![]() |
|
![]() |
#1 |
TurbopropFlyer
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen
Posts: 545
|
![]()
Igår (24.) kl 1900 taxet en helt hvit EMB-120 ut fra oppstillingsplassen for innenlands fly. Tok av og satte kursen sørover. Noen som vet hva dette var?
__________________
[url=http://www.ringlogistics.no/]Ring Logistics[/url] |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
|
![]()
Det er vel den som er Fransk registrert ....?
Flyr den for coast Air, elller DAT ? -Skulle ikke Coast Air få et større fly ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,616
|
![]()
Sikkert et fangefly
![]()
__________________
Upcoming flights: MAI WAW-NYO W6 321, ARN-WAW LO E90, WAW-ARN LO E95, ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,680
|
![]()
Den flyr rutene for DOT(danu) til Skien, er vel en stund siden dere har sett Vildanden ATRen?
![]()
__________________
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 149
|
![]()
Makes u wander nowing that coastair didt stop flying but was pressed out by vildanden (coastair at that time being a 50% shareholder in vildanen) because their J31 was more expensive than the atr from danish air transport, how the relationship between DAT and
vildanden ended. One thing is for sure knowing that the quality from DANU was called questionable by the autorities the quallity on skien isnt going up ---------------------------------------------------------------------------------------------- Air Aurora inn – Danish Air Transport ut Det sydjydske flyselskapet Danish Air Transport – DAT, forlangte mer for sine tjenester enn Vildanden mente man var i stand til å betale. I henhold til avisen TA.no var en av faktorene at DAT mente man måtte beregne tre mannskaper og et for stort fly for å opprettholde produksjonen. Etter at Coast Air trakk seg fra flyoperasjonene i Skien var det en periode Danish Air Transport som stod for fly og mannskap på ruten til Bergen. De begynte flygingene i begynnelsen av 2006. Bløtkakefaktoren var høy da partene den 8. februar 2006 innkalte til pressekonferanse og fortalte om det påtenkte samarbeidet, et samarbeid som blant annet ga danskene opsjon på 20 prosent av aksjene i Vildanden for inntil to millioner kroner. Som tidligere skulle Vildanden leie inn fly og mannskap på kommersielle vilkår fra Danish Air Transport. ”De stilte med for stort mannskap og et fly som ble for kostbart. Vi betalte rundt NOK 700.000,- måneden bare i leie. Du skal selge mange billetter for å betjene de kostnadene,” sier Forland. I følge ham var danskene fra den 1. juli 2006 helt ute av flyoperasjonene på Geiteryggen, men utfører fremdeles arbeid knyttet til handling av billettene. ”Vi er gode venner,” understreker Forland. Det tsjekkiske flyselskapet Air Aurora reduserer de ukentlige kostnader for Vildanden med omkring NOK 150. 000,-, til litt over en halv million kroner. Flyet tar 30 passasjerer, og er for så vidt godt kjent på Geiteryggen, da Norsk Air AS og siden Widerøe Norsk Air AS, i sin tid opererte rutene ut fra Geiteryggen med denne flytypen. DAT’s ATR-42 har til sammenligning 48 passasjerseter. Tsjekkerne stiller med kun ett mannskap ( to piloter og en mekaniker ), mot jydenes tre. ”Det nye flyet flyet er bedre tilpasset trafikkvolumet,” forteller Forland. Den ønskede kabinfaktor bør være på ca. 50,0 %. I øyeblikket er man i forhandlinger med Air Aurora om innleie av et større fly for høsten. Påtroppende leder i Vildanden fra tirsdag neste uke, Thorbjørn Waag, blir sannsynligvis sentral i disse forhandlingene. ”Jeg håper vi kan nærme oss et resultat i balanse i 2006,” sier Forland. For å sikre tilstrekkelig driftskapital måtte han og et par andre aksjonærer for kort tid siden tilføre selskapet ansvarlig lånekapital, som senere kan omgjøres til aksjekapital. ”Det har vært en tung læreprosess å starte opp et flyselskap,” konkluderer Forland
__________________
As long as you can walk away, the landing was OK |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
|
![]()
__________________
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2005
Location: Bærgen
Posts: 342
|
![]() Da var det nok denne du så... erlingjo |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
stemmer det virkelig at Air Auroa har fløyet siden 1. juli??
Har Bergens-avdelingen sovet???? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Superjet 120 - Statustråd | Radiv | Flyforum | 1 | 30-11-2018 08:37 |
Widerøe og Embraer 120 | Tjab | Flyhistorisk forum | 26 | 09-03-2017 09:40 |
Embraer EMB-120 Brasilia model 1/72 skala | SE-SAM | Samlerhjørnet | 0 | 02-08-2015 21:43 |
BGO: Hvit British Airways og Mer | flyBG | Bilder & foto | 9 | 22-11-2012 18:24 |
LOT EMB-170 | VC-10 | Flyforum | 8 | 16-09-2005 21:47 |