![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
Join Date: Dec 2011
Posts: 5
|
![]()
Eg ser at NAX36V sirkler sør for Sola etter take off. Brenner dei fuel for å lande igjen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
|
![]()
Sirkler i snart en time, bør vel snart være klart til å lande.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eurobonus Member
Join Date: Jul 2012
Location: Stavanger, Madla
Posts: 93
|
![]()
Punktering melder Stavanger Aftenblad
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Newcomer
Join Date: Aug 2009
Location: Randaberg
Posts: 22
|
![]()
http://www.aftenbladet.no/trafikk/No...g-533829b.html
Sirklet rundt i et par timer nå, neppe så god stemning ombord. Hvor mye fuel må de bruke før de kan lande? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]()
Hvis det ikke haster så dumper og brenner man fuel til man har kommet ned til max landingsvekt. Mao avhengig av hvor mye fuel de har over den vekten.
Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Newcomer
Join Date: Aug 2009
Location: Randaberg
Posts: 22
|
![]()
Nå passerte de nylig over huset mitt på vei mot Sola men de landet ikke. Kanskje en visuell inspeksjon fra tårnet først?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
|
![]()
Aftenbladet har dette bildet: http://sa.mnocdn.no/images/11071339-...52&q=80&w=2048
TV2 Nyhetskanalen kjører saken live. http://www.tv2.no/a/8725286/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eurobonus Member
Join Date: Jul 2012
Location: Stavanger, Madla
Posts: 93
|
![]()
Da landet de etter ca 4 timer i lufta rundt Stavanger/sola.
Håper Norwegian har backup plan for dem nå, at de slipper å vente i timevis på å komme seg til sol og varme :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2011
Location: Tønsberg
Posts: 305
|
![]()
Hva er den åpne luka under bakre dør på bildet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,628
|
![]()
LN-NGR er på vei til SVG for å sende dem videre på DY8510 om en times tid...
Last edited by Trdfly; 12-11-2016 at 17:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,666
|
![]()
Pressurisation Outflow Valve. Regulerer trykket i kabinen.
http://www.b737.org.uk/pressurisatio...isation_Valves |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2014
Location: Orkland Kommune fra 01.01.20.
Posts: 1,201
|
![]()
Ny avgang er visstnok nå klokken 19.00, i følge TV 2's mann på SVG. Det var 185 passasjerer ombord og alle blir visst med til LPA i kveld.
Edit kl 19.15: Da er erstatnings-flyet LN-NGR på vei fra SVG til LPA som DY8510. Last edited by ForeverSAS; 12-11-2016 at 19:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 338
|
![]()
Bruker de luftbrems eller noe, når de flyr slik, for å øke drivstoff-forbruk ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2011
Location: Trondheim
Posts: 342
|
![]()
4 timer i luften?
Hadde det ikke vært like greit å fortsatt ett par timer, og kommet frem til destinasjon? Ser jo poenget med at de har teknikere på SVG, men et hjulbytte på en 737 må vel kunne gjøres "hvorsomhelst"? Noen med innsikt i bransjen som vet hvorfor man gjør det slik?
__________________
14.12.22: TRD-OSL-MUC-BKK 18.12.22: BKK-UTH 01.01.23: UTH-BKK-TDX 11.01.23: BKK-MUC-OSL-TRD |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,589
|
![]()
Sikkerhet og trafikale årsaker. Det er ikke bare hjulbytte som skal gjøres her. Maskinen må igjennom en omfattende sjekk før den kan settes i trafikk igjen. I tillegg sitter det 180 passasjerer på LPA som også skal hjem igjen. Så man går tilbake til Stavanger (eller evt en annen stasjon) hvor man kan få en erstatningsmaskin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,935
|
![]() Quote:
Man legger ikke ut på tur med et hjul hengende ute for å si det sånn... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,645
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2009
Location: Sun City
Posts: 274
|
![]()
Var det nordmenn som fløy eller spanjolene til Kjos?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2014
Location: SVG
Posts: 661
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2010
Posts: 935
|
![]()
Men hvorfor fløy de rundt så lenge. Trodde dumping av fuel kunne ha skjedd mye raskere ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SVG-BGO-SVG med Norwegian | andreas97sas | TripReports | 8 | 07-08-2011 22:12 |
Punktering og Bibelcharter | Toby91 | Bilder & foto | 15 | 18-04-2011 22:05 |
Gatwick punktering? | C172 | Flyforum | 2 | 09-07-2008 19:15 |
Norwegian åpner SVG-KRK og øker SVG-LGW | FlightDeck | Flyforum | 33 | 11-01-2008 15:56 |
Punktering i kveld, Atlantic Airways | dimmaua | Flyforum | 3 | 28-02-2007 11:13 |