![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
http://www.dn.no/forsiden/politikkSamfunn/article849311.ece
Stakkars han som proever aa gjemme en pocketbok under skjorta .... :viking |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() At være cabin crew paa USA flyvninger de naeste par dage kan blive en underlig oplevelse. Boarding vil blive let, men jeg kan godt faa oeje paa, at mange vil blive desperate naar de ikke kan bruge deres laptop osv osv --- Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Herregud, nå må disse paranoide tullingene på andre siden av dammen snart roe seg ned..
Hva blir neste? Forbud mot klær? Aldri godt å si hva noen har gjemt i sokken.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Blir vel forbud mot og reise dit til slutt, for og være på den sikre siden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
|
![]()
Jeg tror ikke dette vil vare lenge. Man vil vise handleevne og at man gjoer noe for aa sikre seg mot at det ikke er flere der ute som samarbeidet med de arresterte. Saa dette er ogsaa litt for 'show'.
Om noen dager vil man lette paa haandbagasjebestemmelsene, men det er ikke usannsynlig at det ikke lenger blir tillatt aa ta med drikke gjennom security. Tannpasta og toalettsaker blir vanskeligere aa haandheve, saa jeg tipper at man snart igjen vil faa ta med seg 'gjenstander som passer i en normal toalettveske' eller noe slik ... Paranoid? Nei, naar man avsloerer planer som dette har man rett til aa vaere litt forsiktig mens man analyserer situasjonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Får man ta med lommeboka si da
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Kanskje begynne å investere i selskaper som driver med in-flight-entertainment? Det ville ihvertfall bli kjipt for boeings connexion dette, men kanskje selskapene vil investere i laptoper for utlån?
![]() |
#8 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Litt skummelt dette med flytende sprengstoff da. Som ifølge kemikere verken er vanskelig å lage, eller lett å oppdage i sikkerhetskontrollen.
Men man behøver vel ikke nødvendig vis lage sprengstoff engang. Hva om noen terrorister har med et par 7-up flasker hver seg, med bensin istede for 7-up. Jeg har hatt brus med meg gjennom sikkerhetskontrollen mange ganger, men aldri blitt sjekket hva som er oppi flasken. IMM
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Synes disse tiltakene er kjempebra!!! Støttes 100%...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banned
|
![]() Quote:
Mange kritiserer amerikanerne for å overdrive, men det er et faktum at de ikke har hatt ett eneste terrorangrep på amerikansk jord etter 11. september. Hvis de ikke hadde gjort noe som helst med sikkerheten ville nok situasjonen vært en annen. Og det er vel nettopp på grunn av amerikanernes høye sikkerhetsnivå at terrorister nå heller planlegger å kapre fly som er på vei til USA fra andre steder i verden. Derfor er det viktig å være ekstra på vakt nettopp på de flightene...f.eks OSL-EWR! Vi er ikke "immune" mot terror selv om vi er norske, hvis noen skulle tro det. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hjelp, nå blir det eldorado for bagasjetyver...
![]() Tror ikke folk vil sjekke inn verdisaker hvis de ikke har noe garanti for at det kommer fram ... Og Taxfree bransjen kan jo bare legge ned (heldig for OSL som har på ankomst). |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Nå er det vel ikke snakk om varige endringer - så tax-free som jo ikke er et verdensomspennende tilbud vil nok fortsatt bestå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
For å være totalt politisk ukorrekt så trengs det bare forbys en ting ombord og bortimot all terrorfare ville vært eliminert...........egentlig blir jeg bare mer og mer oppgitt...
edit: tok bort noe jeg jeg skrev ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Ute på tur
|
![]()
Som je gskrev i et annet forum i natt, men en prosjon ironi, dette med innsjekket baggasje og at det er ingenting som ikke skal sjekkes inn er jo helt greitt at flyselskapene insisterer på. Jeg synes det er en fin ide, så fort flyselsapene kan hoste opp tre enkle ting:
- Et lite stykke papir på at de faktisk stiller seg ansvarlig for erstatninger for skadde og mistede ting som laptopper, DLSR'er og linser og alt annet mindre som vanlige forsikringsselskaper ikke vil røre i med tang om det er sjekket inn. - En troverden forklaring på at de i dagens miljø med hastverk og 20 mins turnaround kan behandle verdifull baggasje med slikehansker. - En garanti for sporing og utlevering av baggasje for de so reiser på dyre billetter og ikke gidder stå å vente i oppunder timen på Heathrow og vente på baggasje bare fordi de skala i møte en dag. Tre enkelte ting. Jeg venter ikke i spenning. ![]() -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Det skjer vel det samme som tidligere. Dvs tingene går tilbake til en mer normalt situasjon om ikke så alt for lang tid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Ingen håndbagasje og ingen klær! Det kunne jo blitt en morsom flytur. Kunne man kalle et slikt flyselskap for Nudist Air?
![]() BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Flyklapper
|
![]()
Calm down, people. Ting vil nok gaa tilbake mot normalt over helgen. Som jeg nevnte hoeyere opp, flaskefor vil muligens fortsatt bli forbudt selv om det skal bli umulig aa haandheve med mindre man sjekker folk ved utgangen. Det er jo salg av drikke innenfor security ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Uten leketøy blir det hardt å holde ut 9 timer uten sprit :-D |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ingen Kims - ingen kos ELLER ingen Romjul ingen QUIZ | LN-KOG | Flyforum | 10 | 01-01-2012 23:10 |
Ingen SAS fly til USA 25 og 26 nov | Bizflyer | Reiseforum | 1 | 23-10-2009 11:17 |
A.net - ingen ende paa problemene? | LN-MOW | Flyforum | 4 | 22-10-2007 19:51 |
ingen lightere O/B i USA | tosfreight | Flyforum | 10 | 16-04-2005 03:04 |
USA Today paa jordomflyvning | LN-MOW | Flyforum | 0 | 22-02-2005 04:33 |