![]() |
|
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Lillestrøm
Posts: 4,393
|
![]()
Jaja, kan vi håpe han rekker å åpne noen nye intercontinental ruter fra OSL før han forsvinner??
![]() Airbus 330.:-p |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 73
|
![]()
Dette her er jo supergammelt nytt. At Gunnar Reitan skulle jo formelt ta over som konstituert konsernsjef fra 1. august har vi jo visst stort sett siden JLs avgang ble annonsert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() At der eventuelt kunne komme en nordmand i spidsen for SAS er ikke ensbetydende med SAS langruter fra OSLO ---- Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Lillestrøm
Posts: 4,393
|
![]() Quote:
Men vi kan jo håpe på det ihvertfall. ![]() Airbus 330.:-p |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,992
|
![]()
Det er andre ting SAS burde prioritere fremfor langruter fra Oslo. Skulle de få inn noen ekstra fly bør disse først og fremst settes inn fra CPH og ARN der behovet er størst for IC kapasitet med akseptabel yield
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
Dette var jo lite nytt.....
SAS kommer nok ikke til å satse på langruter fra OSL. Har dem ikke gjort det til nå, så skal det vle mye til før det skjer....og enda mindre er sjansen når dem oppretter nye ruter fra ARN og CPH. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Tror det er viktigere å sørge for at det finnes nok materiell til å drive de rutene som allerede er der.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: ENAN
Posts: 1,323
|
![]()
Norsk Innenlands har tjent penger og subsidierer de andre.
Hele consortie-begrepet er pr dags dato i dass. Intercont - høh! Beste er å skille landene fra hverandre og gå som Finnair/Icelandair. Times change. SAS kan'ke gjøre som i siste 30-40 år. Utvikling! Sooorryyyy. ![]()
__________________
Intet er som musikken fra en stor stjernemotor... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Det var akkurat dette noen nettopp forsvant ut av butikken på dagen her for litt siden over, så det skjer nok ikke noe i retning av at de høye herrer gir fra seg makt.
![]() -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 73
|
![]() Quote:
Den underliggende trenden fra de foregående tre kvartalene er at det begynner å gå så det spruter i Sverige, Danmark og for SAS Intercont. Her har man begynt å få kontroll på både kostnader og inntekter. Mens i Norge derimot later det til at det går motsatt vei. Integreringen av Braathens inn i SAS har kostet enormt mye. Det er kun én årsak til at det har gått godt i Norge, og det er en langt enklere og mer oversiktlig konkurransesituasjon. Kostnadene ligger høyere enn i SE, DK og IC, mens Norwegian begynner å presse inntektene mer og mer her på berget. Det blir veldig spennende å se om disse trendene fortsetter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tidligere SAS sjef tar over som sjef i NSB persontog | spitfire | Flyforum | 3 | 12-12-2007 16:41 |
Ny sjef til SAS.IC | sail4fun | Flyforum | 11 | 20-11-2007 20:12 |
Ny Delta sjef - ex NW sjef ble Deltas nye CEO | Tommy777 | Flyforum | 2 | 22-08-2007 15:50 |
Ny sjef for SGS Norge på plass | CK | Flyforum | 4 | 22-12-2006 01:50 |