Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 14-10-2017, 06:32   #1
Bergern
ScanFlyer Dusty

Default Og plutselig var det LØRDAG!

God morgen fra rett vestenfor!
Syk og svak og dårlig bak idag. Egenmeldt fravær er innlevert, også får man 'håp det blir likar i morra'.
Nytt tilskudd på reiselista er en gjenvisitt til Amsterdam under advent. Den turen skal sikre både gullkort og julekosen, så en viktig booking der altså.
Ellers skal det idag forsøksvis tilberedes ymse skjell, som skal få selskap av en kjølig Riesling, bare formen tar seg litte granne opp.
Blankpolert start på helgen ønskes
Old 14-10-2017, 06:56   #2
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Re: Og plutselig var det LØRDAG!

Glad morgen fra Quality Hotel Tønsberg. Frokost før det blir dugnadsjobbing på Tjøme. Hjem i ettermiddag/kveld. Ha en bra lørdag der du er.
EB is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2017, 07:10   #3
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Pang her våkna man 07 av en enorm latter. Visste jo det var fest i leiligheten over da jeg la meg så tenkte jeg våkna 03 tiden men nei her har de gått all in. Intet spesielt på planen sånn bortsett fra Liverpool- Manchester United.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2017, 08:24   #4
ATC-flyradar
Traveler

ATC-flyradar's Avatar

Default God morgen - det ber lørdag

Her i Groruddalen er tåke og passe kjukt - ser ikke langt - så jeg håper at Gardermoen ikke blir berørt av dette.

Ellers er pluss 10 grader

Ha en flott dag videre.

Jan

Next flight:
ATC-flyradar is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2017, 08:35   #5
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Default Re: God morgen - det ber lørdag.

God lørdag fra Brugge. Her er det fortsatt litt sommer med sol og 20 grader i løpet av dagen. Har akkurat ooppdaget at det er maraton her på søndag så det vil påvirke planene litt for hvilke omvisninger, musseer og tårn man skal gjennom først.

Ha en god en alle som holder seg unna springende horder.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2017, 09:38   #6
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

God morgen fra Praha. Solen skinner og jeg er ute jakter bakevarer for resten av gjengen. Dagen ble nettopp startet med en Paracet, Underberger og dobbel espresso. Så nu går alt så meget bedre. Ha en knall dag. Ser ut som gode muligheter til å jobbe opp promillen igjen
Old 14-10-2017, 10:33   #7
KnutW
Speedbird Concorde

KnutW's Avatar

Default Re: God morgen - det ber lørdag.

Klarvær og god sikt her i de vestlige provinser, ingen løping heller.

God lørdag!
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2017, 11:18   #8
storg
ScanFlyer Molded

storg's Avatar

God morgen fra Torshov. Her er det litt sen oppstandelse. Observerer ellers at balansen i universet er gjenopprettet med Nidelven tilbake på frokost-toppen.
storg is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2017, 11:49   #9
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Endelig helg etter en lettere slitsom uke med et par timer overtid 4 av 5 dager. Var altså klar for å sove ganske lenge. Når klokka attpåtil ble 2 før jeg var i seng.... Hvorfor pokker våkner jeg da av meg selv klokken 7?

Nuvel. Fikk meg en dusj, før jeg fikk slumret litt videre.

Straks avreise til hovedstaden for lunsj med en kompis, samt prøve å bytte et klesplagg kjøpt i utlandet (De sa på Facebook at det skulle gå an).

Ha en god lørdag
Martin is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2017, 13:26   #10
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

God ettermiddag fra Grønland. Nå er det slutt på avslapningen for i dag... Først shopping med madammen, så barnebursdag og en liten økt på kontoret før ukens høydepunkt; konsert med The Dream Syndicate på Rockefeller. Ha en strålande laurdag
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2017, 15:28   #11
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Trallabom fra Toronto. Nest siste dagen her. Skulle ønske det var siste. Men det er jo strengt tatt i morgen.

Nå er det bare å sale opp og manne seg opp til en ny dag på messe. 3-dagers messer er gjerne 1 dag for mye. Dag 1 er man jo veldig entusiastisk og spent. Dag 3 er man jo sjeleglad over at det kun er å holde ut dagen og så er det over.

Dag 2... meeeh...

Om noen føler at jeg har rantet og klaget litt denne uken, så stemmer nok egentlig det. Men det er ikke synd på meg altså. Ikke egentlig. Bare litt lei.

Ha en fin en

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2017, 15:29   #12
roger
Rakettforskar

God ettermiddag frå Trondheim! I dag har eg funne ein ny strategi på å få komme kjapt gjennom passkontroll på AMS. Vi ankom med ganske god tid på non-schengen og tok frukost der. Men då vaks køa og flighten vår var plutseleg på short-connection-lista. Det var snakk om temmeleg mange meter kø å forsere. Vi såg vel passe forvirra ut og fekk komme gjennom på den korte sida. Så då rakk vi flyet på bussgate med ganske god margin. Skulle vi tråkla heile køa hadde det blitt jogg etterpå. Så om det er bug eller feature å komme i hurtig-kø fordi ein somlar sjølv, veit ikkje heilt.

Ungane har klart seg fint gjennom 33 timar reising kvar veg. Ganske imponert egentleg; det gjekk lettare enn eg trudde egentleg.

No er det seks dagar på norsk tid, før ein skal over på vest-amerikansk tid til helga.
Old 14-10-2017, 15:42   #13
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Hepp hepp ... frokost, kaffe og fotballkamp gjennomført. Tror vi tar fotballkamp nr 2 og kaffekopp nr 2 før man går i gang med dagens aktiviteter. Busker må halshugges, gress må klippes, hageavfall må brennes, innkjørsel må blåses ren for kvist og kvas ... i det hele tatt ... men godt man har tre dager til disposisjon.

Været ser ut til å bli bra, og temperaturen er på vei mot det normale for årstiden. Godt å få etterslepet av Nate ut av området.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2017, 15:49   #14
KnutW
Speedbird Concorde

KnutW's Avatar

Jaggu sa jeg smør! Stille og rolig lørdag du liksom...
Fruen fikk en av disse raptusene damer får innimellom, jeg tror det var noe helt bakerst i kjøleskapet som utløste anfallet.

Resultatet var iallefall at kjøleskapet ble tømt, avrimet og vasket. Deretter ble det resten av kjøkkenet, gangen og doen. Så stua og trappene. Nå skal fryseren til pers, men jeg fikk etter harde forhandlinger lagt inn en kaffepause først. Mottoet er "I want no sign of human life in this house!" dvs at alle spor som kan tyde på at det bor noe eller noen i huset skal fjernes.

Det skal heller ikke være noen spor av matlaging i stekovnen. Akkurat den er verre, jentungen er sendt i butikken for å kjøpe to pakker til med Svint.

Til de som tilbringer dagen på steder uten damer, salmiakk og grønnsåpe: kos dere!

Last edited by KnutW; 14-10-2017 at 16:08.
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2017, 17:13   #15
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
samt prøve å bytte et klesplagg kjøpt i utlandet (De sa på Facebook at det skulle gå an).
Finner man ikke ut av slikt når man er innom butikken? Her i Brugge har de "Klamotten-Anton" så jeg måtte selvsagt innom for å finne et par plagg som passet. Kjeden er faktisk fra Nederland og ikke Tyskland som mange tror. 2 av 4 fikk godkjent i prøverommstesten.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2017, 18:23   #16
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Finner man ikke ut av slikt når man er innom butikken? Her i Brugge har de "Klamotten-Anton" så jeg måtte selvsagt innom for å finne et par plagg som passet. Kjeden er faktisk fra Nederland og ikke Tyskland som mange tror. 2 av 4 fikk godkjent i prøverommstesten.

Ikke når man vet hvilken størrelse man skal ha, og allerede har maken skjorte (i en annen farge) fra før.
Old 14-10-2017, 21:41   #17
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Straks avreise til hovedstaden for lunsj med en kompis, samt prøve å bytte et klesplagg kjøpt i utlandet (De sa på Facebook at det skulle gå an
Det burde være null problem. Besøker moderen på Tenerife hvert år. Snakker med en del selgere der nede. Nesten alle har en onkel eller fetter på Elkjøp i Norge, som kan bytte og fikse hva det skulle være.

Skulle ikke være noe værre med klær. Bare gå til Hennes og Mauritz og spør etter onkelen til Fernando.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2017, 22:24   #18
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Det burde være null problem. Besøker moderen på Tenerife hvert år. Snakker med en del selgere der nede. Nesten alle har en onkel eller fetter på Elkjøp i Norge, som kan bytte og fikse hva det skulle være.

Skulle ikke være noe værre med klær. Bare gå til Hennes og Mauritz og spør etter onkelen til Fernando.

Var null stress. Var snakk om en skjorte fra Dressmann XL i Helsinki
Fyren i kassa gadd knapt å høre på da jeg prøvde å nevne hvor den var kjøpt. Bare fant en ny, sammenlignet dem, bekreftet at den ene var mye mindre til trodd samme merkelapp i halsen, og vær så god.

Ellers fikk man trimmet labbene i dag, så biffen på Entrecôte på Aker Brygge smakte ekstra godt.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_8938.jpg
Views:	252
Size:	58.3 KB
ID:	43983  
Reply

Posting Rules