![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,810
|
![]()
Når problemer oppstår, kommer det gjerne noen kreative løsninger på bordet.
Som i Bodø i går da det ikke var tilgjengelige pushback-traktorer. http://bodonu.no/da-det-ikke-var-flere-traktorer-igjen-visste-wideroe-gutta-rad/10.08-08:15 Last edited by Cecilie; 10-08-2016 at 09:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,293
|
![]() Quote:
(Men visste ikkje at pushback-traktorane vart brukt opp?? ![]()
__________________
none.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2010
Location: Knapstad Østfold
Posts: 178
|
![]()
Kreativiteten lenge leve
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 373
|
![]()
Imponert over hvor lett det gikk bare de fikk litt "trill" på den. Men det er klart, de var jo en god gjeng...
Kult er det uansett! Last edited by Swashbuckler; 10-08-2016 at 11:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,135
|
![]()
Du kommer ikke bakover sånn helt uten Widerøe.
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jun 2009
Posts: 605
|
![]()
hehe fantastisk
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
NorFlyer Front Row
Join Date: Jul 2006
Location: FL410
Posts: 1,205
|
![]()
Gjorde det samme med en MD fra SAS for en hel liten haug med år siden
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,650
|
![]() Quote:
Var passasjer i en SAS MD fra BOO en gang, da pushbacktraktoren gikk tom for drivstoff. Da klarte MD'en å rygge selv ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,525
|
![]()
En tom SSJ er nå ikke allverden., da ....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,287
|
![]()
På Stord så bruker de faktisk en skikkelig pushbacktraktor! Fra Stord lufthavn i dag.
![]() Sent fra min SM-G935F via Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,525
|
![]()
Mange streder i verden slike brukes. Til mindre fly er det langt med økonomisk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Det er ikke det at det var en SSJ, som MOW er inne på, som er poenget her da?
Har ikke vært på BOO på en god stund, så vet ikke, men har de TBL traktor der? Hvis ikke så kan jo grunnen for push-back være mangel på tauestag som passer SSJ'en. Uansett så er det kreativt av dem å gjøre det på den måten ![]()
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
Tenker også at det er mangel på SSJ stag som er problemet og de ikke har TBL i BOO.
Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,267
|
![]() Quote:
Trenger de et "eget" stag? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,525
|
![]()
Det er normalt forskjeller i festepunktene på nesehjulet som gjør at man trenger forskjellige stag til de forskjellige flytypene ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,267
|
![]()
Er klar over det, men er det ikke enkelte standarder ute og går? Men tanke på at disse flyene jo brukes mye adhoc charter, så blir det upraktisk hvis det trenger et stag som bare går til Superjet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2009
Location: Grimstad
Posts: 221
|
![]()
Hør med Oslolosen hvilket stag det skal være...
*tar hatten og går*
__________________
Bom viagem! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]() Quote:
Noen med innsikt som kan bekrefte eller avkrefte? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2007
Posts: 749
|
![]()
Du kan kun bruke TB på SSJ100. Det er et veldig spesielt stag som brukes på typen, så blir ikke direkte overrasket hvis de ikke har et slikt i Bodø. TBL kan ikke brukes, det er hvertfall ikke lov for oss på OSL som har SU på vinteren med SSJ100.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøe overtar mye av SAS ground handling i Norge | Redcap | Flyforum | 74 | 04-12-2022 22:12 |
I serien manuell push-back... | Blubird | Flyforum | 5 | 01-04-2008 21:14 |
Push-back approved | wf145 | Flyforum | 11 | 06-02-2006 10:25 |