![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Etter et rikt antall "near miss"-hendelser, kolliderte et LAM B737 i går med en drone under innflygning til Tete. Heldigvis gikk det relativt bra, men vi er vel tilnærmet garantert mer av dette.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Siste nytt i denne saken nå er at snuten skal ha blitt deformert av lufttrykket grunnet feil montering...i følge lokale luftfartsmyndigheter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Litt pussig at det skulle gjøre seg bemerkbart først på innflygningen hvor belastningen ikke burde være så stor?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Nja, snuta er vel som oftest foran trykkskottet, uten at jeg vet om dette gjelder 737. Hvis dette har tettet seg på noen måte under nedstigningen fra en tilstand av likt trykk, så vil belastningen øke jo lenger ned man kommer (jfr: åpne en vannflaske på level og se hvordan den ser ut etter landing.) Om det er mulig å få til det jeg skisserer får dere med typespesifikk kunnskap komme med innspill på. Er det snakk om en drone, så er det iallfall skikkelig bad! Er det ikke det, så får teknikerne ta seg et dykk i manualene sine og lære litt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
|
![]()
Joda, radardomen er foran trykkskottet, altså utenfor trykkområdet. Så jeg forstår hva de mener om at den har kollapset på grunn av undertrykk dersom ventilasjon har blitt tettet mens flyet var på cruise level.
Men: Jeg har skiftet et antall av disse opp gjennom årene, og sjekk av eventuelle ventiler har aldri vært tema. Jeg har akkurat lest gjennom det som står i Maintenance Manual om denne, og noe slikt er ikke nevnt i det hele tatt, hverken i beskrivelsen eller prosedyren for skifte. Så å umiddelbart legge skylden på teknikerne i Sør-Afrika som visstnok installerte den er mer enn tvilsomt. Og når det berettes om droner operert av gruveselskap i nærheten heller jeg vel egentlig til den første teorien. Man kan jo se for seg at "noen" har gitt beskjed om at "noen andre" ikke skal trøs på tærne.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Osapanga chipongwe
|
![]() ![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har den truffet en drone så har de gjort en god jobb med å male bort alle spor etterpå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøefly nær krasj med drone på vei inn til Flesland | C130 | Flyforum | 1 | 26-04-2016 22:12 |
MEX - Filmet flytrafikken med drone | sirpjalle | Bilder & foto | 0 | 10-11-2014 14:10 |
Opptak med Multikopter (Drone) på flyplass | Kanon | Bilder & foto | 1 | 03-11-2014 21:27 |
Kollisjon mellom 2 fly med lykkelig utfall | krølle | Småprat | 1 | 15-05-2014 16:30 |
Har dere lurt på hvordan en brannbil ser ut etter en kollisjon med en 747? | LN-KGL | Flyforum | 8 | 12-10-2008 19:04 |