![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2012
Posts: 53
|
![]()
Jeg har aldring sett en graf som dette, skulle nesten tro den hadde pulsejet motorer
Er det noen som vet hvorfor det er slik? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,631
|
![]()
Slett ikke unormalt, spesielt på lange turer. ADS-B dataene er ikke alltid 100% nøyaktige (kommer an på antall mottagere etc) og vinden varierer også. Ruten går over Sibir hvor det kan være langt mellom mottakerne og signalene "hopper". Husk at de tallene du ser er bakkefarten og ikke flyets hastighet eller Mach nr, noe som er ganske konstant på marsjhøyde. Når du tar ut grafen for hele turen komprimerer du rundt 11 timer ned til noen få centimeter og da blir det fort litt hakkete. Bakkefarten på den aktuelle flyvningen ligger jo stort sett mellom 800 og 950 km/t, noe som er helt normalt på vei vestover.
Last edited by KnutW; 11-08-2018 at 23:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2012
Posts: 53
|
![]()
Ok, take for svar, gir jo mening det.
Jeg har nok sett mest på “lokale» flights før ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Throttle rett etter takeoff | Fredrik B | Flyteknisk forum | 9 | 08-05-2014 00:41 |
EASA-direktiv vedr. F50 in-flight idled-throttle | Blubird | Flyforum | 5 | 07-03-2009 14:35 |
Vertical Speed | LN-AØR | General Aviation og sjøfly | 16 | 07-07-2008 12:41 |
Full throttle with The Blue Angels | LN-MOW | Flyforum | 0 | 12-05-2006 21:22 |
OT: Full throttle! | Concorde | Flyforum | 0 | 12-03-2006 06:14 |