![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2011
Location: Oslo
Posts: 187
|
![]()
Heisann hoppsann og god helg til alle!
![]() Jeg var nylig på en tur til Moskva med Aeroflot. Det er imponerende å se hvor langt de har kommet de siste 10 årene. I den forbindelse laget jeg en flyfilm. Konstruktiv kritikk mottas med stor takk ![]() https://www.youtube.com/watch?v=6jCAbiLe
MDQ
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,605
|
![]()
Artig tur og bra filming, men du kan med hell stramme opp regien litt. Det er bra og interessant med et par sekvenser der du får med annonsering på engelsk og russisk, men klipp det heller sammen med scener inne fra kabinen i stedet for ut på vingen. Du trenger heller ikke ha med alle annonseringene, da mister det litt av "artigheten" til slutt.
At du har med hele take-off og landing er bra, men jeg synes det blir noen vel langdryge scener bortover mot Kongsvinger etter take-off og vel mye skyer og regnvær inn mot Moskva. Kutt også ut taksing der hvor det ikke er interessante fly som takser forbi. Det som ofte er "problemet" ved slike filmer er at du som opplevde turen og har alle de interessante/morsomme minnene fra den sitter med et helt annet perspektiv enn vi som ikke var der og nå ser filmen for første gang. I tillegg har du jobbet lenge med å ordne og redigere den og vil dermed naturlig nok "ha mest mulig film igjen for arbeidet". Fullt forståelig, det kan derfor være vanskelig å kutte nok, men tror du med hell kan redusere den med 5-10 minutter. Jeg savnet flere scener fra interiør og kabin, synes du har vært flinkere med dette på tidligere turer, men det var kanskje vanskeligere hos Aeroflot? Alt i alt bra jobba og fin filming, men kan godt reduseres på lengde og fremdeles være like interessant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Bergen
Posts: 957
|
![]()
Stort sett enig med hva KnutW skriver. Du kunne kanskje ha kostet på deg litt film fra SVO også. Den bygges ut og bygges ut har blitt et imponerende flyplasskompleks i løpet av de siste årene.
Min erfaring fra Russland er at du kan oppleve tilsnakk hvis du filmer og fotograferer med større apparater på trafikknutepunkter og terminaler (ikke fordi det er forbudt, men fordi det er så mange vakter overalt som stort sett kjeder seg - og da er det greit å kunne kjefte litt på fotografer) - men med mobilkamera går det stort sett greit alle steder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2011
Location: Oslo
Posts: 187
|
![]()
Takker og bukker for fine tilbakemeldinger. Det settes stor pris på
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Il-96 fra Aeroflot totalskadd i brann i Moskva | Trdfly | Flyforum | 13 | 05-06-2014 15:01 |
SAS starter Oslo-Moskva fra 27. mars | MD90 | Flyforum | 56 | 09-11-2013 01:03 |
Aeroflot øker mellom Moskva og Oslo | LN-AØR | Småprat | 38 | 25-11-2011 23:16 |
Noen som vet hva slags maskin Aeroflot bruker på Oslo - Moskva | Reiselivsavisen | Flyforum | 13 | 19-05-2009 19:34 |
Aeroflot med ruter fra Oslo | stakan | Flyforum | 2 | 11-12-2004 03:16 |