![]() |
|
![]() |
#1 |
TurbopropFlyer
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen
Posts: 545
|
![]()
Jeg trodde at Monarch Airways var et bra flyselskap, men på årets sommerferie fikk det seg en ripe i lakken. Jeg ble litt skuffet når jeg fikk se flyet vi skulle fly med en; 767. Jeg hadde forventet meg endelig å få prøve A330 men dengang ei. Både tur og retur var flere timer forsinket, henholdsvis 2 og 4 timer. På utreisen fra London til Mombasa fikk vi seter rett forran nødutgangen og på returen helt bakerst i kabinen, tilsammen blir det 18 timer i et sete man ikke kan legge bakover. Men alt dette kan jo hende selv om jeg hadde reist med det beste selskap i verden. Det som gjør at jeg reagerte var standerden ombord. Flyet var etter min mening ikke godt nok rengjort. Oppå armlenet skulle det være et skummgummi (eller noe lignende) belegg for å gjøre det behagelig å lene seg på. Dette var revet bort på flere av setene. Et par som satt to seterader forran oss fikk ikke av leselampen over seg og de spurte besetningen men de kunne ikke hjelpe, så de satt hele natten med skarpt lys rett på seg. På returen virket ikke uttaket for høretelefonene så in-flight underholdningen var jo ikke så mye å skryte av for vår del. Og til slutt denne lufte ventilen over hode mitt som ikke kunne justeres på noen måte fordi det manglet en del. Til å begynne med synest jeg det blåste litt lite, det var nemlig veldig varmt i Mombasa, men etter å ha flydd et par timer ble det forferdelig kaldt, men det var svært lite jeg kunne gjøre med, annet enn å tulle meg inn i teppe jeg hadde fått.
Vi hadde samme flyet begge veier så jeg håper for Monarch sin del at dette ikke er standard på resten av flåten.
__________________
[url=http://www.ringlogistics.no/]Ring Logistics[/url] |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,419
|
![]()
Visste ikke engang at Monarch hadde 767, saa jeg gjorde et lite dypdykk ... slikkelig gammel arbeidshest, dette ja .....
![]() 28865 657 21.04.97 G-DIMB Airtours Int 28.04.97 31KER Garuda lsd 12.01.02 frdMAN-->SHJ with tit&logo td Airtours Int ret 26.03.02 MyTravel AW nn 01.05.02 Garuda Indonesian AW lsd 05.01.03 frd-->SOC for Hadj td MyTravel AW ret 16.03.03 Garuda Indonesian AW lsd 26.12.03 MyTravel AW ret 08.03.04 arrLTN td Garuda Indonesian AW lsd 13.12.04 MyTravel AW ret 24.02.05 arrMAN td Monarch AL 28.04.05 C sFZO fcs & webtit td |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,565
|
![]()
Joda, jeg kan bekrefte at Monarch sitt flyrenhold ikke er som andres. De har forholdsvis høy utnyttelse av flyene sine , spesielt i sommersesongen.
Vi leide ut vår B737-33A G-BNXW (LN-NOR) , Norway Airlines ,fra oktober 1987 til november 1988 til Monarch. I sommersesongen greide Monarch 3 slynger i døgnet fra Luton til PMI. Renholdet ble ikke prioritert , men det gjorde utnyttelse av maskinen. Det samme skjedde med deres egne maskiner. "Renhold" ble foretatt hver gang kjerra kom i retur til Luton. Avgående kabinbesetning begynte å rydde bak i maskinen og jobbet seg fremover. Det nye manskapet begynte å rydde foran og gikk bakover til de møtte avgående manskap. Det var alt. Intet renhold fra renholdsselskap. Flyet så ut som en "dass" innvendig når leieperioden gikk mot slutten selv om det var nytt fra Boeing 7 oktober 1987. Vi forlangte skikkelig rengjøring av kabinen innen vi aksepterte kjerra i retur til egen operasjon. Engelskmenn er ikke spesielt renslige av seg etter min mening.Det synes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 391
|
![]()
Monarch er jo ikke avhengig av fornøyde passasjerer. Men ikke skyld på 767'en, den er god eller dårlig avhengig av hvem som opererer den. Har hatt mine beste flyturer i 767.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]() Quote:
Med veldig misfornøyde passasjerer, så kan charteroperatørene tape på det, og dermed se segt nødt til å bruke andre selskaper til sine flyvninger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
Heisann BGO
Quote:
![]() Man kjøper som regel ikke en ny bil selv om askebegeret er fullt... ![]() Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
TurbopropFlyer
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen
Posts: 545
|
![]() Quote:
Nei det er sandt, men jeg forsto det slik at det var en uønsket reserveløsning å ta denne maskinen inn i flåten pga. vanskligheter med å få tak i en A330 som vist var førstevalget. Dessuten begynner vel denne maskinen å dra litt på årene og så var det ikke bare fulle askebeger jeg reagerte på.
__________________
[url=http://www.ringlogistics.no/]Ring Logistics[/url] |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
EVE Monarch A320 | LN-MOW | Spotteralerts | 0 | 16-02-2014 16:20 |
Monarch på Evenes | raider66 | Småprat | 11 | 10-01-2014 16:13 |
OSL Monarch 757 14.12 | LN-MOW | Spotteralerts | 5 | 15-12-2012 00:27 |
Monarch +++ på Fredag | putzmeister | Bilder & foto | 12 | 30-03-2010 23:49 |
Monarch logojet | SK931 | Flyforum | 8 | 07-05-2007 08:19 |