![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Icelandair varsler om en halvering av det estimerte overskuddet for 2018, sammenlignet med hva de meldte tidligere. Samtidig tar CEOen sin hatt og går.
http://atwonline.com/airline-financi...in-ceo-resigns Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Monopoldagene til/fra Island er definitivt over. Det står at 27 flyselskaper betjener Island. Frekvenser og ruter varierer selvsagt, men det er et ganske annet bilde enn for ikke altfor mange år siden.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Upcoming flights: MAI WAW-ARN LO E95, ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N Last edited by jb1; 29-08-2018 at 09:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Reykjavik må jo være en av de enkleste byene å komme seg til, størrelsen på byen tatt i betraktning. Virker jo som at alt og alle flyr dit, så da blir konkurransen deretter.
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
Absolutt, samtidig er jo kaka blitt større med massiv turisme og dermed plass til flere selskaper. Jeg har imidlertid vært overrasket over at Icelandair så langt har klart seg såpass bra så lenge. Både fordi det bør være et selskap det er lett å konkurrere ut (få innbyggere, svært avhengig av å rekruttere reisende fra andre land) og fordi behovet for å mellomlande på Island har blitt mindre i takt med økende direktetrafikk fra Europa til USA/Canada. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]()
Så nå er det altså ikke godt nok å levere overskudd.... Man må levere store overskudd, og hvis disse "blir halvert" må man pakke sekken og gå....
Eller har dette noe med børs og manglende/feil informasjon til aksjonærer og markedet å gjøre? Litt forvirret her. Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Men du kan ikke ta toget og det er relativt klønete å kjøre dit (det går vel ferge en gang i uken fra Danmark via Shetland ? )
![]() |
#7 |
EBD
![]() Join Date: Aug 2012
|
![]()
Som skrevet i en daglig tråd forleden dag.
Icelandair skulle ha en 21.000.- for en billett over dammen i midten av september. Blir ikke mye salg med slike priser om de ønsker å fylle opp flyene. På KVSTool er det nok av ledige plasser på de dagene jeg sjekket og med slike priser holder jeg meg unna. For meg kan de blø og dø. Fort. ![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]()
Det er kanskje i tråd med selskapets forventninger om økte billettpriser mot slutten av året? Da jeg søkte etter billetter for Oslo-Toronto-Oslo i april (reise i juli/august) var FI via KEF det billigste alternativet (turistklasse). Jeg valgte dog SK/AC og angrer ikke på det.
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#10 | |
EBD
|
![]() Quote:
Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]() Quote:
Så du ønsker et flyselskap deres undergang bare fordi de ikke hadde en pris som passet deg på dine aktuelle reisedatoer? Velg noen andre da.
![]() |
![]() |
#12 | |
EBD
|
![]() Quote:
Jeg har fleksible datoer, og jeg må ikke reise, og selvsagt vil jeg velge alt annet når det er slike priser på øko. No problem med det. Når et Selskap priser seg så urealistisk høyt fortjener ikke å eksistere nei. Vekk med de og takk Gode Gud for (mer) konkurranse. Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ikke at jeg vet noe helt sikkert...men er ikke brorparten av passasjerene med Icelandair kun i transit på Reykjavik?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Smyril Line går én gang i uken fra Hirtshals i Danmark til Seyðisfjörður på Island - via Færøyene, ikke Shetland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
Fleksibiliteten din har du heller ikke definert. Basert på at du har så mye i mot Icelandair, men at du allikevel bærer nag mot de, kan det tyde på at du ønsker å reise til en by som Icelandair er "alene om å tilby direkterute til" (hvis vi ekskluderer å reise med innenriks amerika). Og hvis det ikke er slik, hvorfor bære slik nag mot en tilfeldig prising? Alle med noen form for fornuft skjønner vel at et selskap som går rundt (alas noe dårligere det siste året) ikke priser seg slik på alle flyvninger?
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hvordan gjør Icelandsairs nummer 1 konkurrent Wow Air det økonomisk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ikke en ekspert på det selskapet akkurat, men jeg mener de gikk med underskudd i fjor, rundt 100 millioner kroner, men at de har gått bra og med overskudd årene før. Deres utfordringer nå er at de vokser voldsomt, derav mindre sikre inntekter, og at de samtidig har store operasjonelle utfordringer. Så er de selvsagt en ener i å presse prisene til og fra Island nedover.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Svakere for Lufthansagruppen i Q1 ‘19 | Someone | Flyforum | 3 | 02-05-2019 11:23 |
Finnair-sjefen går av | CK | Flyforum | 1 | 07-08-2009 10:25 |
PIA-sjefen går | AirbusTrond | Flyforum | 0 | 27-03-2007 09:39 |
Finnair-sjefen går av | CK | Flyforum | 4 | 29-03-2005 16:57 |
OT:Spenstig forslag fra SAS-sjefen | sail4fun | Flyforum | 6 | 02-03-2005 12:56 |