![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 451
|
![]()
Fra Børsen:
Borsen erfarer, at Sterling arbejder på at komme med i en nordisk lavprisalliance. Ifolge Borsens oplysninger taler Sterling med Nordic Airlink og Norwegian, selvom Sterling ikke vil kommentere. Nordic Airlink fortæller dog, at selskaberne diskutere fælles markedsforing og code share. Maersk Air og SAS er ikke med i alliancen. Ifolge eksperter er lavpriskapaciteten al for stor Skandinavien i forhold til passagergrundlaget. Sterling, Maersk Air, SAS og Nordic Airlink har allerede tabt et trecifret millionbelob på priskrigen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]()
Deja vu:
Sterling Airways, Norway Airlines og Transwede. Året var 1992 (mener jeg), målet var hovedstadstrianglet. Hvor er de nå?
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
|
![]()
Vi gleder oss til fusjoner og et sterkt nordisk lavprisselskap - og gruer oss til kulturkaos, fagforeningskrangel og sårede sjefsegoer
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Jeg tror dette kan være en bra løsning for Sterling og Norwegian. Begge selskapene opererer med B737, har mange sammenfallende destinasjoner i utlandet, og begge er norskeide.
Kanskje en kan se for seg lavprisflyninger innenlands i Sverige ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]() Quote:
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]() Quote:
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
Norwegian og Nordic Airlink (husker ikke hva de kaller seg denne uken) har jo samarbeid om OSL-ARN. Noen som vet hvordan dette samarbeidet har gått. Har snakket med noen som bevisst velger å booke på avganger som ikke Norwegian flyr på for da får dem handlet mat/kaffe etc. Var slik i begynnelsen i allefall. Vet ikke om det fortsatt er så stort sprik i servicegraden ennå. Noen som vet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]()
Nå tror jeg du blander Norway Airlinesene min gode mann, Norway Airlines Mk.I startet opp med 733, og det var disse som fløy for AE en periode, og ble senere byttet ut med M83/M87 fra Transwede. Denne første utgaven av Norway Airlines gikk på trynet høsten 1992. Dette er jeg 100% sikker på, for jeg skulle selv reise til LPA med dem i November, men dette ble endret til NB etter JAs konkurs. Sterling kollapset vel som du sier i 1993. At det derimot muligens eksisterte planer for et triangelsamarbeid før JA og NB bukket under er derimot meget mulig, og høres ikke så dumt ut, ettersom TQ og NB såvidt jeg vet eide JA i felleskap.
EDIT: Skrivefeil
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,330
|
![]()
Tøfft... På den ene siden vil de være alt det SAS ikke er...på den andre siden er det nå SAS som setter dagsorden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,330
|
![]()
Satt på spissen... Og jeg fikk respons...
Men lavprisselskapene vil jo være det SAS ikke er... Nå lager de kanskje sin egen skandinaviske allianse (flere kokker jo mere søl) SAS/SAS Braathens er offensive i media/markedet og nå er det like gjerne konkurrentene som må forsvare seg... Bra med litt likestilling på det feltet også... Konkurransen må jo gå begge veier - eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Jo selvsagt - er ikke uenig. Skjønte bare ikke hva du mente.
Det er jo det samme som skjer nå som skjedde etter krigen når SAS ble dannet, og det gikk jo bra så.... Tror aldri en får noe som er liknende til SAS i Skandinavia. Så gode erfaringer er det vel ikke med ørten fagforeninger, krav, streiker etc SASBraathens er på offensiven etter å ha gjennomført en snuoperasjon og innført det meste av det en finner hos lavprisselskapene mtp servering, billettyper, priser etc. Håper de snart får ansatt noen piloter og kabinbetjening ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,330
|
![]()
Likte godt Petter Jansen sin leder i siste utgave av På norske vinger...hvor han skriver om rutetilbudet innenlands - som opprettholdes hele året ikke bare den uken alle tjener penger...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Hvem flyr til en destinasjon kun i en uke?
Nærmeste måtte vel være SASBraathens 4 avganger MOL-BCN i sommer ![]() Men har full forståelse for at flyselskapene må regulere rutetilbudet etter etterspørselene. Det har SAS og Braathens gjort mange ganger...og en gang gjorde de det ikek og da gikk Braathens nærmest konk, og SAS hadde klart seg en mnd til med samme kjøret. Går ut fra at du hentyder til Norwegian, men synes det er fair at man forsøker nye ruter for å se hvordan dette blir mottatt i markedet. Når markedet ikke ønsker Norwegian (SAS må jo være happy for det) så er dte helt uakseptabelt å fortsette å fly med såpass store fly som tar 148 passasjerer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,330
|
![]()
Jeg antyder ikke - Petter`n antydet... Kunene vet at SAS Braathens flyr innenlands hele året og i hele landet? Flyr Norwegian en eneste rute alene? Eller er de kun ute etter de lukrative rutene? Rart da at de store lovordene kommer fra destinasjoner som Norwegian ikke vil, ikke orker eller ikke har lyst/råd til å fly på...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
Det er vel få selskaper som har klart å dra igang såpass mange ruter som Norwegian har klart på kun 2 år. Norwegian har ikke 15% av markedet engang så forstår ikke redselen til SAS/EB. Norwegian vil aldri klarer å ta over landet om det er det som redselene.At selskaper ønsker å fly der hvor det er mange som flyr anser jeg som ganske innlysende. Å fly til plasser hvor få ønsker å fly er jo galskap og en graver sin egen grav. Om SAS ønsker det så gjerne for meg. Norwegian flyr enkelte utenlandsruter alene, ikke innenlands. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,330
|
![]()
Tror ikke det norske folk er enig med DY... De krever flyforbindelser hele året til alle kanter av landet... Skjønner også at Norwegian velger å fly der de tjener penger...men da kan man heller ikke samenligne SAS Braathens og Norwegian...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 308
|
![]()
La nå dette aldri bli noe av!!
__________________
BEF *********************************** ... Intelligens er mangel på uvitenhet ... *********************************** |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
I danske medier har jeg kun sett at Sterling nevnes sammen med Nordic Airlink (elle rhva d eheter nå for tiden). Norwegian er ikke nevnt i de avisene jeg har lest, men mulig det er samtaler der også. Tror ikke man bør gape for høyt nå i disse dager.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nordic Aero och Sterling skyller på varandra för borttappad väska | Savipix | Flyforum | 3 | 27-08-2008 00:33 |
Nordic Airlink eller AirNordic | Twin Otter | Flyforum | 5 | 12-08-2007 10:02 |
Aftenposten Aften med ny klage på Norwegian og Sterling | EB | Flyforum | 1 | 22-05-2006 19:40 |
Norwegian og samarbeidet med Sterling | MartinL | Flyforum | 2 | 01-11-2005 13:25 |
Norwegian + Fly Nordic | MartinL | Flyforum | 17 | 19-03-2005 19:58 |