![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,293
|
![]()
Skal Austrian også få A320-neo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,839
|
![]() Foreløpig ikke, da ingen av Lufthansagruppens bestillinger hittil er allokerer til dem |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,188
|
![]()
Jo jeg mener at det ble nevnt i en annen tråd at OS må få fart på inntjeningen før det kommer nye investeringer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,625
|
![]()
Hvilket er helt meningsløst når man ser på hvordan LH styrer det hele, men det passer bedre et annet sted enn i denne tråden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,252
|
![]()
Dette med resultat vs. nye fly mener jeg sto å lese første gang for mange år tilbake, muligens mens A330/A340 fortsatt var i drift. Noe som henger igjen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,839
|
![]() Quote:
I tillegg så byttet de jo "nylig" Fokkerne ut med E195 maskiner, som vel ved lavering har vørt rundt 5-6år (nå en snittalder på litt over 7) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,252
|
![]() Last edited by Blubird; 21-12-2018 at 07:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,625
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,252
|
![]() Quote:
![]() Ser den ble parkert på Goodyear. Last edited by Blubird; 21-12-2018 at 07:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,625
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,839
|
![]()
Nå sier dette ikke noe om yield og inntjening, og basert på resultatene er Austrian fortsatt langt fra lønnsomt: Men på tross av enorm kapasitetsvekst i Wien så klarer i hvertfall Austrian å øke passasjertallene og øker også fyllingsgraden
https://www.aviation24.be/airlines/l...-in-july-2019/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,839
|
![]()
Og nå ser det ut som Eurowings Europe legger ned hele VIE basen og overfører rutene til Austrian, unntatt det som kan betjenes til VIE fra andre Eurowings base
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,839
|
![]() Quote:
Rent konkret ser det ut som 4 maskiner wetleases til Austrian som dermed styrker VIE hubben sin ytterligere. Dette kommer jo da i tillegg til de 10 brukte A320 maskinene som ble annonsert anskaffet tidligere i år Samtidig øker Eurowings Europe produksjonen sin fra Salzburg og Innsbruck https://www.aviation24.be/airlines/l...and-innsbruck/ Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Det er en klok set-up som man gjör.
OS blir fokussert på å forsvare VIE hub. Man samler alle sine ressourcer og overfører EW produsjon til OS også. Det - sammen med Q400 phase-out og introdusering av ytterlige 10 A320 fly - skaper bedre economies of scale. Det ville ikke forundre dersom EW bruker de A320-216 for disse ruter. Det eneste hva forundre at man ikke kvitter seg meg EW crew-basen i VIE i det heile tatt. Men vi far se hva fremtida holder.
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]()
Ser ut som om Austrian øker kapasiteten på OSL, da VIE-OSL oppgraderes fra E-195 til A319/A320 fra S20.
Er vel ganske logisk at avganger med Dash byttes ut med Embraer og avganger med Embraer byttes ut med luftbuss etterhvert som førstnevnte fly (Q400) fases ut? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
Men en god del Q400 ble hub-feed til LH sine hubs i FRA og MUC. Disse ble overtatt av LH selv. For en rute som VIEOSL med sterkt seasonality bør tida vise om dette up-gauging er en benefit. Selvsagt er det bra under sommeren, men i vinter øker tapene. Det er ikke langt siden denne rute ble fløyet med F100 og de resultater ble så dårlig at man vurderte å legge ned.
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,531
|
![]()
Tydelig at det er litt overkapasitet og dermed tap på OSL-VIE om vinteren. Bestilte netopp billetter for skiferien til vinteren. Vi endte opp med DY til MUC for oppunder 20k for oss 4, og det hadde blitt det samme for SZG. Hadde vi valgt VIE hadde det blitt 8-9 med DY (dog 7 timer med kjøring, men leiebil ender vi vel opp med uansett). Rart at hverken Norwegian eller Austrian flytter noen av avgangene til SZG eller INN om vinteren, eventuelt slynger VIE-OSL-SZG-OSL-VIE.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,188
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
IndiGo Airlines - status og flåte | LN-MOW | Flyforum | 45 | 08-01-2025 09:31 |
Jonair - status og flåte | Trdfly | Flyforum | 1 | 30-09-2024 17:21 |
FLYONE - status og flåte | Trdfly | Flyforum | 2 | 06-09-2024 11:33 |
Vietnam Airlines - status og flåte | sk931 | Flyforum | 2 | 18-02-2024 19:48 |
Airest - status og flåte | Trdfly | Flyforum | 1 | 09-12-2020 01:33 |