() ![]() Ikke Sci fi! men "Orions belte" ![]() Final Approcah ![]() Det som var litt tøft var når flyet hadde passert, og nordlyset tok seg veldig opp og kastet lysstråler samtidig som at lyden av vingetipp-vortex'en "flenget" opp lufta... De to sanseinntrykkene der samtidig ble en stilig mix!!! Det tok sin tid før jeg fikk postet dette her men jeg har begrenset månedlig båndbredde på min "bilde-dump"
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Stilig! Takk det dette!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det andre bildet er tydeligvis tatt mot nord-nordvest, for der ser jeg stjernebildene Herkules, Den nordlige krone (sees som en U som heller litt mot høyre, midt på øvre del av bildet, i nordlyset) og Bjørnevokteren. Og den kraftige stjernen nederst til høyre er Arcturus ![]() Peter (stundom "night sky potter") |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tøft!!!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
ÜberScanFlyer
|
![]() Quote:
![]() (Når skal du forresten spørre ASO om å få ta flere bilder inne på stasjonen, Andreas? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
..... UFATTELIG tøffe bilder!!!! og folk lurer på hvorfor man bor i nord-norge....?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Skikkelig tøffe bilder!
Jan Y |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
VAKKERT!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Takk for hyggelig tilbakemelding!
Angående bilder inne på stasjonen vet jeg ikke helt om jeg skal spørre om det. Det er ikke det at jeg er redd for å få ![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Gnistrende b-747 | krølle | Bilder & foto | 4 | 21-11-2012 13:34 |
Nordlys | Toby91 | Bilder & foto | 3 | 12-03-2011 16:13 |
Vakkert nordlys... | EB | Flyforum | 0 | 02-03-2007 17:05 |