![]() |
|
![]() |
#1 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]()
Jeg ser at en del av mine flyvninger i august med SAS betjenes av CityJet og mitt spørsmål er om Crewet er Norske eller om de bemannes av av egen base for CityJet sine Irske ansatte ?
Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
Dei er vel ofte finske? Tidl Blue1 osv. Har ikkje reist veldig ofte med dei, men det har aldri vore norsk crew som eg har fått med meg du gangane.
![]() |
#3 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Har reist svært ofte med dem, og ikke noen norske nei.
Estere, svensker, finske for det meste. Har alltid vært én ombord som har snakket "skandinavisk", ellers går det for det meste på engelsk. Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Sikkerhetsdemonstrasjon og andre standardbeskjeder er som regel forhåndsinnspilt på norsk (når de flyr norsk innenriks i hvertfall). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
När jag var ute och flög GOT-ARN med WX i november var det en svensk kabinchef och en balt som sades kunna prata norska enligt SAS kundtjänst. Vettesjutton om det var fallet, hon förstod inte vad mjölk var för något...
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Däremot kan ju personalen vara finnar som lärt sig svenska - eller finländare som har svenska som modersmål, och då talar svenska (östsvenskt mål). Speciellt bland finländare med svenska som modersmål, är det här viktiga saker att hålla reda på. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva er teknisk nytt på SAS / Cityjet sine nye CRJ900 ? | ENZV | Flyteknisk forum | 1 | 01-06-2017 12:31 |
SAS sælger Cimber og 11 CRJ900 til Cityjet | KHANSEN | Flyforum | 12 | 21-04-2017 09:00 |
SAS Modell til salgs | Tarzan | Samlerhjørnet | 0 | 21-08-2015 16:58 |
SAS samleobjekter til salgs | L1011-500 | Samlerhjørnet | 6 | 28-10-2011 21:11 |
SAS og BBJ til salgs. | Robin882 | Samlerhjørnet | 5 | 09-01-2011 23:05 |