Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 28-07-2006, 10:48   #1
Hurum
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
Default Oslo-Lakselv suksess

Direkteruten fortsetter neste år:
SAS Braathens-suksess på Oslo - Lakselv
SAS Braathens sommer-rute rute mellom Oslo og Lakselv ble en suksess. Passasjerene har strømmet til direkteruten, som neste sommer trolig vil få større kapasitet og flere avganger.


Sommerflyvningene mellom Oslo-Gardermoen og Lakselv var i begynnelsen satt opp med 120 seters Boeing 737-maskiner. Disse ble snart for små, og det måtte settes inn 134 seters og 179 seters fly for å få med seg alle passasjerene.

- Det har vært en fantastisk sesong og langt over de første forventningene, sier Elbjørg Karlstrøm til Finnmarks Dagblad. Hun har gjennom sitt arbeide i Arctic Active vært en aktiv pådriver for ruten.

Denne sommeren har det vært to ukentlige avganger mellom Oslo og Lakselv. Flyvningene startet opp den 25. juni og fortsetter frem til den 20. august.

Sommeren 2007 kan det bli flere reisende mellom Oslo og Lakselv - til glede for reiselivet i Finnmark. SAS Braathens vurderer nemlig flere ukentlige rundturer mellom Gardermoen og flyplassen i Finnmark.
http://www.boarding.no/art.asp?id=22536
Hurum is offline   Reply With Quote
Old 28-07-2006, 10:56   #2
The Ticketor
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
Default Re: Oslo-Lakselv suksess

Ehh, nå kjenner jeg ikke SAS-flåten så veldig godt, men bytter man ikke ut B737 her mot... en B737? Er det ikke bare snakk om en større versjon, f eks B737-700 og 800?
__________________
Flighter fra 01JAN08:
The Ticketor is offline   Reply With Quote
Old 28-07-2006, 10:57   #3
Hurum
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
Default Re: Oslo-Lakselv suksess

Quote:
Originally posted by The Ticketor

Ehh, nå kjenner jeg ikke SAS-flåten så veldig godt, men bytter man ikke ut B737 her mot... en B737? Er det ikke bare snakk om en større versjon, f eks B737-700 og 800?
Jo det stemmer. Synes ikke det står noe annet i artikkelen heller

B737-500 = 120 seter
B737-700 = 134 seter
B737-800 = 179 seter
ifølge SAS Braathens
Hurum is offline   Reply With Quote
Old 28-07-2006, 10:59   #4
The Ticketor
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
Default Re: Oslo-Lakselv suksess

Så står det egentlig ikke at man skal bytte mot en annen flytype, bare jeg som leste litt fort og trakk mine egne konklusjoner (som forsåvidt stemte) om hva journalisten hadde skrevet.
__________________
Flighter fra 01JAN08:
The Ticketor is offline   Reply With Quote
Old 28-07-2006, 22:29   #5
Hurum
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
Default Re: Oslo-Lakselv suksess

Quote:
Originally posted by The Ticketor

Så står det egentlig ikke at man skal bytte mot en annen flytype, bare jeg som leste litt fort og trakk mine egne konklusjoner (som forsåvidt stemte) om hva journalisten hadde skrevet.
Fort gjort
Hurum is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
DHL starter Lakselv - Oslo 23MAI17 SQ321 Flyforum 28 24-01-2025 13:02
DY303 Lakselv - Oslo dooble Register- og ATC-Forum 0 31-08-2012 13:39
DY starter Oslo-Lakselv-Oslo til sommeren 2011 LN-BEF Flyforum 14 02-07-2011 21:46
Odd -en suksess? Concorde Flyforum 2 08-03-2007 00:06
Suksess for BarentsAirlink jb1 Flyforum 4 16-12-2004 22:26


All times are GMT +2. The time now is 22:04.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.