![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,841
|
![]()
Hainan Airlines har søkt kinesiske myndigheter om å fly 3x ukentlig Beijing-Oslo og 2x ukentlig Shenzhen-Oslo
Endelig ser det ut som OSL klarer lande sin første rute til Kina https://mobile.twitter.com/Airlinero...13816177659904 Last edited by Someone; 06-12-2017 at 22:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Onkel reisende kekker
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
|
![]()
Det samme markeder som SK har full kontroll på!
Spøk til side, det kan jo bare bli bra. Hvordan henger dette sammen med overflyvningsrettigheter?
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,841
|
![]() Dette styres av avtalen mellom Kina og Russland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,293
|
![]()
Flott - skal ha kundemøter med kinesiske agenter til uken:-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2012
Location: Østlandet
Posts: 241
|
![]()
På tide!! Dette er nok bare starten..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2011
Location: Oslo
Posts: 307
|
![]()
Dette er jo gode nyheter for OSL, næringsliv og turistindustrien i Norge!
Forøvrig er dette det selskapet som DN skrev om i går, hvor eierselskapet HNA group er overøset i gjeld og analytikere er skeptiske til fremtiden, er omtalt her https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=144505 - så vi skal kanskje ikke selge skinnet før bjørnen er skutt |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2013
Posts: 768
|
![]()
Hainan Airlines har også 5 stjerner hos skytrax ikke at det betyr så mye lenger
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2011
Location: Oslo
Posts: 156
|
![]() Quote:
Service og vedlikehold kabin er supert. Lounge aldri prøvd, men neppe noe å rope hurra for. Maten er faktisk også spiselig. Fem stjerner - nja. Kommer nok til å bli medlem av Hainans frequent flyer-program og bruke dem aktivt, hvis de kommer. Last edited by Snorreth; 07-12-2017 at 10:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]()
Disse rutene er vel trolig viktigere for å få kinesiske turister til Norge, enn norske turister og foretningsreisende til Kina. Tviler på at jeg kommer til å ta så lange turer uten å kunne koble det mot min foretrukne allianse.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,258
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Spoiler mixer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,058
|
![]()
Hm, ser de samarbeider med Etihad, men ikke med i noen allianse. Noen rykter om at det også er på gang?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2013
Posts: 768
|
![]()
Norwegian burde ta kontakt med dem og prøvd å få til et samarbeid med videre connection til resten av Skandinavia, enten codeshare eller SPA avtale. Oslo er jo ikke det kinesiske turister tenker på når de hører Norge tipper jeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]()
Nå er det vel ikke kinesere som fliser mest rundt i norsk natur. De tar buss dit de skal, tar bilder og kjører til nærmeste kinarestaurant for lunch. Den stadig økende middelklassen er reiseklare og ganske godt bemidlet. Reiselivet tjener fete penger på den gjengen. Kan de få enda greiere og billigere reise, vil nok sysselsettingen i bransjen øke betydelig.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,258
|
![]() Quote:
![]() Apropo veg og natur og turister og sånn. https://www.nrk.no/nordland/soppelet...agt-1.13602113
__________________
Spoiler mixer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]() Quote:
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2015
Location: Nordmøre
Posts: 89
|
![]()
Hvorfor akkurat Shenzhen? Ifølge flyplassens offisielle hjemmeside, er Frankfurt eneste europeiske destinasjon her. Skulle ha trodd at AMS, CDG eller LHR kom før OSL?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,258
|
![]() Quote:
![]() https://www.nrk.no/nordland/reiseliv...ren-1.13606310 " Det Lofoten opplever nå, kalles «people pollution» i reiselivsbransjen. Det er medaljens bakside når utrolig vakre steder opplever en eksplosiv utvikling, sier reiselivsdirektør Bente Bratland Holm." https://www.dagbladet.no/tema/nar-du...te-om/60467424 Særlig i Norge er dette noe som jeg synes er trist, fordi jeg liker den isolerte følelsen det er å stå på en øde norsk fylkesveg og føle seg langt unna folk. Men men. Noen tjener penger på det, og da kommer denne øde friheten til å forsvinne uansett om jeg liker det eller ei ![]()
__________________
Spoiler mixer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2012
Location: Østlandet
Posts: 241
|
![]()
Dette tror jeg kun handler om at Hainan har hub og tilgjengelige fly som passer med et oppsett mot Shenzhen akkurat nå. Markedet mellom Norge og Kina kommer til å eksplodere. Min spådom er at vi vil se minst en ny rute for persontrafikk og en ren cargo rute i snitt hvert år de neste ti årene til forskjellige destinasjoner. et 20-talls ruter altså innen 2028.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Shenzen er også ett område med utrolig vekst både befolkningsmessig og økonomisk. Kan vel også være at endel fra Hong Kong og Macau velger denne flyplassen til Scandinavia
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2011
Location: Oslo
Posts: 156
|
![]() Quote:
SkyTeam er sterkt representert i Guangzhou. Der finnes flyvninger til CDG og AMS. OneWorld er sterkt representert i Hong Kong. Der kommer LHR inn. Skandinavia er ikke koblet med fastlandets Sør-Kina direkte. Finnair er vel det nærmeste man kommer med sommerrute til Guangzhou. Guangdong-provinsen er en primus motor økonomisk sett i Kina. Finnes andre eksempler der provinsselskapene i Kina åpner det som for oss ser helt ulogisk ut. Og da er det gjerne lav frekvens hver uke, men hey, de er koblet interkontinentalt. Og kinesere reiser overalt bare de kan si de har vært der - og aller helst med lokale selskaper. Last edited by Snorreth; 07-12-2017 at 15:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air China starter Beijing - København | Scandinavien_Airlines | Flyforum | 24 | 11-12-2024 09:17 |
Oslo-Wien-Tokyo-Beijing-LA-Frankfurt-Oslo | Tristar1011 | Reiseforum | 8 | 28-02-2010 23:10 |
Air China Cargo starter fragtrute Beijing-Shanghai-CPH | PP | Flyforum | 5 | 10-07-2006 10:10 |