![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kuilde: http://www.sunair.dk/
SUN-AIR søger stewardesser Vi søger stewardesser til fastansættelse med base i Billund. Bopæl max. 1 times kørsel fra Billund Lufthavn. Jobprofil: Primæropgaven er servicering af kunder, som benytter vore rute- og taxaflyvninger. Sikkerheden er i højsædet, så det forventes, at du kan holde hovedet koldt i pressede situationer. Personprofil: Vi forventer; at du er mellem 20 og 30 år, smilende, imødekommende, ansvarsbevidst, tolerant, serviceminded, fleksibel, præsentabel og har situationsfornemmelse. Samtidig skal du have meget gode engelskkundskaber samt flair for andre sprog. Endvidere skal du have en servicemæssig baggrund med minimum 1-2 års ansættelse i servicefag med direkte kundekontakt. Din højde må være max. 175 cm, vægt svarende til højden. Vi tilbyder: Stewardesseuddannelse med start den 18. oktober 2004 og efter endt uddannelse mulighed for fastansættelse i et job med vekslende arbejdstid i en udfordrende og spændende branche. Ansøgning: Ansøgning, gerne med foto, sendes pr. e-mail til chefstewardesse Tine Brehmer på adressen tine.brehmer@sunair.dk senest tirsdag 5. oktober 2004. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det er nok i Danmark dette er utbredt. Stewardesse er et begrep som ikke brukes i Norge i allefall. Noen ganger kan man se at ordet "flyvertinne" benyttes, men det blir sjeldnere og sjeldnere.
Enten bruker man Flyvert-/inne, eller kabinpersonale som er kjønnsnøytralt. Er ikke stewardesse utelukkende en betegnelse på kvinner i Danmark? I Norge er det ikke tillat å søke etter en type kjønn til stillinger. Kommet ganske langt i Norge å bruke kjønnsnøytale benevnelser på stillinger, det er noen få unntak igjen - "jordmor" og "Sysselmann" er 2 jeg kommer på i farten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Krav til vekt er jo også et ømt punkt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
I Norge hadde de antakelig ikke sluppet unna med en slik formulering uten å få X antall interesseorganisasjoner på nakken - uansett om de kan begrunne det aldri så godt. Jeg lurer på om jeg skulle søke asyl i Danmark.
![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Vekt svarende til høyden brukes blant norske selskaper også har jeg sett. En enkel måte å si at de ikke vil ha tjukke! ....eller beinrangel/anorektikere
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Vi gutta omtrent sloss om aa handle Sun-Air paa FBU ...... Stewardessene deres var nettopp det ... good old fashioned stewardesses!!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Newcomer
|
![]()
I sverige brukes "sköterska" også om mannlige sykepleiere. Og ombudsmenn kan da vel stadig være kvinner?
Lars Fr. Men nå sporer vel dette litt av... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ÜberScanFlyer
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Vakre og KORTE flyvertinner? Jeg vil fly Sol-Luft!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SUN AIR/British Airways/Krohn Air på BGO | N-3PB | Bilder & foto | 6 | 14-03-2010 12:15 |
BA/Sun-Air | Turbofan | Register- og ATC-Forum | 0 | 14-04-2009 18:25 |
Danish Air Transport søger | sk931 | Flyforum | 20 | 26-09-2008 12:07 |
Sun-Air ATP'er til West Air | CK | Flyforum | 1 | 20-07-2006 15:02 |
Sun Air | VC-10 | Flyforum | 0 | 11-03-2006 15:35 |