Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 20-08-2006, 14:03   #1
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Mange SAS intercont kanselleringer. Hva skjer?

Hei

Har lagt merke til at mange av USA rutene har blitt kansellert denne uken. Det har også vært en rekke store forsinkelser. I dag ble 925 kansellert, store forstyrrelser på EWR i går og fredag.

Noen som har oversikt og vet hva som skjer?

Flott at de tror at det er en bra ide å starte opp en ny rute til østen nå....
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2006, 14:15   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,432
Default Re: Mange SAS intercont kanselleringer. Hva skjer?

EWR har vel vært rimelig dårlig når det kommer til regularitet i hele sommer.......og om litt kommer vinteren....
__________________
Upcoming flights - JUN: OSL-TRD-OSL (SK) JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2006, 14:38   #3
PP
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
Default Re: Mange SAS intercont kanselleringer. Hva skjer?

De har en maskine som er gået tech. - ved dog ikke hvilken. CPH-PVG i går aftes blev også cancld!
__________________
Kommende flyvninger:
--------------------

PP is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2006, 22:01   #4
Savipix
ScanFlyer Rusty
 
Savipix's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,480
Default Re: Mange SAS intercont kanselleringer. Hva skjer?

http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=13551


RKG täckte idag för en trasig 330

Savipix is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2006, 22:05   #5
LN-RMX
ScanFlyer Blue
 
LN-RMX's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 60
Default Re: Mange SAS intercont kanselleringer. Hva skjer?

SE-REF (A330) har stått med tech på EWR siden 17.aug og SE-REE (A330) fikk tech i CPH idag.
LN-RMX is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2006, 22:08   #6
Hurum
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
Default Re: Mange SAS intercont kanselleringer. Hva skjer?

Har SAS fått færre, flere eller samme antall tekniske problemer etter at en byttet ut B767 med Airbus? SAS har jo forholdsvis få langfly så når det blir problemer blir det jo ofte ganske store konsekvenser.
Hurum is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2006, 22:17   #7
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
Default Re: Mange SAS intercont kanselleringer. Hva skjer?

Hurum, nok en gang takk for relevant spørsmål ??


Noen som vet hvordan en A330/340 er sammenlignet med 767/777 i teknisk "downtime" ??

Må være MOW til å svare ??
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2006, 23:00   #8
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,926
Default Re: Mange SAS intercont kanselleringer. Hva skjer?

...etter hva jeg har hoert er det mere "smaasnag" med A330/340 enn 767...vet konkret at AF har vesentlig flere problemer med A340 enn 777....derimot var AF ikke fornoeyd med 767....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2006, 23:09   #9
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,577
Default Re: Mange SAS intercont kanselleringer. Hva skjer?

Har ikke noe tall, men kan ikke huske at det var saa mye kanselleringer paa interkont ...

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2006, 23:25   #10
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,612
Default Re: Mange SAS intercont kanselleringer. Hva skjer?

Snag/kanselleringer med SK Airbus materiell gjør at jeg bruker KLM 747400 på mine månedtlige turer til SIN siste halvannet år.
Enten er SK flight innstilt på grunn av tech eller så er det andre årsaker til at kjerrene ikke går. Det har og hendt at de har fullbooket på strekket til Bangkok fra CPH.
Mange med meg i oljeindustrien synes ikke SK er spesielt pålitelig lenger.
De fleste ønsker å fly SK , men ikke ikke for en hver pris når det blir så lite forutsigbart.
Nytt materiell krever forstålignok innkjøring, men denne perioden bør være over nå.
Men det er vel med fly som med biler. Det er lettere å fikse en mekansik feil enn alt det elektroniske. Det tar vel tid før "mekkene" blir skikkelig kjent med de nye kjerrene.
Hvis de har "bruksanvisninger" som ligner de "lefsene"jeg får når jeg kjøper nytt kamera forstår jeg at det tar lang tid å finne ut av "fustasjopphengsforkoblingene" på Airbussene.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2006, 23:32   #11
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: Mange SAS intercont kanselleringer. Hva skjer?

Quote:
Originally posted by SQ 777

Noen som vet hvordan en A330/340 er sammenlignet med 767/777 i teknisk "downtime" ??

Må være MOW til å svare ??
777 er best in class...

Hvordan 767 er i forhold til 777 kan sikkert Dag svare på.

Good one... Vært en lang uke, godt over 30 timer i lufta
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2006, 23:34   #12
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: Mange SAS intercont kanselleringer. Hva skjer?

Quote:
Originally posted by Dag Viking
Hvordan 767 er i forhold til 767 kan sikkert Dag svare på.
F.eks. 1:1
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2006, 00:00   #13
LCH
ScanFlyer Crusty
 
LCH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,782
Default Re: Mange SAS intercont kanselleringer. Hva skjer?

Quote:
Originally posted by OJB
Hvis de har "bruksanvisninger" som ligner de "lefsene"jeg får når jeg kjøper nytt kamera forstår jeg at det tar lang tid å finne ut av "fustasjopphengsforkoblingene" på Airbussene.
Forhåpentligvis er de ihvertfall bedre enn elektronikkmanual oversatt fra kinesisk til "engelsk" av en kinesisk "oversetter". Er borti mange kinesiske produkter på jobben, og har sett noen virkelig grelle eksempler... Men med tanke på engelskkunnskapene til mange franskmenn kan man jo begynne å lure...

Men hva feiler det SE-REF? Den har jo stått rimelig lenge på EWR nå.
__________________
Upcoming: TRD-OSL
LCH is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2006, 07:36   #14
LN-RMX
ScanFlyer Blue
 
LN-RMX's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 60
Default Re: Mange SAS intercont kanselleringer. Hva skjer?

SE-REE er tilbake i drift idag. Flyr SK909. SE-REF står fortsatt på EWR med for høyt oljeforbruk på en motor
LN-RMX is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hva skjer på Kastrup / SAS kanselleringer på CPH i påsken? staale Småprat 13 21-03-2016 09:25
Hva skjer med SK907 22.04.12 og andre SAS IC kanselleringer? orhel Småprat 79 02-05-2012 09:44
Mange kanselleringer MD11 Flyforum 12 14-10-2008 16:51
Hvorfor har LH så mange kanselleringer i dag? Stian Flyforum 11 01-07-2008 22:04
Nok en dag med mange WF kanselleringer SK384 Flyforum 0 25-11-2004 11:20


All times are GMT +2. The time now is 18:44.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.