![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nå kommer det et nytt tv program om OSL den 6 mars på viasatt 4. Ser litt overdramatisert ut men kanskje det er noe likevell
![]() Link til trailer. https://www.facebook.com/Viasat4Norg...4654539447740/ Last edited by Sondbjo; 19-02-2017 at 18:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Tja, man skal vel aldri forhåndsdømme, men skal man si noe ut ifra denne forsmaken ser det ut til å føye seg inn i rekken av alle disse andre flyplass-seriene der hverdagshendelser og småfeil rapporteres med James Bond musikk og krisestemning. Drama i hverdagen! Eller ikke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dette er vel den tredje serien av slaget. Den første gikk på NRK ikke lenge etter at nye OSL åpnet på slutten av 90-tallet, og den andre gikk på en eller annen lokal tv-kanal (TV Romerike?) for noen få år siden. Innholdet i begge disse seriene var, som KnutW beskriver, ganske trivielt. Det mest dramatiske var når noen bagasjetraller hadde blitt "feilparkert" foran en dør et eller annet sted
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Da er det vel fjerde, for TVNorge hadde jo også en. Med sånne spennende episoder som vi følger vaktmesteren når han skifter vask på toalettet. Den forsvant fort, men så bommet den jo på hva innhold en slik serie bør ha.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er enig at det er veeel overdramatisert slike serier, men klarer man å se forbi dette syns i hvert fall jeg at dette er interessant - å få lov å være med å se på litt mer av det som skjer på alle flyplassene man er innom.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Speedbird Concorde
|
![]()
Joda, jeg ser den. De (TV-seriene) gir jo et visst innblikk i hva som skjer bak kulissene og som publikum/passasjerene som regel ikke har noe kunnskap om. Det vi "på innsiden" kanskje reagerer negativt på er at veldig mange små og forsåvidt irrelevante ting har en stygg tendens til å bli overdramatisert og fremhevet. Men, for all del, det er sikkert mange som får se nye sider av flyplassdriften de ikke har vært klar over er en del av alle de små detaljene som må være på plass hvis alt skal funke etter planen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Et lite klipp fra en av episodene som kommer.
https://www.youtube.com/watch?v=mKP3gI_gciw
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Første episode er overstått og jeg for min del gir tommel opp og 6 på terningen. Kunne ønsket meg 1 time( 21.30-22.30 ) men lever godt med 30 minutter også. Dette overgikk mine forventninger, og følger resten av episodene opp dette så blir det bra.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Første episode er sett. Terningkast 2. Hvorfor. En tyv som stjal sjokolade til 109 kr føler jeg ikke er så veldig spennende.... :O
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Upgrade me....
|
![]()
Jeg (å kona) var nok ganske så skuffet. Mye whoop whaap baap for lite innhold. Og nesten like irriterende klipping som de første episodene av Nattarbeiderne, men på en litt annen måte.
Lite fly/kabin/reiserelatert, mye annet. Terningkast 2. Men jeg ser nok fler episoder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Upgrade me....
|
![]()
Hehe, du registrerte det du også.
Jeg skrek ut GIR DA KVINNE her hjemme ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]()
Reagerte litt på musikken, som vi følte ikke akkurat passet :P Ellers var klippingen litt irriterende, som Grensevakten i Australia, hvor man ser det samme ca. 5-6 ganger. Ellers greit å følge med på, og kommer til å se resten - er bare 22min/uke :P
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
88min/uke siden det i utgangspunktet skal gå mandag-torsdag. Ikke i kveld da, er no sportsgreier..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Feb 2013
|
![]()
Jeg ble ikke veldig imponert over første episode. Hadde håpet på mer fly-/reiserelatert stoff og ble en smule frustrert over hvor mye tid de brukte på sjokoladetjuven og bergingen av den veltede drivstoffbilen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Speedbird Concorde
|
![]()
Klipperne hadde ihvertfall ikke vært arbeidsledige! Det hoppet og spratt, og den tankbilen veltet vel en fem-seks ganger i løpet av episoden. Føyde seg vel helt greit inn blant de andre programmene i samme sjanger. Men, stadig noe nytt; stillingsbetegnelse "Tyvfanger"!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
"Helter" som løper etter butikktyver, ja dette var spennende greier. Huff. Kan virke som om de prøver å lage mest mulig action ut av ingenting og så blir det bare latterlig. Hadde mer sans for den dokumentaren der de viste litt om prestens virksomhet og vaffelsteking etc. Blir litt for mye "hylling" av vaktfolk, tollere og diverse myndigheter og så framstilles de reisende som potensielle bråkmakere, tyver eller småkriminelle hele tiden, men det er vel i tidsånden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Upgrade me....
|
![]()
Når jeg så han tolleren ble mer og mer dynka i proteinpulver så kom jeg til å tenke på "kalk" scenen på travbanen i Tomme Tønner 😂
Hadde vært hysterisk=) Forøvrig skuffet serien igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Synes serien skjemmes av en del fakta feil.
1. De kaller en A330 for en A340( SK955) 2. De kaller OSL for Oslo lufthavn Gardermoen. 3. De kaller grunnvannet under rullebanen for vann " reserver" ikke reservoar Ikke store greien kanskje men irriterende feil.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
En serie uheldige hendelser på OSL.. | Sykkelthor | TripReports | 13 | 30-01-2016 11:53 |
Liten serie fra OSL 16/7 | LN-ALX | Bilder & foto | 9 | 23-07-2011 13:17 |
Dagen serie - landing på 19L OSL | ATC-flyradar | Bilder & foto | 3 | 20-10-2007 02:16 |
Serie bilder Primera på OSL | ATC-flyradar | Bilder & foto | 10 | 18-10-2007 21:37 |
"Hello Goodbye" - ny tv-serie fra OSL | LN-BRK | Flyforum | 3 | 24-01-2007 09:42 |