![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
I kom jeg over http://itsnotallbad.com/iamnotaterro...sareeverything, og humret litt for meg selv.
Fikk ikke med meg at den var basert på denne episoden, som jeg leste om i dag: http://www.parkerstudio.com/AAW/JFK_story.html Sitat: "you can't wear a t-shirt with Arabic script and come to an airport. It is like wearing a t-shirt that reads "I am a robber" and going to a bank". Hva synes dere, er t-skjorter med arabiske skrifttegn farlige? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja..., sikkert i United States of Bush, der paranoia synes å være en folkesykdom...
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Har bodd der nesten et år selv, og noe rart var det iallefall....
![]() (Men ikke med alle da..., jeg kan jo moderere meg litt...)
![]() |
#5 |
Flyklapper
|
![]()
Jeg har bodd her i syv aar og har funnet at andelen tullinger er omtrent like stor her som i Norge. Men med en befolkning som er en anelse stoerre, blir det flere tullinger av det totalt sett. Ikke aa komme forbi det...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det var poenget mitt; tullinger finner man overalt!
![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Uansett fikk han en hårreisende behandling. Når det gjelder paranoia i US, så er det vel forresten myndighetene som først og fremst gir næring til den?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#9 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
1. Prosentvis utgjør nok antall tullinger omtrent det samme som i Norge, men som du sier, det er flere å regne prosenter av. 2. Den jevne amerikaner er veldig sentrert om ting innad i USA og staten sin, og har ofte veldig lite perspektiv på hva som skjer utnfor Bushistan. Prosentdelen amerikanere som faktisk har vært ute av USA er forbløffende lav. På en annen side, de har et større land enn oss og behovet for å faktisk dra utomskjærs eller ha behov for å vite om ting utenfor USA i dagliglivet er da ikke så skrekkelig stort. 3. Kombiner de to forregående punktene og at mye av det som skjer faktisk krever en forståelse for hva som skjer utenfor landet så virker nok det slik at de som først er egnet til å stemples som tulling passer godt i kategorien, sett utenfra, de er skikkelig tulling. Med tilløp og sats. -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
... og det har ikke den jevne nordmann? ![]() Jeg ser hva du sier, men jeg tror du undervurderer dem litt ... mitt inntrykk er litt mer blandet. Du maa ogsaa se dette i sammenheng med at det her borte er en stor del fattige som har nok med aa holde hodet over vannet - og er totalt uinteresserte i hva som foregaar utenfor husveggen. Enten det er i byen, staten, landet eller resten av verden. Men naa er vi over paa en helt annen problemstilling og naa maa jeg kaste meg i bilen .. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Åneida - min datter hadde sommerjobb i Oregon for etpar år siden, og hun ble meget skremt over deres blinde konservative holdninger (de så på bush sin TV-kanal).
Selv har jeg tilbrakt mye tid i junaiten. Etterhvert begynte jeg å skjønne at det er jækla mange "psycho's" der. Spesielt i midtvesten og LAX area. Så dette forbauser meg ikke. Sammenligningen med norge kan diskuteres. :lightbulb PS: Og ja - de fattige er visst "lykkelige" over skattenedskjærelsene, men fortell meg hva arbeidsledige å tjene på det, da?
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
stygg sak - som sikkert ikke får den oppmerksomheten den behøver.
Jeg tror ikke dette ville skjedd i Norge - av én eneste grunn, vi gir f***. TIME hadde en artikkel for en god stund siden der USA ble omtalt (av et amerikansk blad!) som "a nation of busy-bodies and cry-babies" og den gikk på det faktum (som jeg av erfaring kjenner til) at amerikanere er veldig opptatt av hva andre gjør. Skal man følge samme argumentasjon - om at folk ikke skjønte hva som stod, bør man ikke reise med t-skjorter med budskap på norsk heller.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() ![]() men på den annen side så er vi vel ikke bedre stillt her på berget heller ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hørte en gang at bare 2 % av amerikanere har pass ....noen som kan bekrefte det ?
Men med et så stort land så har man jo alle feriemuligheter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
N/A
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() Men jeg skal på ingen måte forsvare sjefstullingene!
![]() |
![]() |
#18 | |
Qwerty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Ute på tur
|
![]() Quote:
Tror du de står og sjekker pass på HELE tex-mex-grensen? ![]() -A |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
T-skjorter fra Lima November | rhusberg | Samlerhjørnet | 1 | 01-04-2009 18:40 |
Farlige beltespenner!! | sukram | Flyforum | 0 | 21-03-2009 23:41 |
Litt OT - skal lage noen spotter t-skjorter | ATC-flyradar | Flyforum | 0 | 28-02-2007 21:21 |
Farlige kryp........ | putzmeister | Flyforum | 0 | 10-01-2007 19:58 |