![]() |
|
![]() |
#1 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,606
|
![]()
Ikke hver dag man får invitasjon til Sibir, men Anton i Russian Aviation Tour har sendt innbydelse til å bli med på "The Ultimate" -en reise med ni forskjellige flytyper østover fra Moskva. De besøker kjente og ukjente byer i Sibir og man får blant annet sjansen til å fly med de siste TU-134 og TU-154 i rutetrafikk. http://russianaviationtour.com/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,607
|
![]()
Spennende saker, jeg har floeyet Tu-134, AN-24 og Let 410. Jeg trodde sistnevnte var tjekkiskprodusert dog. Prisen inkluderer overnatting og er derfor ikke for ille.
__________________
Upcoming flights: APR ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 MAI ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,606
|
![]()
Jepp, du har selvsagt helt rett, LET-410 er tsjekkisk. Eller tsjekkoslovakisk, avhengig av når den ble bygget...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]()
Oi, dette frister! Jeg trodde faktisk Alrosa hadde byttet ut Tuploevene med 737-800 allerede.
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,607
|
![]() Quote:
Ikke din feil, det står også at alle er “Russian” på nettsiden. Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Upcoming flights: APR ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 MAI ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,545
|
![]()
Dette var særdeles interessant... særlig Tu-134 og Tu-154. Hvordan er temperaturene i dette området i oktober? Full vinter?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,606
|
![]()
Det er så definitivt ikke noe tropevarme i Sibir i oktober , men heller ikke full vinter ennå. Jeg har ikke vært der så sent på året, men sjekket noen klimatabeller. Det varierer selvsagt litt fra sted til sted (og det er store avstander!) men generelt er det mellom pluss ti og minus fem. Oktober er akkurat i overgangen mot vinteren, det er ikke usannsynlig at det kan komme noen snøfnugg. Fordelen er at det er relativt lite nedbør og klar luft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,606
|
![]()
Flymessig kan det tilføyes at Alrosa fremdeles holder liv i TU-154, de brukes ennå på noen av rutene til Moskva DME. Den ene TU-134 tror jeg bare flyr i Øst-Sibir. Det er nok den typen som forsvinner først fra flåten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,969
|
![]() Quote:
https://atwonline.com/airframes/russ...-tu-134-flight Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
laptop/netbook på fly - invitasjon til krampe og senebetennelse? | gnimsh | Småprat | 8 | 29-03-2011 12:09 |
Aeroflot bytter ut TU-134 og tu-154 | putzmeister | Flyforum | 13 | 16-02-2007 16:06 |
Liiiiten tur på vollen i dag, Med Tu-154 (my favorite..) | TigerBlack | Flyforum | 5 | 10-03-2005 13:17 |