![]() |
|
![]() |
#1 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Er det noen selskaper som noengang har prøvd seg med widebody med kun én midtgang? Altså 5-6-7(?) seter på hver side.
![]()
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Det må da være en særdeles dårlig ide av mange grunner. En evakuering må ta alt for lang tid..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,020
|
![]()
Reguleringen forbyr flere enn 3 i bredden mot vinduet. Det vil si maks 2 seter å krabbe over
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2015
Posts: 676
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,614
|
![]()
Ikke akkurat wide-body, men Channel fløy Trident med 4+3 i den fremre kabinen. Aeroflot hadde en tilsvarende konfigurasjon på sine 220-seters TU-114.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
For de som ikke fikk med seg poenget så trodde jeg ikke at dette var et fly, men det var ment som et eksempel på hvor lite sikkerhet og reguleringer for transport betyr i enkelte land.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Born to run
Join Date: Mar 2009
Location: Stavanger
Posts: 623
|
![]()
Mener å ha blitt fortalt at ingen skal ha mer enn 2 passasjerer/seter å passere for å komme til midtgang, slik at 3 er maks ved vindu, og 5 maks i midten. Så en løsning med feks 4+5 i en 777 ville ikke vært lov.
__________________
Grab your tickets and your suitcase, |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Upgrade me....
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,316
|
![]()
Litt TU-114 lesning her for de som er interessert. https://www.rikoooo.com/images/addon...l/history.html
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Skjønner argumentene for at det gir dårligere sikkerhet med så mange ved siden av hverandre, men hvilken "lov" er det som skal følges? Under hvilken jurisdiksjon?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,445
|
![]()
05/18/09 AC
25-17A 479 SECTION 25.817 MAXIMUM NUMB ER OF SEATS ABREAST 461. Section 25.817 Did Not Exist Prior to Amendment 25-15. 462. AMENDMENT 25-15 , Effective October 24, 1967. a. Regulation . On airplanes having only one passenger aisle, no more than three seats breast may be placed on each side of the aisle in any one row. b. Guidance . On a twin-aisle airplane, a six-place seat assembly could be installed between the two aisles. (Amendment 25-15) https://www.faa.gov/documentLibrary/...r/AC25-17A.pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]() Quote:
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,445
|
![]()
Fly som skal brukes til USA må etterleve dette. Er temmelig sikker på at JAA har samme ordlyd - de pleier å matche. Lite poeng å ikke etterleve det med mindre du har kun tenkt til å selge til inennriksselskaper i Kongo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Joda, USA og Europa har strenge regler idag, men mange har ingen planer om å fly dit.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,445
|
![]()
Hva selskapene ønsker er irrelevant. Du får ikke sertifisert denne konfigurasjonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Sertifisering fra hvem? Og er det ikke mange land hvor man kan fly uten slik sertifisering.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,445
|
![]() Quote:
Mulig Kongo gir blaffen, men du skal få problemer med å finne et verksted som vil gjøre jobben. Installerer de en uliovlig konfigurasjon, vil de risikere tidenes erstatningssak hvis noe skjer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,883
|
![]()
Du har rett i at det i utgangspunktet er Amerikanske regler, men det er ikke korrekt at de kun gjelder for USA. De gjelder også for alle fly produsert i USA, for fly som trafikkerer USA og ikke minst brukes disse reglene som grunnlag for reglene i andre verdensdeler.
Ikke ulikt utslipps reglene for Diesel biler i California - markedet er såpass stort at alle produsentene bruker California som standard, selvom bilen skal selges i Norge og brukes på Elverum (Noen hos VW kan fortelle litt om dette - med tanke LN-MOWs innlegg om erstatnings krav)
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,884
|
![]()
Dette er en widebody:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Upgrade me....
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,316
|
![]()
På wiki står følgende
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Comac med widebody - C929 | RJon | Flyforum | 6 | 12-11-2024 08:23 |
Turkish med widebody til Oslo dene uke | SQ 777 | Småprat | 6 | 20-02-2018 23:57 |
Reise med kun håndbaggasje | OEH | Flyforum | 1 | 28-06-2005 12:32 |
"SAS" med widebody fly til OSL fra 05nov04 | Guest | Flyforum | 9 | 26-10-2004 20:02 |