![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Interessant analyse om connectivity på en rekke flyplasser fra perioden 2006-2016.
HEL med 76% fremgang er den store vinneren samtidig som OSL (34%) og ARN (54%) også viser sterk fremgang men CPH er tilbake 25%. http://www.seo.nl/uploads/media/2016...ity_Report.pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Takk for at du deler - sånt synes jeg er fryktelig interessant, såpass at jeg vel er på god vei inn I Forum Skammekroken fordi jeg tok meg tid til å lese hele rapporten ! Mye henger godt på grep med andre statistikker og godt lesestoff, dog er det endel en ikke økonom helt forstår (eller har funnet forklart) For eksempel leser jeg at FRA har 68877 enheter - Absolut 2016 (jeg skriver enheter fordi jeg ikke vet hva dette tallet kommer fra, står for ? (ingen kritikk bare nysjerrig) Nysjerrig nok til å forsøke med antall passasjerer I indirekte connectivity (konnoktører (må ikke forveksles med Ekerbergbanens Konduktører det var noe helt annet)), kunne det være pr. måned ? det synes lavt - spesiellt om en ser på DXB med alle de 380'ene at det bare skulle være under 1000 konnoktører I DXB hver dag høres mystisk og rart ut.
Så er det dette med 2016 vs 2015 - I 2016 har det vært 68777 konnoktører I FRA, mens det var 78000++ I 2015 - men I min tidsregning har vi kun hatt 8 hele måneder I 2016 - hvordan forholder det seg til 2015 med 12 hele måneder....tar konnoktørene pause fra September til Desember ?
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Er det ikke dette tallet de forklarer på side 2 "Connectivity definitions"? Så antall direkte avganger, pluss antallet transfermuligheter vektet etter en kvalitetsindikator.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Og jeg finner ingen nedgang I antall forbindelser ut av FRA som kan forklare forskjellen mellom 2015 og 2016 (her har jeg brukt FRA's egne tal samt Lufthansa I og med at det hevdes at Star Allianse har "Significant Reduced" - det går heller ikke I hop(tm). At flyets hastighet legges til grunn er jo også litt pussig da det temmelig identiske hastigheter, riktignok snurrer propellmaskiner noe saktere, men det er jo et såpass lite antall I forhold.
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvis det ikke er noen forskjeller i hastighet så slår det heller ikke ut i kvalitetsindeksen i analysen. Poenget er vel rett og slett at kvaliteten ville vært dårligere om flyet fløy saktere, og i den grad dette er aktuelt for noen av connections så påvirker det kvaliteten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Det samme ser vi kanskje tydligere I USA, der er de reisende dypt uenige med analysen - ATL er og har omtrent alltid vært #1 - men havner her bak selv Denver - denne er vanskligere å forstå.
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Er ikke dette en analyse av antall connections - destinasjoner som nås fra en gitt flyplass direkte og indirekte? Ikke antall passasjerer. Det er ikke noe "bør" aspekt her så langt jeg kan se. Kvalitetsindeksen kommer inn for å vurdere indirekte connections (fx vil en via flight med propellfly gir dårligere score pga tid brukt).
Last edited by TOS; 13-09-2016 at 10:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Ser vi på Nord Amerika er resultatene ennå mer vridd - bare forholdet mellom Atlanta og Denver er jo helt ute av proposjoner.
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
ACI Connectivity Report | SQ321 | Flyforum | 0 | 28-06-2017 15:36 |
Trip Report sommeren 2016 Sør-Øst Asia | staale | TripReports | 37 | 27-08-2016 12:24 |
Airline and Airport On-time Performance - May 2009 Report | sail4fun | Flyforum | 8 | 12-06-2009 10:15 |