![]() |
|
![]() |
#1 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,375
|
![]()
Da var det slutt på en era...
https://blog.alaskaair.com/alaska-ai...plane-retires/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2012
Posts: 643
|
![]()
Hvorfor er cargo foran istedet for bak?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,375
|
![]()
Vanskelig å komme til med highloader bak vingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,335
|
![]()
Large/side cargo door er plassert foran vingen på B737. På de mest utrustede -200C var det i tillegg til gravel kit også integrert trapp i bakdøra på venstre side, slik at man er uavhengig av utvendig trapp og kan boarde og deboarde pax uavhengig av fraktkabinen foran. Dette utstyret hadde også Busy Bee LN-NPB.
Noen få -700 har også large cargo door, bl. a TAAG Angola og US Air Force/Navy. Noen av de militære har også integrert trapp bak. Espen Last edited by raider66; 19-10-2017 at 21:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,375
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,335
|
![]()
Sef :-)
Dette er ombygde -790 fra egen stall? Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,375
|
![]()
Ja, det stemmer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,862
|
![]()
Det er vel litt av balanse aarsaker ogsaa, selv om -700 ikke er like baktung som -800 er det vel en fordel aa laste fra front....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,375
|
![]()
Ja, absolutt, spesielt for av- og pålasting hvor man fort kan få trøbbel hvis siste pallen er tung. Man ville bare skapt problemer med dør bak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,335
|
![]()
Det var litt overraskende at Alitalia fikk levert sine MD-11C med fraktdøren bak. Men den har jo ganske lang fremkropp, selvom halen jo er ekstra tung med motor og greier. B777F har jo også plassert døra der. Mer logisk at B747 har stor dør bak og ikke foran (på siden).
Espen Last edited by raider66; 20-10-2017 at 21:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,862
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,375
|
![]()
MD11 er generelt ekkel, loadcontrolmessig sett. Spesielt når den er full. Men holder man et par paller i ener'n, så vil den ikke gå på hekken uansett hva man gjør. De som går på halen synder mot dette.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,375
|
![]()
Alaska utvider cargoflåten med to 737-800BCF, som tas fra egen flåte.
https://www.scramble.nl/civil-news/a...5wr5wfXIADCMUo Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Slutt på billig business hos Spanair | Someone | Flyforum | 7 | 09-01-2008 13:15 |
Alaska med fler 737'er | LN-MOW | Flyforum | 1 | 16-06-2005 06:21 |
Streiketrusler ogsaa hos Alaska | LN-MOW | Flyforum | 7 | 15-05-2005 20:04 |