![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,633
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,392
|
![]()
Det er ganske spesielt å bestille en ny flytype uten å sjekke om potensielle destinasjoner er innen flyets rekkevidde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]()
Bra dem satser og prøver med nye ruter og nye fly.
Skulle ikke være vanskelig å finne ut om flyet kan ta den turen, ca 15 timer Westover og i motvind, kanskje 13.5 timer andre veien. Skulle tro en 787 var ideel for den ruta, lange bein og lav kabinhøyde. For de som ikke har vært på Hawaii: Kan anbefales. Nydelig vær, god mat men også ganske dyrt. Sjøtempen er kaldere enn i Caribia, men etter en et par minutter er det godt. Bølgene på stranda kan også komme inn høye som hus. Egen stemning på stillehavsøyene, må prøves. Honolulu er en storby med masse fastfood, Japanske turister og Amerikanske horer. Klager dog ikke, hadde mange fine nattstopp på Waikiki Beach på Sheraton Outigger hotel. (Annethvert hotel er vel Outrigger ett eller annet) Mange som liker seg bedre på andre øyer, hadde en honeymoon på en mindre øy i 1984 og en annen honeymoon på Ohau North Shore 7-8 år senere. (For å holde oss til FlyPrat: Den første honeyen var flygerske, traff henne når vi jobbet sammen i Alaska. Etter en stund ble vi samboere og bestemte oss for giftermål. Skrev brev til Norge og sa jeg skulle gifte meg med en flyger i Alaska. Fikk flere bekymrete svar som lurte på om flygeren var mannlig og Eskimo? ![]() Hawaii kan anbefales, mange søte minner derfra, huttetu.. Last edited by LN-RTP; 24-09-2016 at 11:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Spennende, nå er neppe OSL det mest aktuelle for Hawaiian, men Jasper Spruit har jo også tenkt høyt og "snakket med" noen selskaper om akkurat det. Norsk media konkluderte per definisjon ar det måtte være Norwegian, men det kan jo like gjerne være Hawaiian (eller SAS for den saks skyld) han plantet ideen hos.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,946
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
|
![]()
Syntes Hawaii burde være et stort potensial for både Norwegian og SAS. Egentlig er jeg overrasket over at Norwegian ikke flyr dit enda. Og tenk all feed til/fra europa...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]() Quote:
Mye lengere enn Thailand og endel dyrere. Man skal være ganske hekta for å fly 16 timer og betale dobbelt for hotel. Hadde jeg vært Nordmann med planer om Hawaii så hadde det gått i etapper. Blitt drittlei av lange turer, mye jetlag og uttørket kropp og hud. Oslo - New York (over natting) New York - Los Angeles (over natting) Los Angeles - Honolulu. Da reiser man som før i tiden, sakte men sikkert og jetlag slår ikke fullt så galt. (Min verste jetlag historie: Jobbet som kusk fra Bangkok til Kuwait. Heiv meg i bilvraket og dro til leilighet for å dra av uniform, dusje og gå sivilt. Full fart til flyplassen og på fligjt Kuwait til London som pax. 2 timer i LHR deretter JFK. 2- 3 timer i New York, så til Dallas (DFW). Total reise tid uten overnatting: Over 30 timer men man var nygift og skulle hjem på død og liv. Var hjemme i 3 dager før jeg måtte tilbake til sandkassa men var helt utslått, kunne hverken sove eller spise, som å ha influensa. Var helt ubrukelig.) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,621
|
![]() Quote:
Quote:
At DY ikke flyr dit har nok mest med kapasitet å gjøre. Det er foreløpig mest lønnsomt å ekspandere innen eksisterende rutenett. Bli ikke forbauset on noe skjer i 2018 eller -19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,550
|
![]()
Nja, det er vel heller slik at de når undersøker om flyet kanskje kan brukes til destinasjoner de kanskje ikke hadde sett for seg når de bestilte flyet. Hawaiian har jo bygget opp langdistanse flåten sin rundt A330-200, og når Airbus kansellerte A350-800 som de opprinnelig hadde bestilt var det da ikke så veldig overraskende de endte opp med A330-800neo istedet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hawaiian Airlines vurderer A380 | jameson82 | Flyforum | 3 | 11-01-2019 18:38 |
Aloha fra Honolulu | SQ 777 | Flyforum | 12 | 21-12-2017 16:14 |
Hawaiian starter daglig JFK-Honolulu Nonstop Service | Discus | Flyforum | 13 | 18-11-2011 00:29 |
Aloha fra Honolulu | SQ 777 | Flyforum | 22 | 21-12-2010 22:23 |
Vurderer flere direktefly Nord-Norge - Europa | sirpjalle | Flyforum | 6 | 19-10-2007 15:06 |