![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Planlegger tur til Amsterdam med enten tur/retur på dagen eller med en overnatting. KLM's håpløse prissystem gjør at de kommer ut med en håpløs høy pris. De har jo fortsatt bare sine laveste priser tilgjengelige for dem som er borte mer enn tre netter eller natten lørdag/søndag.
Det jeg lurer på blir da; Går det an å bestille to t/r billetter til drøyt 1000 kr hver? På den ene vil man jo da ikke benytte seg av utreisebilletten. Vil returbilletten AMS-OSL fortsatt gjelde? Skal man følge reglene til KL vil jo en slik billett koste ca 4500 kr. Blir nok til at jeg reiser i hvert fall en vei med KL. Det er nesten flaut å si det; men KLM blir et nytt selskap for meg. Derfor må jeg nesten benytte denne anledningen. Hjem igjen har jeg jo SK og NB som alternativer.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Tror dette ikke blir så strengt overholdt, dvs. du blir ikke hengt om du kjøper to t/r-billetter der du bare benytter den ene leg'en på hver billett.
Selv praktiserte jeg dette noen ganger mens SAS hadde samme reglement på innenriks i Norge. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
If a passenger does not use a reservation and fails to advise Carrier, Carrier may cancel or request cancellation of any onward and/or return reservations. However, if the passenger advises Carrier in advance and provided the new fare as mentioned in article 3 paragraph 7(c) has been settled, Carrier will not cancel passenger’s subsequent flight reservation. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Egentlig litt håpløst at KLM ikke selger billige enveis billetter som de fleste andre
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Av de store i Europa, er det vel bare BA som har noe lignende som SK, men kun til LHR? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
I mars reiste jeg edi-lhr-osl (kjøpt som en enkel billett) og betalte 1000kr. Så selv om man skal videre fra en destinasjon så bør det for det være mulig å kjøpe 2 enkeltturer som jeg gjorde med BA eller SAS hver gang jeg skulle reise fra Oslo til Edinburgh for da må man bytte fly enten i CPH, LHR, ARN (og AMS når man reiser med KLM) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kan du inte beställa två tur och retur, en OSL-AMS och den andra AMS-OSL. Då får du inget problem med outnyttjat 2-a leg..
Lägger du returresorna klokt kan du till och med göra två resor på biljetterna... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
En god gammel "saksing"...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Eller velge Sterling eller SAS Braathens enkeltbilletter
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Noen som vet noen om hva dette er ? (Bilbao-Sola) | Lennart | Register- og ATC-Forum | 1 | 13-12-2008 17:04 |
Noen som vet noe om dette? | flyKSU | Flyforum | 2 | 22-03-2008 16:43 |
Noen som vet dette? | Wf-pax | Flyforum | 2 | 19-04-2007 14:55 |
Noen som vet hva dette er ? | G-COLE | Flyforum | 3 | 06-07-2005 22:38 |