Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 13-08-2006, 01:27   #1
BGO
TurbopropFlyer

Default Monarch...

Jeg trodde at Monarch Airways var et bra flyselskap, men på årets sommerferie fikk det seg en ripe i lakken. Jeg ble litt skuffet når jeg fikk se flyet vi skulle fly med en; 767. Jeg hadde forventet meg endelig å få prøve A330 men dengang ei. Både tur og retur var flere timer forsinket, henholdsvis 2 og 4 timer. På utreisen fra London til Mombasa fikk vi seter rett forran nødutgangen og på returen helt bakerst i kabinen, tilsammen blir det 18 timer i et sete man ikke kan legge bakover. Men alt dette kan jo hende selv om jeg hadde reist med det beste selskap i verden. Det som gjør at jeg reagerte var standerden ombord. Flyet var etter min mening ikke godt nok rengjort. Oppå armlenet skulle det være et skummgummi (eller noe lignende) belegg for å gjøre det behagelig å lene seg på. Dette var revet bort på flere av setene. Et par som satt to seterader forran oss fikk ikke av leselampen over seg og de spurte besetningen men de kunne ikke hjelpe, så de satt hele natten med skarpt lys rett på seg. På returen virket ikke uttaket for høretelefonene så in-flight underholdningen var jo ikke så mye å skryte av for vår del. Og til slutt denne lufte ventilen over hode mitt som ikke kunne justeres på noen måte fordi det manglet en del. Til å begynne med synest jeg det blåste litt lite, det var nemlig veldig varmt i Mombasa, men etter å ha flydd et par timer ble det forferdelig kaldt, men det var svært lite jeg kunne gjøre med, annet enn å tulle meg inn i teppe jeg hadde fått.
Vi hadde samme flyet begge veier så jeg håper for Monarch sin del at dette ikke er standard på resten av flåten.
Old 13-08-2006, 01:45   #2
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default Re: Monarch...

Visste ikke engang at Monarch hadde 767, saa jeg gjorde et lite dypdykk ... slikkelig gammel arbeidshest, dette ja .....

28865 657 21.04.97 G-DIMB Airtours Int 28.04.97 31KER
Garuda lsd 12.01.02 frdMAN-->SHJ with tit&logo td
Airtours Int ret 26.03.02
MyTravel AW nn 01.05.02
Garuda Indonesian AW lsd 05.01.03 frd-->SOC for Hadj td
MyTravel AW ret 16.03.03
Garuda Indonesian AW lsd 26.12.03
MyTravel AW ret 08.03.04 arrLTN td
Garuda Indonesian AW lsd 13.12.04
MyTravel AW ret 24.02.05 arrMAN td
Monarch AL 28.04.05 C sFZO fcs & webtit td
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2006, 11:19   #3
OJB
ScanFlyer Rusty

Joda, jeg kan bekrefte at Monarch sitt flyrenhold ikke er som andres. De har forholdsvis høy utnyttelse av flyene sine , spesielt i sommersesongen.
Vi leide ut vår B737-33A G-BNXW (LN-NOR) , Norway Airlines ,fra oktober 1987 til november 1988 til Monarch. I sommersesongen greide Monarch 3 slynger i døgnet fra Luton til PMI.
Renholdet ble ikke prioritert , men det gjorde utnyttelse av maskinen. Det samme skjedde med deres egne maskiner.
"Renhold" ble foretatt hver gang kjerra kom i retur til Luton. Avgående kabinbesetning begynte å rydde bak i maskinen og jobbet seg fremover. Det nye manskapet begynte å rydde foran og gikk bakover til de møtte avgående manskap. Det var alt. Intet renhold fra renholdsselskap.
Flyet så ut som en "dass" innvendig når leieperioden gikk mot slutten selv om det var nytt fra Boeing 7 oktober 1987. Vi forlangte skikkelig rengjøring av kabinen innen vi aksepterte kjerra i retur til egen operasjon.
Engelskmenn er ikke spesielt renslige av seg etter min mening.Det synes.
OJB is online now   Reply With Quote
Old 13-08-2006, 12:10   #4
intransfer
ScanFlyer Blue

Monarch er jo ikke avhengig av fornøyde passasjerer. Men ikke skyld på 767'en, den er god eller dårlig avhengig av hvem som opererer den. Har hatt mine beste flyturer i 767.
intransfer is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2006, 14:05   #5
Jens W
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally posted by intransfer

Monarch er jo ikke avhengig av fornøyde passasjerer.
Joda, Monarch og alle andre charterselskaper er nok ganske avhenginge av fornøyde passasjerer de.
Med veldig misfornøyde passasjerer, så kan charteroperatørene tape på det, og dermed se segt nødt til å bruke andre selskaper til sine flyvninger.
Jens W is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2006, 14:19   #6
Dag Johnsen
ScanFlyer Gold

Dag Johnsen's Avatar

Heisann BGO
Quote:
Monarch...bør kvitte seg med 767'en sin
Hva med å fikse de flyene de har...

Man kjøper som regel ikke en ny bil selv om askebegeret er fullt...

Dag

Old 13-08-2006, 14:55   #7
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally posted by intransfer

Monarch er jo ikke avhengig av fornøyde passasjerer. Men ikke skyld på 767'en, den er god eller dårlig avhengig av hvem som opererer den. Har hatt mine beste flyturer i 767.
Jeg også, og planlegger mange fler på UAs 767!
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2006, 15:01   #8
BGO
TurbopropFlyer

Quote:
Originally posted by Dag Johnsen

Heisann BGO
Quote:
Monarch...bør kvitte seg med 767'en sin
Hva med å fikse de flyene de har...

Man kjøper som regel ikke en ny bil selv om askebegeret er fullt...

Dag
Hehe
Nei det er sandt, men jeg forsto det slik at det var en uønsket reserveløsning å ta denne maskinen inn i flåten pga. vanskligheter med å få tak i en A330 som vist var førstevalget. Dessuten begynner vel denne maskinen å dra litt på årene og så var det ikke bare fulle askebeger jeg reagerte på.

Posting Rules