![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Hatten af for ham....
På a.net florerer en historie om en meget ung Norwegian pilot...19 år...og er der noget galt i det ?...nej slet ikke...Når andre købte biler eller var i byen , ja så studerede han og brugte tiden på flytimer.. Norwegian satte ham og med faderen hans, som er trænings kaptain... Selvfølgelig lidt PR for dem,,,men helt ok...ham letter jeg på hatten for...meget store ambitioner...ikke noget forkert i det... http://www.airliners.net/forum/viewt...?f=3&t=1365945 Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
Posts: 853
|
![]()
Jeg synes det er stilig at selskapene slipper til unge folk også. Det er godt å se at etterspørsel har gått opp en del de siste årene.
Et litt mer ekstremt tilfelle fra EasyJet: Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]() Quote:
Gjennom årene dukker det ofte opp slike overskrifter, men må taes med en klype salt. Har selv flydd med folk som var blitt DC-9 Captain 23 år gammel, en annen DC-8 Captain som 25 åring, etc. Starter man tidlig og er heldig, så er det stort sett bare aldersgrensen på flysertifikatet som stopper folk fra å ta tittelen.
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man I have chalked up many a mile..." www.odincharters.com www.susanhanssen.com |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,639
|
![]()
Mere skeptisk til å ha far/sønn, gifte par osv. i cockpit ift. konflikter. Er flere selskap som har dette regulert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,619
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,775
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2014
Posts: 132
|
![]()
Det er fullt mulig for en dyktig og flittig person å skaffe seg de nødvendige papirene i meget ung alder.
Men man lærer som kjent mest av sine feil, og det har han ikke hatt anledning til å gjøre ennå. Det kommer å ta noen tusen timer, så han har langt igjen. Personlig foretrekker jeg at denne læringsprosessen skjer under omstendigheter der konsekvensene av (uunngåelige) tabber er mindre dramatiske enn i en 737. Vi ser helst at bussjåføren vår ikke først fikk lappen i går, ikke sant? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2008
Location: Ved en fjord i Norge
Posts: 97
|
![]()
46 år igjen til pensjon, 46x900 timer= 41400 timer. Rekker vel muligvis å bli litt lei før den tid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]() Quote:
Poenget er å fly minst mulig og få betalt mest mulig. Sitte hjemme-reserve og få betalt 76 fly timer er min spesialitet. Vet ikke om det er lignede systemer i Europa, men skulle tro de har flygere på stand-by eller reserve vakt i tilfelle sykdom, forsinkelser og slikt. Da slipper man å fly 900 timer i året, 300 - 400 er mere enn nok og man blir ikke lei så fort.
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man I have chalked up many a mile..." www.odincharters.com www.susanhanssen.com |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,469
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2016
Posts: 366
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Location: home
Posts: 495
|
![]()
Latterlig å bruke faren som Line-trainer for sin egen sønn.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]() Quote:
Fult lovlig så hvorfor ikke? Selv har jeg delt cockpit med min beste venn og med min verste fiende, man legger dog følelsene på hylla og gjør jobben sin. Hadde sønnen vært helt udugelig så kunne faren mistet jobben på å skrive under at han var klar til å fly på "linja". Tror ikke det er noe negativt med dette.
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man I have chalked up many a mile..." www.odincharters.com www.susanhanssen.com |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]() Quote:
Det er ikke alle sønner som har et dårlig forhold til sin far - eller omvendt...
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Location: home
Posts: 495
|
![]()
Uansett hvor profesjonell faren er, så vil han uansett aldri kunne være helt nøytral i en slik situasjon når ham skal vurdere sønnens egenskaper. Det er jo en grunn til at flere selskaper i det lengste prøver å unngå slike pairings.
Ta et muligens søkt eksempel: Far får et illebefinnende i Cockpit, vil den da 19 år gamle gutten holde hodet kaldt og være en profesjonell pilot eller vil han bare tenke på at kapteinen faktisk er pappa? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,469
|
![]() Quote:
På en vanlig arbeidsdag derimot, ser jeg det som relativt problemfritt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
For ung for moped, gammel nok for fly | Discus | General Aviation og sjøfly | 1 | 28-10-2010 22:56 |
Gammel møter ung | LN-MOW | Flyforum | 2 | 17-05-2010 19:04 |
Meget Meget sjelden gjest på Tromsø i dag! | LN-KRF | Bilder & foto | 19 | 28-08-2007 22:38 |
Meget bra Norwegian | LN-KOG | Flyforum | 0 | 07-03-2006 17:37 |