![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
I dagens VG er det en halvsides sak om bagasje og overvekt... Problemstillingen oppleves vel hos de fleste selskap i disse dager hvor vi er så glade for å fly billig men betale for alt ekstra...
Denne gangen er det Norwegian som får passet sitt påskrevet over at en person som ikke har håndbagsje men sjekker inn alt (total vekt 25 kilo) måtte betale NOK 200 ekstra. Hadde han tatt ut 5 kilo og tatt det med ombord hadde han sluppet gebyret...men det sa visst ikke innsjekkingspersonalet noe om... Med så lave priser som det nå er så skjønner jeg at inntektene må komme fra andre steder...dette bør også beregnes når man planlegger neste tur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
..Alt som blir lagt i belly er flyselskapet sitt ansvar. Forsikring, fuel og selvfølgelig fortjeneste....Er så lei pax som klager over dårlig service fordi det plutselig koster for overvekt. Alle tar det som selvfølge at man kan ta med seg ekstra. "Hvorfor tror du det står 20 kg i billetten din. For å pynte på papiret?" sier jeg da...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
www.lch78.net
|
![]()
og som det stod helt nederst i artikkelen (og som EB unnlot å nevne) så praktiserer SAS Braathens det samme.. Har du bagasje som veier 25kg som du skal sjekke inn, på en rabattbillett med 20kg som grense, så betaler du overvekt for 5kg, selvom du ikke har håndbagasje..
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
www.lch78.net
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Hilsen, Laurenz |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Spørsmålet er hvor langt flyselskapet skal tenke for de reisende. Hvor dum kan en bli? Nå må snart de reisen begynne å tenke selv.
Og som nevn.t..glemte EB å fortelle at SAS Braathens følger akkurat de samme reglene. Agurgtid....zzzz |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Gjesp.... journalister skulle bli tvunget til å ta bussen om sommern
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Sorry... skrev ikke SAS Braathens men skrev "de fleste" selskaper. har opplevd dette med Lufthansa, SAS Intercont, Southwest, Ted og Frontier. Men det er kun på Southwest jeg har endt opp med å betale overvekt. De andre har enten frafalt kravet, latt meg pakke om eller som Lufthansa booket meg om for å hjelpe til ved overbooking og jeg slapp gebyret.
Det går vel forøvrig frem av innlegget at jeg ikke er på passasjerens side i denne saken. Stå på Norwegian - ta betalt der dere kan!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Escaping the blue box
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
De gangene jeg har opplevd å måtte betale overvekt har alle både SAS og KLM (de somjeg har måttet betale ekstra med) lagt sammen håndbagasjen og bagasjen som skulle sendes, så trukket fra 10kg i "goodwill" og latt meg betale av det som er over dette igjen.
Dvs jeg kunne ha med 20kg bagsje + 8 kg håndbagsje + 10kg i "goodwill", dvs jeg betalte kun overvekt av det over 38kg.....men jeg har også opplevd at BA lot meg sjekke inn 46kg + håndbagasje ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Har opplevd at en medpassasjer fikk sjekke inn 93 kilo en gang - 63 mer enn de 30 som stod billetten. Mannen i skranken (Vi fløy forresten WF fra Skagen til Bodø..) slo av litt her og litt der, og han slapp unna med et par hundrelapper..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Javel....ble nylig poengtert i media av SAS Braathens. Ikke kom "gråtende" om du plutselig ikke får med deg all bagasjen kostnadsfritt neste gang da..... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Sist jeg fløy med SAS hadde jeg forberedt meg på et saftig gebyr for overvekt, ettersom jeg flyttet med fly. Da jeg kom til bag drop sa de ingenting. Jeg har betalt en del ganger før med SAS når jeg har flyttet, og dette kom som en fin overraskelse. Takk SAS. Hvordan fungerer ordningen med å sende bagasje med frakt, slik at det blir billigere? Alt trenger jo ikke komme frem med en gang ofte.
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg sjekket en gang inn 100 kg ut over tillatt baggasjevekt (vi var riktignok 2 stk å dele på), og betalte kun for 10 av disse. Det var med SAS fra LHR.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Sjekk her når det gjelder å sende XBAG som frakt istedet for å betale:
http://www.trustforwarding.no/ Men man bør nok ha planlagt dette på forhånd, er nok ikke noe du får ordnet rett før avgang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
En kammerat at meg som dro fra OSL til EDI via LHR skulle egentlig ut med 3000 eller noe slikt i overvekt etter han han forsøkte å sjekke inn 67kg.....han slapp med 400kr og var kjempe fornøyd
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ingen tvil om at "alle" har historier om at dem slapp å betale....
Men nå har SAS nylig gått ut og sagt at alle skal betale om dem har overvekt, noe jeg synes er greit. Da vet en hva en har å forholde seg til. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
God service fra DY | AirbusTrond | Småprat | 5 | 16-07-2015 12:43 |
Oppgitt over bonusprogrammene | Bizflyer | Reiseforum | 6 | 10-04-2011 10:00 |
Oppgitt over Norwegians billettendringer | Glenn | Småprat | 0 | 25-03-2011 12:09 |
God service fra SGS | Trety | Flyforum | 11 | 20-11-2008 21:42 |
Via København – en ny service fra CPH | PP | Flyforum | 2 | 22-09-2006 18:13 |