![]() |
|
![]() |
#1 | |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,288
|
![]()
Billigere PLUS-billetter, som skal være helt "restricted". Alså ingen refund og ombooking uten heftig gebyr. Alt annet skal være som før (lounge, bagasje etc)
Fra DN.no: Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
Posts: 854
|
![]()
Keep it simple! Snakk om å lansere en billett som ingen med gullkort eller bedre i *A har bruk for. Hadde de hatt garantert ledig midtsetet så hadde jeg tatt poenget.
Når kommer SAS Go Flex? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,540
|
![]()
Dette er vel ikke nytt? Har de ikke hatt det på utvalgte ruter allerede, men at de nå bare øker antall ruter det tilbud på?
Hvilket tyder på det har funket Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
Location: Stavanger
Posts: 739
|
![]()
For min egen del må jeg jo si at eneste grunnen til å kjøpe Plus-billett er at den kan ombookes/avbestilles...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
Posts: 854
|
![]()
Den eksisterende "Saver" varianten de har kjørt som et eksperiment på Europa rutene var refunderbar mot et gebyr. Nytt et altså en totalt restricted på samme måte som SAS Go
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Skal bli interessant å se hvordan vi som må bruke reisebyråportaler på jobb kan sortere ut disse billettene. Plus Saver for meg på jobb har jo ingen interesse, jeg trenger Plus pga. fleksibiliteten. Hva jeg har sett hos både BCD og AmEx så langt er ikke oppløftene med tanke på at jeg faktisk får den typen fleksible billetter jeg trenger...
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2011
Posts: 315
|
![]() Quote:
Siden de utvider dette tilbudet ser det ut til at jeg ikke er alene ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,119
|
![]()
Men prisen for Plus ble vel ikke noe lavere på rutene de har testet plus saver? Det er vel mer samme pris som tidligere for bookingklasse A?
Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,614
|
![]()
SAS er seg selv lik, forvikler forenklingen
![]() ![]() Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 773
|
![]()
Jeg er jo alvorlig sent ute med å innse konsekvensene av ovenstående, for det ser ut til at testen av dette som skulle gjelde fram til 31. mars nå er gjort gjeldende på samtlige innenriksruter? Det er ikke før i dag at mynten faller ned hos meg (bedre sent enn aldri)-- men innenriks Norge har altså følgende skjedd?
-Gamle "Plus Full Flex" kalles nå "Plus" -Gamle "Plus" har nå fått et refusjonsgebyr på kr 600, og kalles nå "Plus Saver". Korrekt, ja? På rutene jeg har søkt er ikke prisene på Plus Saver lavere enn gamle Plus. Dette var jo i mitt tilfelle en dramatisk forringelse av billettkategorien, og som Trety skrev før jul, tilnærmet meningsløst for EBG/EBD. Men av mangel på ståk og ståhei på forumet å dømme så var det kanskje ikke pyton for så mange? "..Derfor er vi glad for at våre kunder i Skandinavia også får mulighet til å bestille en SAS Plus Saver billett. Med det nye tilbudet får våre kunder ennå større mulighet til å velge et produkt som passer nettopp deres behov, sier Knut Morten Johansen, informasjonssjef i SAS. Å ja? No me provoque, señor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,296
|
![]()
PLUS-billetten med sin fulle fleksibilitet var i mine øyne latterlig billig. Jeg kunne som student booke PLUS-billetter i hytt og gevær, uten at det gjorde større innhogg på min økonomi. Dermed er det vel ikke annet enn høyst forventet at PLUS-billetten endret sin karakter, og fikk nye prisklasser.
__________________
Spoiler mixer |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 773
|
![]()
Tja, kanskje det. Endringen kom uventet på meg, men det er kanskje fordi jeg ikke følger med.
Men Sean Spicer/Komiske Ali-pressemeldinger fra Morken Johansen gjør jo bare saken verre.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
Jeg har droppet Plus i veldig mange tilfeller på grunn av dette, så SAS tjener mindre på meg enn før. Lurer på om mange andre vil gjøre det samme etterhvert.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,296
|
![]()
Akk ja denne anekdotiske argumentasjon om prisnivå sammenliknet med andre. Må det virkelig bestandig gå dit? Hva slags relevans har det for meg, som du quotet, at du personlig opplever pris x større eller mindre enn pris y, sogar i et helt annet selskap enn det som diskuteres?
__________________
Spoiler mixer |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Ex Spært
Join Date: Sep 2014
Location: Trondheim
Posts: 148
|
![]() Quote:
For min del så er prisingen morgen/ettermiddag på de blå slik at jeg ikke bruker de i det hele tatt lengre på innenlands. Reisepolicy kombinert med byråportal gjør at rødnese alltid kommer bedre ut i aktuelle tider for oss som reiser mellom større norske byer på dagstur. Midt på dagen er prisingen helt annerledes, men ikke særlig aktuelt for forretningsreiser. Også fleksibiliteten på rødnese er egentlig nå enklere å forholde seg til, så for å ende på topic: denne endringen fra SAS skyver bare oss forretningsreisende enda lengre unna. Rent subjektivt fra en ex-Pandion som nok fortsatt hadde hatt sølvkråke hvis SAS hadde et produkt som passet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
(Og jeg beklager jo ovenfor enkelte andre forumdeltagere dersom jeg misforstod, og trodde et forum som dette også kunne brukes til å dele erfaringer og diskutere aktuelle problemstillinger. Moderatorer får heller irettesette og gi gule kort til meg om det trengs.)
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,932
|
![]()
Litt av problemet er at SAS ikke helt har forstått forskjellen mellom å barbere seg og å skjære av seg hodet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,429
|
![]()
Har flere ganger funnet bra tilbud med denne Plus-saver billetten. Om to uker reiser vi til Roma og når vi kjøpte var billetten billigere enn Go. Det samme skjedde i fjor når vi fløy til Milano.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Newcomer
Join Date: Jun 2017
Posts: 7
|
![]() Quote:
Food for thought.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS billett-computer i "Databehandling" (NRK, 1972) | Rane Viking | Flyhistorisk forum | 0 | 18-06-2016 13:49 |
Gjennomgående innsjekk UM+"ledsaget" billett | blazius | Reiseforum | 5 | 27-04-2010 11:43 |
"Operasjon V for Vanvidd" - noen som kjenner til denne norske "flyfilmen"? | Falcon | Flyhistorisk forum | 6 | 27-12-2009 20:28 |
Aeroflot lanserer "Commersant"-klasse | The Ticketor | Flyforum | 9 | 15-11-2007 19:52 |