![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
|
![]()
Jeg kikket nærmere på Luftfartstilsynets liste over godkjente flyselskaper og deres fly. Kan noen forklare meg hvorfor de to 737-700-typene i SAS Braathens har så veldig forskjellige totalvekter, slik det listes opp her?
![]()
__________________
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
Posts: n/a
|
![]()
Jeg tror de har forskjellig engine rating..
BU's -700 har 2 forskjellige MTOW, de hadde vel 3.....De som forsvant, TUB,TUC,TUE,TUG hadde lav MTOW, og dermed også kortere rekkevidde. Det blir vel gjort for å spare penger, da man betaler avgifter basert på MTOW. Samme med -500 til BU, de hadde 3 forskjellige MTOW Ca 52 ton ca 57 ton ca 60 ton Alt har med avgifter å gjøre, men flåten blir jo litt mer låst da |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]()
Ja, som sagt hänger det mycket ihop med avgifter. Exempelvis hade Linjeflyg i -500 flottan 3 olika "maxvikter", c:a 54 ton, 57 ton och 60 ton. Ingen anledning att flyga omkring med 60 ton som publicerad maxvikt om maskinen i princip bara flög 45-60 minuters flygningar. Strukturellt var maskinerna lika och endast en "skrivbordsändring" gjorde att man kunde göra om en maskin vid behov till exempelvis charterflygningar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Aviation200 SAS B 737-500 LN-BUG/Inflight200 SAS Braathens B 737-500 LN-BRO | Frje | Samlerhjørnet | 5 | 30-04-2015 13:17 |
Seatmap SAS-Braathens 737-500 | norrad | Flyforum | 31 | 01-10-2008 11:35 |
BRAATHENS / SAS BRAATHENS / SAS NORGE 737 | OJB | Flyforum | 4 | 30-07-2007 11:25 |
SAS Braathens Boieng 737-300 | FlightDeck | Flyforum | 2 | 19-09-2006 14:10 |
Første SAS-737 til SAS Braathens AOC | CK | Flyforum | 2 | 18-04-2005 12:33 |