![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,861
|
![]()
Videre reduserer tilbudet fra Lofoten da de tydeligvis sliter med økonomien på endel avganger. Er snakk om 44 ukentlige turer, uten at det er veldig spesifisert hva og hvor, men gjelder fra 13 august
https://www.nettavisen.no/na24/wider...423426664.html Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]()
Kutt av ukjent omfang iflg. media.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 373
|
![]()
Skulle ønske myndighetene snart kunne stikke fingeren i jorda og komme frem til et avgitsregime som ikke så til de grader forfordeler rutemodeller med korte avstander/små fly. Det er så jeg ikke klarer å forstå at rasjonelle mennesker kan koke sammen, og forsvare, det nivået vi nå ser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,600
|
![]()
Mer om sagekn paa E24:
Ruter som forsvinner inkluderer: Svolvaer - Tromsoe. Leknes - TOS reduseres til en daglig. https://e24.no/naeringsliv/wideroee/...ystem/24289243 Avgiften kunne jo legges om til kun en per billett, slik at en tur/retur billett ikke blir saa dyr.
__________________
Upcoming flights: APR WAW-MUC LH 319, MUC-ARN LH 320, ARN-VIE OS 321, VIE-WAW OS E95, GDN-ARN FR 738, ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,259
|
![]()
Ville ikke "reduserer" være bedre i overskriften?
![]() De reduserer også til/fra Tromsø: Quote:
__________________
Spoiler mixer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,399
|
![]()
I tillegg er vel Widerøe klar over hvilke konsekvenser flytting av anbud til fylkeskommunene vil ha, slik at det antakelig er lurt å begynne å nedskalere Dash8-kapasiteten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2005
Posts: 519
|
![]()
Dette kan jo ikke komme som noen overraskelse. Det sier vel seg selv at muligheten for lønnsom drift med kommersielle Dash-8 ruter på kortbanenettet er en utopi. Når det virkelig er etterspørsel så bør man se på infrastrukturen.
Man kan utvide flyplassene slik at også en fullastet 737/A320 kan operere til og fra flyplassen f.eks. på en direkterute til Oslo. Men vi lever i et land med veldig trege byråkratiske prosesser så det kommer vel til å ta 25-50 år før det blir noe av....... I mellomtiden så forsvinner trafikken og dermed antall flybevegelser slik at det stadig blir enklere og enklere å bare legge ned flyplassen pga "ulønnsom drift". |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
|
![]()
Spørsmål fra en som ikke har oversikt: Er det noen av disse rutene som ble opprettet i nyere tid for å gjøre livet vanskeligere for FlyViking? Eller har de vært fløyet "i alle år"?
__________________
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Newbie
Join Date: Jul 2015
Posts: 171
|
![]()
Sånn jeg ser det er spørsmålet ditt stilt med to alternativer, der ingen av dem stemmer. Såvidt jeg vet er det ruter som har vært startet i senere tid (i fjor eller forfjor), men ingen av dem var i noen form for konkurranse med FlyViking..?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]() Quote:
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,335
|
![]()
[QUOTE=Beechdriver;1127562]
Man kan utvide flyplassene slik at også en fullastet 737/A320 kan operere til og fra flyplassen f.eks. på en direkterute til Oslo. Men vi lever i et land med veldig trege byråkratiske prosesser så det kommer vel til å ta 25-50 år før det blir noe av....... Trafikkgrunnlaget på lufthavnene og økonomien i denne strategien henger nok ikke helt på greip... Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,690
|
![]()
Det med å ikke utvide flyplasser har vel for en del plasser også en naturlig årsak - for dårlig plass på bakken eller for trangt til å komme opp/ned med store fly (og tilstrekkelig med marginer)
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,335
|
![]()
Og derigjennom svært store kostnader involvert hvis man skulle forsøke seg på baneforlengelser på disse lufthavnene.
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,861
|
![]()
Ja, et viktig poeng. Man kan subsidiere mange passasjerer for hva endel av dette potensielt koster
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2005
Posts: 519
|
![]()
[QUOTE=raider66;1127635]
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,399
|
![]()
Tja, Widerøe fly jo Dash8 mellom flyplasser som kan ta ned større fly, f.eks. TOS-ALF og TOS-KKN. Så det er jo ingen automatikk i at lang nok rullebane=737
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøe med storsatsing på direkteruter til Lofoten/Helgeland | LN-MOW | Flyforum | 38 | 27-09-2024 19:29 |
KLM reduksjoner i Norge sommer 2016 | Starling | Flyforum | 20 | 02-06-2016 11:54 |
Widerøe i Lofoten | Gandalf | Flyhistorisk forum | 1 | 27-01-2012 21:33 |
Vinter reduksjoner fra CPH til USA | MartinL | Flyforum | 1 | 03-10-2008 12:21 |