![]() |
|
![]() |
#2 |
Flysitter
|
![]()
Wow.... Helt fantastisk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyer
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
Utrolig nydelige bilder (som alltid fra RJon)!!
PS. Må man undersøke når det flys, eller er det hver dag? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Som TLS sier: dette er den sedvanlige Jonsen-kvaliteten. Og vel så det!
En ting er å stå på en flyplass og ta dem som lander og tar av, men å stå på fjelltopper og ta slike bilder av jagerfly som passer i god fart i knehøyde legger lista noen hakk høyere. Personlig får jeg assosiasjoner til naturfotografer som ligger på post i dagevis for å få tatt akkurat DÉT bildet når et eller annet dyr passerer akkurat DÉT stedet... Skriv gjerne noen ord om hvor du var om hvor lenge du var der, Rolf. Knallbra bilder er det åkkesom! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() Quote:
Quote:
![]() Jeg var der to dager. Så at meldingene var noenlunde gode for de to dagene, så jeg bestemte meg å ta turen sørover. At det var mandagen etter Crossford airshow økte sjansen for at noe eksotisk skulle fly forbi. Misstanken blei forsterket da jeg kom opp i dalen 7 på morgenen og parkeringsplassen var fullpakket, var heldig og fant en ledig plass å parkere i veikanten. Det viste seg at franske Rafale og belgiske F-16 var planlagt å fly igjennom dalene. Men skuffelsen for alle fremmøtte da de kalte opp og blei nektet adgang "low level" da formalitetene ikke var i orden. Utenlandske flyvåpen må visstnok gi beskjed en måned i forveien. Men det blei en bra dag likevel med mye folk og god prat. Dagen etter var det på langt nær så mye folk, og mindre trafikk. Var fornøyd med de to Tornadoene om fløy gjennom, siden de snart skal pensjoneres. Det er bare flyging på ukedager, ikke i helgene. Det er ingen garanti at det kommer noe forbi, var en tur der forrige høst og blei sittende en hel dag med surt vær og ingen trafikk. Her er en nettside for de som vil lese mer om Mach Loop https://machloop.co.uk/ For de som lurer er bildene tatt den 11.06 fra Blwch, og de som er tatt den 12.06 fra Cad East og Cad West.
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norsk mach loop? | ThePlanespotter1 | Småprat | 1 | 25-08-2013 21:22 |
Roll eller loop? | robertaas | Småprat | 2 | 08-11-2011 01:38 |
Loop med passasjerfly? | ohegge | Flyteknisk forum | 17 | 09-06-2011 09:23 |
Concorde Acceleration 0.90 mach to 1.7 mach | Discus | Flyhistorisk forum | 1 | 11-11-2008 21:12 |