Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 27-01-2018, 00:59   #1
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default God lørdag fra fergekaia....

.....her er det fredag ennå og det betyr øl på kaia, Georgetown IPA smaker aldeles utmerket etter en lang uke i den store informasjons elven. Bainbridge har ennå småsted godfot - ved kaia er det et eldre hus som tilbyr parkering i Hagen, 4 $ billigere enn de store og skikkelig manuelt - en legger 8 $ i en konvolutt, skriver skilt nummeret og skyver denne under døra, i går hadde den lille italienerinnen kun 10 $ og som vanlig dårlig tid, så hun la igjen 10. Når hun kom tilbake lå det en konvolutt med 2 $ under vindusviskeren. Ha en flott lørdag med sterk espresso og gode IPA’s
Old 27-01-2018, 01:56   #2
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default Re: God lørdag fra fergekaia....

Hmm... har tilbrakt noen timer på den kaia, ja .. serveringen var imidlertid litt mer basic den gangen.

Fredag fortsatt her og .. sitter med nøtteblanding, klementin og NrK P13 på peisradioen. Har låst guttingen inne på rommet. Vil IKKE ha den dritten som han har fått ...
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2018, 02:06   #3
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Computers Comforters er en gave, 10 MicroBrews om tap, litt munngodt i form av Tapas, Olives etc. God investering fra Moder Selskapet på øya som selger rundt 5000 kopper med espresso drikker hver morgen. Life is good !!!
Old 27-01-2018, 06:54   #4
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

God morgen fra Beitostølen. Her er det fyr på peisen og en espresso i koppen. En god skitur står på agendaen, og da vil det smake med en god middag med dertil drikke i kveld. Ha en fin dag

Old 27-01-2018, 07:27   #5
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Glad morgen fra Røros. Arbeidsdagen startet 0645...heldigvis rolig selv om alle stedene våre er fullbooket helgen. I dag blir det kundelunsj før det blir snøscooter tur på vidda. Ha en flott lørdag du også.
EB is online now   Reply With Quote
Old 27-01-2018, 07:29   #6
BSSW
Browncoat

BSSW's Avatar

Grynt fra en jernøy utenfor Bergen

Skulle reist i land i går, men neida det ville ikke helikopteret til Bristow ha noe av, så det streiket
Nytt forsøk i dag.

Det blir forhåpentligvis mulighet til å hilse på en fersk en, som jeg ikke har truffet før, i løpet av uken, ellers blir det ikke mye annet enn en del turer innom kontoret neste uke.

Ha en fin dag forumister
Old 27-01-2018, 07:32   #7
Bergern
ScanFlyer Dusty

Mornings fra rett vestenfor!
Det ble en meget hyggelig ettermiddag igår. Og kveld. Og natt.
Kjenner at jeg ikke akkurat er 46 lenger, men absolutt at jeg lever
Idag blir det trøstekosthold på sofaen, med repriser fra gullrekken på fanget. Skulle overskuddet komme, så går jeg til jobb i kveldingen. Vi får se, da vettu
Krøllefri lørdag ønskes!

Last edited by Bergern; 27-01-2018 at 07:37. Reason: typo
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2018, 08:45   #8
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
God morgen fra Beitostølen. Her er det fyr på peisen og en espresso i koppen. En god skitur står på agendaen, og da vil det smake med en god middag med dertil drikke i kveld. Ha en fin dag

Hvor lang tid tar å kjøre opp fra Oslo på en fredag ettermiddag og hjem søndag når en ikke er alene på veien?

Var i gang 05.15 så har rukket både lokalavis og mye av DN. Nå er det tid for trim også er det barnebursdag etterpå. Heldigvis bare jenter denne gangen.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2018, 08:54   #9
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Hvor lang tid tar å kjøre opp fra Oslo på en fredag ettermiddag og hjem søndag når en ikke er alene på veien?

.

Med 2 stopp for tissing, boller og pølser, som man trengs med en 3,5 åring tok det 4,5t i går. Men er jo til Hønefoss det går tregt. På søndag kjører vi sent, og da tar det 3t så lenge han sover
Old 27-01-2018, 10:08   #10
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Computers Comforters er en gave, 10 MicroBrews om tap, litt munngodt i form av Tapas, Olives etc. God investering fra Moder Selskapet på øya som selger rundt 5000 kopper med espresso drikker hver morgen. Life is good !!!
Mener du at det har kommet servering med 10 microbrews on tap på kaia i Bainbrigde? Det er jo sjef. Bedre enn bolle og kaffe. Selv om kaffen var god.

God morgen fra Lillestrøm. Trodde jeg lett skulle male hele kåken i går. Det skulle jeg tydeligvis ikke. Det gjenstod vesentlig mer maskering enn jeg hadde sett for meg, og når jeg hadde malt taket var klokken 21 og unge Fnatstadbraathen relativt sliten. Det er tungt å male tak, har jeg funnet ut.

Så nå bærer det opp for å male vegger. Det blir stas. Jeg kaller det:

IT SUCKS TO BE ME: DAY #2

Ha en fin en

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2018, 10:43   #11
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

God formiddag fra det Sørlandske!

Deilig natts søvn uten noen vekkerklokke. Det er deilig det. Taco fredag er unnagjort og i dag er det Schnitzel lørdag. Og så er planen å få gjort unna et regnskap jeg har utsatt lenge. På tide å få det gjort visstnok.

Smakte en deilig dansk øl i går kveld. Carlsberg 1883. Et øl laget på den originiale oppskriften fra dengang Carlsberg var nye i bransjen. Mørkt og velbalansert pils med mye smak. Og når en kasse kostet 99 DKK var det så jeg angret på at jeg ikke kjøpte mer. Den skal sannelig kjøpes igjen.

God lørdag ønskes!

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2018, 10:47   #12
Farmer
ScanFlyer Crusty

Farmer's Avatar

God morgen fra Manhattan, hvor bonden i byen skal tilbringe noen timer før ferden fortsetter til Toronto i ettermiddag. Greit med litt jetlag "rette veien" når det gjelder å komme seg opp på mårran ;-)

En liten flyoversikt siden 29/7-2006..
Simplicity is the ultimate sophistication, Leonardo Da Vinci

Farmer is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2018, 11:33   #13
ForeverSAS
ScanFlyer Gold

God formiddag fra Snillfjord.

Her har kong vinter benyttet nattens mulm og mørke til å legge igjen noen doser med hvitt stoff. Dog er det en strålende dag så langt med skyfri himmel, så kan bli bra allikevel.

Her ble det endring i planene, og turen til Trondheim ble avlyst i morgentimene. Egentlig ikke meg i mot. I stedet blir det kjapp tur over fjellet til Orkdal, for litt innkjøp av diverse nødvendigheter etter hvert. Utpå dagen får man vel diske opp med noe middag også. Kjenner et sug etter lasagne, så spørs om dagens middag er i boks. En film på Netflix i tillegg, så burde man ha en helt innafor lørdag.

Ha en fortreffelig en!
ForeverSAS is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2018, 11:39   #14
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

God formiddag - seint hjemme etter en runde over fjellet i går, men alt gikk som smurt, som vanlig. Men man kunne merke det var fredag, boarding m.v. går adskillig tregere når det er 95% "turister" og ikke 95% pendlere som skal ombord.

Og kudos til OSL security som vanlig - i går tok det 3 minutter fra dørene på toget åpnet seg til jeg var ved gate A4.

Har reist mye innenriks i rushtiden siste året, og er imponert over hvor godt ting funker på de store flyplassene og "pendlerrutene". Sjelden hikke i sikkerhetskontrollen, og ting er stort sett på rute. Selv på dager med underkjølt regn, 50kts i kastene og 40 cm snø kom man seg t/r med en total forsinkelse på litt over en time. Setter ting litt i perspektiv ifht. at avisene enkelte ganger skriver om dommedag og verdens undergang fordi "JEG SKAL ALDRI FLY <sett-inn-flyselskap>, DE ER ALLTID FORSINKET!"

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
God morgen fra Lillestrøm. Trodde jeg lett skulle male hele kåken i går. Det skulle jeg tydeligvis ikke. Det gjenstod vesentlig mer maskering enn jeg hadde sett for meg, og når jeg hadde malt taket var klokken 21 og unge Fnatstadbraathen relativt sliten. Det er tungt å male tak, har jeg funnet ut.
Helt feil teknikk tipper jeg. Du burde kjøpt inn noen kasser øl, og invitert til fyll&mal og selv tatt ansvar for å være bartender.

Old 27-01-2018, 12:15   #15
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

Kjempegod lørdag fra Bangkok. Etter lang dag på farten, var det godt å komme fram. Nå nytes litt mat og drikke i hotellets Executive lounge, litt bedre standard her enn i Thon hotels sine lounger
En natt her, litt basseng og siste krampetak på solsengen, sen utsjekk, så er vi i morgen klar for hjemturen.
Jaggu godt at jeg bare skal jobbe 4 dager neste uke.
Ha en fiiin en dere også
Old 27-01-2018, 13:02   #16
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

God lørdag fra Tveita senter. Her har man satt seg på en benk. Egentlig ingen god grunn til det men morsomt å studere livet. Så får jeg vel kanskje begynne med handlingen. Det er litt rart å tenke over hvem de personene er, hva de jobber med og hva de tenker. Ha en filosofisk lørdag

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2018, 13:15   #17
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

God dag fra Cartagena. Her var det rett i seng ved ankomst, så i dag er man ekstra tidlig oppe og klar for frokost. Air France og Avianca tok meg hit. Overraskende bra på AF, faktisk nesten på grensen til god mat. Ellers det et å myse rundt i gamlebyen og en tur på stranden som står på agendaen. Og så blir det nok å trylle i seg noen drinker i kveld. Kanskje. God lørdag!

PS - takk for tips i går. Mr Aas - taxiopplegget ved flyplassen er blitt veldig bra. Gule piler i gulvet til offisiell taxi, der sitte det en dame i luka, man får en kvittering og betale prisen det står på etter å ha angitt destinasjon. Betalte under 40 kroner for de drøye 10 km det tok.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2018, 14:53   #18
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
PS - takk for tips i går. Mr Aas - taxiopplegget ved flyplassen er blitt veldig bra. Gule piler i gulvet til offisiell taxi, der sitte det en dame i luka, man får en kvittering og betale prisen det står på etter å ha angitt destinasjon. Betalte under 40 kroner for de drøye 10 km det tok.
Bra de har ordnet opp. Få med deg fisking med gastegarn sør for gamlebyen og historien om India Catalina. De fleste er forresten kjent med gamlebyen som er severdig, men byen har også en del som minner mer om Miami. Jeg bodde der da jeg kom tilbake fra Punta Faro. Det var 2 helt forskjelige deler av byen.

God morgen fra Monterey. Spiste på en diner igår og klarte ikke spise opp halvparten av retten som hadde altfor mye smeltet ost. Glemte at man skal være forsiktig med hva man ser som normal mat i dette landet. Bare tilbehøret "Bacon cheddar tots" hadde holdt som middag Så forresten at menyen hadde en egen seksjon kalt "55+" hvor de hadde mat for mer normale mengder kolestrol. Klarte såvidt komme meg tilbake til hotellet igår før jeg sloknet med en gang.

Skjønte igår at Norge har vært i nyhetsbildet her. "verdens lykkeligste land" hadde flere hørt.

Idag skal jeg prøve hotellets "continental breakfast" som jeg håper er mer normal før jeg kaster meg på bussen til Carmel. Tilbake i Monterey så har de whalefest her idag. Skal se om jeg klarer få litt lynsjestemning med å spørre etter whaleburger.... eller kanskje ikke, det smaker jo pyton.

Ha en god en alle som klarer holde seg til normalt kosthold.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	kast.JPG
Views:	306
Size:	93.5 KB
ID:	44437  

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2018, 15:33   #19
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Continental Breakfast på amerikanske hoteller består gjerne av vafler (belgisk style), corn flakes, bagels/creamcheese, muffins/pastries og/eller litt frukt og grønt.
Finn en iHop eller en skikkelig frokostsjappe. Men du har kanskje ikke plass til så mye ..

G'morgen lenger østfra. Igang med lørdagsvakta og så langt er det rolig. Det gir tid til litt brødbaking og lufting av bikkjer. Frokosten her besto av havregrøt og Siggi's yougurt.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2018, 16:04   #20
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Mener du at det har kommet servering med 10 microbrews on tap på kaia i Bainbrigde? Det er jo sjef. Bedre enn bolle og kaffe. Selv om kaffen var god.

Så nå bærer det opp for å male vegger. Det blir stas. Jeg kaller det:

IT SUCKS TO BE ME: DAY #2j

Ha en fin en
Det er nok på Seattle siden - allt er tilpasset oss på øya: Espresso om morgenen og mikrobrygg på ettermiddagen (fredager)

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post

God morgen fra Monterey. Spiste på en diner igår og klarte ikke spise opp halvparten av retten som hadde altfor mye smeltet ost. Glemte at man skal være forsiktig med hva man ser som normal mat i dette landet. Bare tilbehøret "Bacon cheddar tots" hadde holdt som middag Så forresten at menyen hadde en egen seksjon kalt "55+" hvor de hadde mat for mer normale mengder kolestrol. Klarte såvidt komme meg tilbake til hotellet igår før jeg sloknet med en gang.

Skjønte igår at Norge har vært i nyhetsbildet her. "verdens lykkeligste land" hadde flere hørt.

Idag skal jeg prøve hotellets "continental breakfast" som jeg håper er mer normal før jeg kaster meg på bussen til Carmel. Tilbake i Monterey så har de whalefest her idag. Skal se om jeg klarer få litt lynsjestemning med å spørre etter whaleburger.... eller kanskje ikke, det smaker jo pyton.

Ha en god en alle som klarer holde seg til normalt kosthold.
Her i dette landet må man ta litt ansvar selv, bestiller du søppelmat så får du søppelmat, det er lettere å unngå "skadelig" mat her enn i Norge, bare man tar med seg hodet og skrur det på !!! Hilsen en som har samme liv vidde som jeg hadde når jeg flyttet hit for 22 år siden.

Posting Rules