![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hoi fra vestkanten!
Får ikke sove, selv med gamle repriser på nrk.no. Har prøvd med øl, vin, pizza og noen mer pikante øvelser. Det haster egentlig litt, for en god kolega tar ut sin permisjon idag. Drar over tenna igjen og prøver på nytt. Smekker onsdag til dere alle ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Glad onsdag:-) Dagen fylles opp med kundemøter fra tidlig morgen til sent på kveld...men kunder skal man jo bare være glad for og i. Ha en flott onsdag!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Aviator Extraordinaire
|
![]()
Onsdag nå ja.
Litt ubehagelig, skal i retten i morra. Saksøkte en tosk som kjørte på bilen min for 2 år siden. Vant saken for han møtte ikke opp i retten i Mai. Nå vil han plutselig få dommen "overturned". Har skranglet sammen bevis og vitner samt god advokat på min side, vinner sikkert, men ubehagelig. Motparten er neger og sier at hun som tok imot stemning for retten er svigersøster og tilbakestående med lav IQ så hun skjønte ikke hva det dreide seg om. Derfor må dommen snues. Min part som leverte stemning sa at hun snakket bra engelsk, stilte spørsmål og godtok stemning for retten. Aldri kjedelig i koloniene nei. Vinner jeg saken igjen så kommer det beskjed her i morra den dag.
![]() |
#4 |
Tomleskolt
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
Hoy hoy fra Sola. Her er hverdagen tilbake. Det styres med å sette seg inn i både nye oppgaver og ansvarsområde, men heldigvis er det fortsatt tid til litt andre ting. I morgen blir det lynvisitt til Bergen. Hadde da tenkt å til tuske meg en kvalitets lunsj hos opphavet, men de er visstnok på tur hit
![]() Ha en suuper dag ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Mornings fra T-banen, som for anledningen trikken er byttet ut med. Her skal jeg på kurs i tre dager for å lære hva foretaket egentlig driver med. Visstnok er ikke det excel og power point
![]() Regnet har også gitt seg, og i grunn praktisk at det regner om natten. Så får man se hvordan det går med de ymse annonsene mine på Finn, etter at en liten ommøblering og rydding har skapt et lite overskudd av møbler. Ha en fin dag |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]()
Hei fra en regnvåt Oslo - i natt har vi fått vår dose igjen med vann fra "Oven" - nå er det nok med vann til magasinene - nå kan ikke noen klage for lite vann i bassengene - strømmen bør bli på 1/2 pris
![]() Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
God morgen fra toget. Telefonmøter til sent igår kveld. Nå er det på'n igjen med kontordag.
Ingen store planer i dag Ha en fin en.
![]() |
#8 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
![]() G'morgen, ja .. Koloniene? Ja, det er vel mer passende enn noen gang. Kan noen gjeninnsette dronninga og avsette han grevlinghue med blingkomplekset snarest? Snart igang med arbeidsdagen. Etter en måned med Spotify begynner jeg å bli skikkelig glad i den. 'Daily Mix' begynner å kjenne meg og den er blitt en uunnværlig kontorkamerat. Kona kommer hjem fra Houston i kveld, så da blir det slutt på freden i huset også .. ![]() Men nå ... KAFFE !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Ununoctium
|
![]()
Dævven... innså nettopp at om man er frekk nok kan du gi blaffen i å betale på kollektivt i Oslo.
En fyr som ble tatt i kontroll nå nektet bare å si noe. Slo av tlf og sa den var tom for batteri. Nektet for å ha legitimasjon og oppga en Donald Duck adresse mens han trakk på skuldrene og ga blaffen. Krøllet så sammen fakturaen og kastet den når han fikk den. En fyr som ellers så helt normal ut. Arbeidsklær med firmalogo på og greier. Tydeligvis er det ingen sanksjonsmuligheter for kontrollører. Har ikke slått meg før...
![]() |
#10 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
Blir nok feiring med sterke drikker og pene damer. Skjønt man vet ikke hva utfallet blir. Liten fillesak som skulle vært ute av verden for lenge siden men syndebukken nekter skyld og derfor nekter å betale. Vi får se i ettermiddag hvordan det går..
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Ununoctium
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
|
![]()
Døh - han der RTP har fløyet i Alaska, så han er kjent med mygg som spiser Lillestrøm-mygg til kveldsmat.
![]() Sier han som pleide å gjemme seg under vingen på Tristaren som alltid lekket litt fuel. Mygg liker ikke jetfuel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
Dom var ikke noe å spøke med, men man hadde sko, strømper, langbukser og lang-ermet skjorter så man var ikke så utsatt. Husker engan da jeg fløy inntil en liten fjert stripe, enten var det Cinnebar Creek, eller Canyon Creek, små striper ved miner. Grus og gress og noen eskiomo kjærringer som driver minen over sommeren. Fløy dem inn på våren med mat og utstyr og ganske overlastet. Midt inne i fjellheimen, langt fra allfarvei. Ante ikke hvordan jeg fant frem, men tror eskimoene visste veien ved å peke ut i terrenget. Husker første gang, da pekte dem på en banan og sa at dette er flyplassen. Jeg sirklet bananen i lav høyde, og Joda, det var visst en slags stripe, men overgrodd med gress og den var bøyd og gikk oppover. Kom inn på finale veldig lavt og veldig sakte og hadde føttene godt trampet på bremsene før landing. Hovedhjulene dro seg godt inn i grusen mens det sprutet stein og grus inn i hale partiet og vi stoppet på hundre meter. Det visste seg at stripa var på 900 fot, eller 300 meter. De først hundre meteren var grus, resten var gress. Gresset var 1 meter høyt. Brukte propellen som gressklipper for å taxe til den andre enden av stripa. Cessna 207. Lastet av alt utstyr og tok av skjorta, satte meg på halen og fikk litt sol på skrotten. Fikk litt mygg, men ikke så værst oppe i fjellheimen. Tok av i nedover bakke med gress som sprutet grønt over alle vinduene. Bra man var ung og dristig på den tiden, hadde vært for feig idag til å sette ut på slike turer.
![]() |
![]() |
#14 |
Aviator Extraordinaire
|
![]()
Dette var flyene man brukte i Alaska, C-207
![]() |
#15 |
Aviator Extraordinaire
|
![]()
Med stor cabin er de lett å overlaste.
Dog bra arbeidshest. 300 HK og ganske bra short Field. C-206 er litt bedre og C-185 mye bedre for hårete Bush operasjoner, men C-207 var den som tjente penger til eiere og mannskap. Fikk over 1000 timer på de. Mye enklere å fly en 757 fra MIA til SJU enn en C-207 i bushen med ising og overlast. ![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
God midt i arbeidsuken, det er Onsdag | Gunnar | Flyforum | 18 | 26-07-2018 21:13 |
Litt fra hverdagen i grønt.. | Northrider | Bilder & foto | 10 | 12-04-2013 15:57 |
Ett lyspunkt i hverdagen! | BU595 | Flyforum | 6 | 15-10-2008 16:19 |
Sprit opp hverdagen. | BU9001/V2.0 | Flyforum | 0 | 27-12-2007 23:56 |