![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2012
Location: TRD
Posts: 318
|
![]()
Rett før eller etter Dovre på vei sørover krysset et annet fly oss med retning øst, det som opplevdes som å være like under oss. Kan noen sjekke på FR24? Hvilket fly var det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,800
|
![]()
Ingen close call, Pakistan International Airlines (PIA) fra YYZ til LHE var 1000 fot under dere, men kan nok ha virket nærmere da det jo er et ganske stort fly - B777.
1000 fots separasjon er etter boka det.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Onkel reisende kekker
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
|
![]()
Fryktelig OT, men hvordan går du frem, for å spole frem og tilbake på FR24??
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
NorFlyer Front Row
Join Date: Jul 2006
Location: FL410
Posts: 1,204
|
![]()
Data / History ... velg flight, flyindivid el.l. da får du opp tidslinja fra avgang til landing med en drøss info. Funker best på en datamaskin eller mac, og funker dårlig på iphone eller andre smartphones
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,800
|
![]() Quote:
![]() ![]()
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Onkel reisende kekker
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
|
![]()
Takk og takk til begge to!
Fant historikken til flighten, men klarte ikke å finne ut av playback greia, før dere påpekte det for meg! :-D
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2012
Location: TRD
Posts: 318
|
![]()
Takker! Det føltes nok nærmere, kombinert med størrelsen på flyet. Jeg trodde faktisk det var en type a321 som var mye nærmere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Born to run
Join Date: Mar 2009
Location: Stavanger
Posts: 623
|
![]()
Litt artig at en SAS maskin på en så kort tur spretter høyere opp enn PIA sin long haul :-)
__________________
Grab your tickets and your suitcase, |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2006
Posts: 896
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,150
|
![]()
Litt OT, men sånne tråder som dette liker jeg. Kjekt at vi kan bistå hverandre med litt utveksling av kompetanse og problemløsning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,766
|
![]()
Minner meg om en del år tilbake, når 183 cleared to land RWY18(?) på ENZV,
og 183 landa. Var bare ikke rette 183 som landa, KL og BU hadde nemlig samme rutenr. og tårnet sin klarering gjaldt KL, men BU rakk å smette inn før med sin F-28 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
TradeAir TRD-BGO-TRD i dag | raider66 | Småprat | 5 | 23-12-2016 22:57 |
Close call på en strand i Tyskland | SKY-LIMITED | Småprat | 4 | 04-06-2014 10:01 |
Close call Il76, bruker HELE rullebanen! | LN-SEK | Flyforum | 2 | 18-02-2008 15:30 |
Close call ... | Farmer | Flyforum | 5 | 26-10-2007 13:33 |
Close call....eller | LN-FHU | Flyforum | 23 | 25-02-2005 20:43 |