![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Så var det Radissons Reward sin tur
Quote:
![]() |
![]() |
#2 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
BA's hacking viser seg å være mer omfattende enn tidligere annonsert.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
"Denne datasikkerhetshendelsen kompromisserte ingen kredittkort- eller passordinformasjon. Vår pågående etterforskning har fastslått at informasjonen vist var begrenset til..."
Kompromisserte?...informasjonen vist var... Når informasjonen man får fra "sikre kilder" etterpå er like knotete skrevet som den man får som Google translate fra svindlerne i første omgang blir det av og til vanskelig å vite... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Quote:
Men det som har kommet frem i løpet av tiden er at kortdetaljer som er lagret i profilene hos BA ikke er påvirket, det var høstet fra websidene der folk tastet inn informasjonen.
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
|
![]()
136.000 ned og 185.000 opp. You do the math ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Radisson-saken i pressen:
Quote:
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Yepp - 49K vs 185K du gav inntrykk av i posten din
![]()
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Og da var det Starwood sin tur.
Quote:
http://news.marriott.com/2018/11/mar...rity-incident/
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 30-11-2018 at 13:33. Reason: Rett skal være rett :) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
|
![]()
Det gjelder Starwood’s systemer, ikke Marriots egne ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Ikke ovrraskende prøver noen skurker å utnytte dette til phishing.
From: "Marriott Data Breach" Subject: Please review your scores. "Because of the recent Marriott Data Breach as well as the holiday season we are offering 7 days of free credit scores & reports so you may check to see if you've been a victum." Om noen ikke ønsker bli "victum" så bør de ikke følge linkene i posten.
![]() |
#11 | |
Helgeturekstremist
|
![]()
Etter noen titalls phishingmail kommer Starwood selv med en mail som viser at det ikke er noen grenser på hvor mye data som er stjålet og hvor mye man må følge med på nå.
Quote:
![]() |
![]() |
#12 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Vil advare om fenomenet spear phishing som man nå kan oppleve med booking.com og antagelig også andre. Mottok en mail om en booking foretatt for en uke siden med beskjed om å oppgi kredittkort til en tvilsom nettadresse. Mailen inneholdt detaljer om min booking og den samme meldingen var også synlig inne på websidene til booking.com.
Denne svindelen er mye mer utspekulert enn vanlig phishing hvor melding sendes fra en tilfeldig mailkonto, til "kjære kunde" og uten noe mer info om kunden. Her har uvedkommende tatt over hotellets aksess til booking.com, hentet detaljer om bookinger på hotellet og brukt booking.com`s system for å la hotellene sende meldinger til kunden. Meldingen med svindle-linken ble altså sendt ut via booking.com og den var også tilgjengelig inne på websidene til booking.com. Ifølge booking.com har de ikke blitt hacket, det er hotellet som har blitt hacket. Vet om ellers oppegående personer som har latt seg lure her.
![]() |
#13 |
Newcomer
|
![]()
Phishing-svindel blir stadig mer avanserte i disse dager. Jeg setter pris på advarselen din om denne nye svindelen. Jeg er glad for at booking.com er trygg, men jeg synes synd på hotellet som ble hacket.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Takk for tips, Robert!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Har lest flere lignende tilfeller rundt booking.com i det siste https://www.reddit.com/r/travel/comm...rd_validation/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Og derfor bruker man ikke Booking.com
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
Mulig tynn relevans, men er tax-free.no nede på ubestemt tid? Har ikkje komme meg dit på eit par dagar.
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
|
![]()
Tusen takk for info.
Dette gjelder ikke bare Booking.com. Det er flere og flere bedrifter som blir "lurt", man må virkelig trå forsiktig på Internett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Knasten
![]() Join Date: Oct 2017
|
![]()
Her er forklaringen på nettside-problemene hos TRN:
https://flysmart24.no/2024/01/25/tax...r-data-angrep/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ikke overrasket - jeg hadde dialog med dem for noen år siden vedr noe data-issues, og svarene og skjermbildene de sendte over var ikke veldig oppløftende
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Agurknytt - Samletråd om flyrelaterte "agurker" og samletråd for smånytt | OttoL | Småprat | 562 | 08-12-2024 13:09 |
Cathay (CX) offer for hacking | krølle | Småprat | 1 | 28-10-2018 21:36 |
Brute force hacking av flybilletter | robertaas | Småprat | 8 | 04-01-2017 16:32 |
Hacking av Dreamliner | Fly high | Flyforum | 1 | 06-01-2008 15:18 |